Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

odpojovač aku v autě
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: so březen 31 2007, 22:16    Předmět: odpojovač aku v autě Citovat

Jak jednoduše vyřešit,aby se zastavil motor,když vypnu odpojovač.Dochází k tomu,že alternátor neustále dává proud a vlastně mu odpojím zátěž.Na altíku samozřejmně vyskočí napětí až na 20V a zapalování maká dál.Protože zapalování je favorit tak se může stát,že těch 20V dlouho nesnese.Vím,že se vyrábějí odpolovače s vice kontakty,ale stojí asi 10krát více.Jde to vyřešit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: so březen 31 2007, 22:54    Předmět: Citovat

Ked chces zastavit motor, tak ho najprv zastav klucikom do polohy "vypnute", a potom vypni odpojovac aku. Ak mas naprazdno 20V, tak mas nieco s regulaciou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 5:48    Předmět: Předmět Citovat

Proč to chceš řešit timto složitým způsobem ?
Na co Ti to bude když poběží motor a bude odpojený odpojovač ?
Možná,že dost dobře nechápu,ale nějak mi uniká smysl.


Naposledy upravil souba dne ne duben 01 2007, 6:37, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 6:22    Předmět: Citovat

Proč to vlastně odpojovat?
Vždyť je alternátor trvale připojenej na akumulátor, tzn. akumulátor je pro něj permanentní zátěží, přesněji řečeno když se snaží mít alternátor výstupní napětí vyšší, než napětí akumulátoru (alternátor má v sobě 3~ usměrňovač a je-li dobrej, tak si z akumulátoru nic nevezme), takže když je dobrej akumulátor a dobrý propojení alternátor<>akumulátor, tak se nemůže stát, že by na výstupu alternátoru vyskočilo napětí nad 16V i kdyby byl regulátor buzení alternátoru v horším stavu.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19538
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 6:38    Předmět: Citovat

Taky mi není jasné, k čemu je dobré přerušovat propojení alternátoru s akumulátorem.
Jestli to má být imobilizér, tak stačí přerušit napájení z akumulátoru k pojistkám.
Jestli to má zabránit vybíjení, tak máš někde závadu nebo už akumulátor dosloužil. Zjisti, co ti v autě trvale žere, závadu odstraň, případně vyměň aku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 6:49    Předmět: Citovat

Alternator,ak je vporiadku regulator,NESMIE,davat viac ako 14,5V!!!!!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19538
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 7:15    Předmět: Citovat

To je střední hodnota, těch 14,5V. Špičková může jít výše. No, a když zblbne regulátor, protože nemá připojenou baterku na výstupu, tak klidně těch 20V dá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 7:23    Předmět: Citovat

Ked zblbne regulator a neni pripojena baterka,teda budenie napriamo,da až 65V!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 7:28    Předmět: Citovat

Nemyslim, ze bez baterky by to malo vyskocit na viac ako 15V. aj ked tam baterka nieje, su tam vzdy pripojene nejake spotrebice (kontrolky, zapalovanie, palivomer atd.), ktore napatie stiahnu. Horsie to bude zo zvlnenim a nim sposobenou chybou merania.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 7:34    Předmět: Citovat

Doplnění informací:Je to závodní speciál na STRKKROS.Pravidla vyžadují,odpojovač aku,který je pomocí lanka vyveden ven z vozu.Při haváriji/velmi časté/ kola nahoře,Pilot připoután a benzín teče,zatažením za ono lanko se musí motor zastavit.Tak to funguje v případě,že to nemá alterátor.Ale jé ho tam mít musím protože ventilátory berou 40A a běží stále.Děkuji za všechny nápady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 7:58    Předmět: Citovat

Netvrdím, že by to nešlo, jenom ty svoje dotazy trochu víc upřesni, jinak to vypadá, že nevíš, co vlastně chceš.
Dalo by se to udělat ze staršího startéru, teda jen z elektromagnetu a kontaktu, kterej ten elektromagnet ovládá- je to dimenzovaný na spínání velkýho proudu (nevím, jestli startuješ pomocí startéru, nebo jinak, např. roztlačením, nebo klikou), startér by to mělo v poho zvládnout.
Co se tejče benzínu, tak tu nádrž zajisti tak, aby Ti nemohla týct.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 7:58    Předmět: Předmět Citovat

Jak je to řešeno s odojovačem s více kontakty ?
To musí mít nějaký zpožďovací obvod,aby baterii odpojil až po zastavení motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 8:22    Předmět: Citovat

Pravidla říkají:zatažením za lanko musí odpojit aku a zastavit motor.Jestli je odpojovač zapojen v + nebo- je jedno.Použitím vícekontaktového odpojovače se zároveň odpojí i zapalování a je to OK. Ale ta cena.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dolac



Založen: Jul 10, 2005
Příspěvky: 491

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 11:33    Předmět: Citovat

Pravdepodobne to nemaš zapojené dobre. Budenie alternátora je väčšinou riadene z regleru, ktorý je vlastne napätím riadený prúdový zdroj. V závislosti od napätia AKU mení budenie do ALT. Ty odpojíš bateriu, ktorá má cca 12V a regler sa snaži asi maximalne budiť ALT, lebo má na vstupe pomerne nízke napätie. Musíš asi odpojiť aj budenie ALT.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misumi



Založen: Oct 14, 2006
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: ne duben 01 2007, 13:21    Předmět: Citovat

Dobře,ale na to už potřebuji druhý rozpínací kontakt,krerý nemám.Vím,že je potřeba zrušit buzení,nebo zapalování, ale jak.Napadla mi taková ptákovina:zapojit cívku rele přez odpojovač cca 6V a kontakty odepnout zapalování.Ale to nefunguje,protože když motor chcípá klesne U rele odskočí a celé se to opakuje ale nechcípne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund