Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: pá únor 12 2021, 14:06 Předmět:
Tohle je ale jiný obor, to je asymetrické nabíjení se současným vybíjením. Proto je ta žárovka tam paralelně a ne v sérii.
V chybějící půlvlně jednocestně usměrného proudu, se přes paralelní žárovku akumulátor vybíjí, pro blbce šipky.
Je to jeden z úspěšných postupů, jak lze desulfátovat starší akumulátory.
Není to ani martin-f ani nikdo jiný, kdo by měl pozorně čítat
ja viem tiez citat a viem aj naco je ta ziarovka pararelne ku aku , samozrejme ju tam nemusi dat ... osciloskop by mu vsak vela napovedal , ale ako si spomenul , trafo s primarom 380-400 by bolo iste vhodnejsie , pripojene na siet 230 V , aby sa nahodou niekto do mna nenavazal .
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: pá únor 12 2021, 14:23 Předmět:
Ne, přepojením na vinutí 380V by kleslo sekundární napětí už natolik, že přes jednocestný usměrňovač už by nebylo možno akumulátor nabít.
I tady jsi úplně vedle.
Jestli si umíš spočítat napěťový převod toho trafa a tedy, kolik by při napájení 230V do 380V vinutí, zbylo na 24V sekundáru, tak snad konečně přestaneš psát blbosti.
Ujednáno, osciloskope?
Založen: Nov 09, 2015 Příspěvky: 285 Bydliště: Liptovský Mikuláš
Zaslal: čt únor 25 2021, 10:59 Předmět:
Ok, chlapi. Tak díky za rady. Baterku 77Ah som skúsil nabíjať podľa tej mojej schémy. Tých 21W je skutočne na hrane použiteľnosti a evidentne pri tom nedocielim znaky plného nabitia (16,5V). Dostal som sa na baterke na cca na 15,2 V (napriek tomu že trafo valí na sekundári striedavých tvrdých 24V). Zrejme v tom má prsty, ako píše sinclair, vnútorný odpor trafa a dynamický odpor diody. Ale keď som k tej 21W žiarovke pridal paralelne druhú 21W, tak už sa s tým dalo celkom dohodnúť. Napätie okamžite poskočilo na 16,2V a už sa nemenilo, tak som sa na nabíjanie vykašlal, nech nedostáva baterka za uši.
Takže áno, dá 12V akumulátor kľudne nabíjať trafom, ktoré dáva tvrdých 24V.
Druhá vec je, že som baterku nabíjal zbytočne. Ako boli veľké mrazy, tak som myslel že dostáva strašne za uši a jedno nabitie jej len prospeje. Tak som baterku vytiahol z auta, nechal ju vytemperovať v miestnosti, po niekoľkých hodinách, keď sa trochu ohriala som ju pripojil na nabíjačku a asi za 1,5 hodinky bola tým pidi prúdom z 21W žiarovky nabitá. No, ona už keď som ju vyberal z auta, tak mala naprázdno 12,6V. Evidentne mám dobíjanie v aute ok. Je fakt že vždy pred zimou očistím póly na baterke aj káblové očko od alternátoru. Nech nemám straty.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.