Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8109 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne říjen 13 2024, 15:20 Předmět: Reklama v TV
Jaký je rozdíl mezi TV reklamou a sponzorem pořadu? Mě přijde že když vyčerpají povolený čas k reklamě, pokračují dál pod názvem "sponzor pořadu". _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Vše má nějaké pravidla a netřeba v tom hledat něco, co v tom není.
Např. na ČT1 není povolena reklama, ale sponzorský vzkaz ano. Ten může mít 5 nebo 10 sekund viz. https://img.ceskatelevize.cz/boss/document/365.pdf?v=6
Nic víc, ale asi v tom potřebuješ rochnit a hledat konspiraci.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7885 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne říjen 13 2024, 16:39 Předmět:
Nejde o reklamu. Jde o to, že tu za chvíli budou tři stránky prázdných plků, jak jsou v TV (hlavně v ČT, že...) oškliví, že furt někam tu reklamu cpou. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18485 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne říjen 13 2024, 16:54 Předmět:
Mě by spíš zajímalo, jak to dělaj že třeba na 25 různých programech jsou reklamy přesně ve stejnou dobu. Komplot mediálních firem? Nekalá soutěž?
Dokonce jsem si všiml, že občas běží stejná reklama posunutá jen o pár sekund třeba na Nově a Primě. _________________ Jirka
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2013 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: ne říjen 13 2024, 17:53 Předmět:
Časový limit vysílání reklamy, jakož i časové rozpětí mezi jednotlivými reklamními bloky v jednotlivých pořadech upravuje zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zejména ustanovení §49 a §50.Časový souběh reklam na různých kanálech není zakázán viz dále uvedené.
Úřad Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen RRTV) pravidelně monitoruje vysílání, zařazování a časový rozsah reklam na základě ustanovení hlavy IV zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a také na základě zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, který definuje co se pro účely zákona rozumí reklamou a co sponzorováním.
Zákon č. 40/1995 Sb. napsal(a):
Čl. I OBECNÁ USTANOVENÍ
§1
(2) Reklamou se rozumí oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby, pronájmu nebo prodeje nemovitostí, prodeje nebo využití práv nebo závazků, podporu poskytování služeb, propagaci ochranné známky, pokud není dále stanoveno jinak.
(4) Sponzorováním se rozumí příspěvek poskytnutý s cílem podporovat výrobu nebo prodej zboží, poskytování služeb nebo jiné výkony sponzora. Sponzorem se rozumí právnická nebo fyzická osoba, která takový příspěvek k tomuto účelu poskytne.
Pokud si všimnete porušení pravidel definovaných zákonem můžete podat stížnost RRTVviz tento odkaz na webový formulář pro podávání stížností. Přečtěte si nad formulářem popis co RRTV řeší a co neřeší ať nepodáváte zbytečně stížnosti k něčemu co je mimo kompetence RRTV.
Aktuálně už neplatí to, že by ČT1 nemohla vysílat reklamy vůbec.
RRTV napsal(a):
Ustanovení § 50 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. proto nyní upravuje vysílání reklamy a teleshoppingu na programech České televize následovně:
Čas vyhrazený reklamě v televizním vysílání provozovatele vysílání ze zákona na programech ČT2 a ČT4 nesmí přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času na každém z těchto programů, přičemž vysílání reklam nesmí v době od 19.00 hodin do 22.00 hodin překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny na žádném z těchto programů. Provozovatel vysílání ze zákona nesmí do vysílání na ostatních programech zařazovat reklamu s výjimkou reklamy zařazované do vysílání programu v přímém spojení s vysíláním kulturní či sportovní události, je-li vysílání takové reklamy nezbytnou podmínkou k získání práv k televiznímu vysílání sportovní či kulturní události. Je-li do vysílání provozovatele televizního vysílání ze zákona zařazována reklama podle věty druhé, nesmí čas vyhrazený takové reklamě přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času, přičemž v době od 19.00 hodin do 22.00 hodin nesmí překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny. Provozovatel televizního vysílání ze zákona nesmí do vysílání zařazovat teleshopping.
Časový souběh reklam ať už mezi různými kanály téže televizní společnosti nebo mezi různými televiznímu společnostmi zákon neřeší ani nezakazuje viz citace z vyjádření RRTV k tomu.
RRTV napsal(a):
Otázka č. 3: Je možné upravit nebo omezit překrývání reklamních bloků vysílaných na jednotlivých programech?
Zařazování reklamy do vysílání a její rozsah je upraven zákonem č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Rozsah reklamy je upraven ve vztahu k vysílací hodině a vysílacímu dni, a to procentem vysílacího času. V důsledku tedy dochází k tomu, že pokud provozovatelé vysílání zařadí pořady ve stejný čas, pak s největší pravděpodobností budou i reklamní bloky zařazeny obdobně a budou se částečně překrývat. Jelikož zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, neukládá provozovatelům povinnost uzavírat vzájemné dohody, aby reklama nebyla zařazována do vysílání ve stejný čas, nelze upravit ani omezit překrývání reklamních bloků vysílaných na jednotlivých programech.
Takže pokud jde o časový souběh reklam na různých kanálech jako takový ten je v podstatě povolen a nepovažuje se to ani za komplot mediálních firem ani za nekalou soutěž. Komu se to nelíbí nechť apeluje na poslance politické strany, kterou volil do parlamentu (pokud vůbec volil), aby se pokusili prosadit takovou změnu zákona, která souběh reklam zakáže a současně určí pravidla pro jejich časové rozdělení v programech různých kanálů a televizních společností na území ČR. Dle mého názoru je však nereálné něco takového prosadit.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7885 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne říjen 13 2024, 19:01 Předmět:
Navíc - komu vadí reklamy v TV, si může přece zaplatit nějakou tu Primu+, Voyo a podobně. On jaksi na komerční vysílání prosté reklam není právní nárok, že. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: ne říjen 13 2024, 20:14 Předmět:
Máme doma T-Mobile, cca 100 programů. Pouštím si skoro vždy jen Viasat Explore, protože tam reklamy nejsou. Jen upoutávky na další pořady na tomto kanálu. A jako já umím reklamy ignorovat, ale vzhledem k tomu, že mám TV jako podporu usínání, tak mě reklamy umí probudit, protože dodnes nikdo nedonutil pseudozvukaře na jednotlivých stanicích používat kompresor dynamiky _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2013 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: ne říjen 13 2024, 21:16 Předmět:
Michal22 napsal(a):
reklamy umí probudit, protože dodnes nikdo nedonutil pseudozvukaře na jednotlivých stanicích používat kompresor dynamiky
Vyhláška č. 122/2013 Sb. definuje pouze níže uvedené úrovně hladiny hlasitosti pro televizní reklamy, teleshopping a označení sponzora. Pokud naměříte hodnoty mimo povolené rozmezí tak se obraťte se stížností na RRTV viz odkaz na webový formulář pro podávání stížností. Pokud jsou hodnoty v povoleném rozmezí tak není právní opora ke stížnosti. Komu se to nelíbí nechť apeluje na poslance politické strany, kterou volil do parlamentu (pokud vůbec volil), aby se pokusili prosadit změnu přímo do zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, kterou se upraví zvukové limity pro televizní reklamy, teleshopping a označení sponzora jiným způsobem.
Z analytických materiálů, které má Rada k dispozici, však vyplynulo, že divácká veřejnost zpravidla nesprávně interpretuje ustanovení zákona, kterým byla stanovena omezující hlasitost obchodních sdělení. Diváci ve svých podáních vycházejí z předpokladu, že veškeré televizní vysílání by od 1. června 2013 mělo mít stejnou úroveň hlasitosti. To však zákon neukládá. Zákon pamatuje pouze na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení. V důsledku tak v některých případech může přetrvávat pocit diváka, že reklama je ve vysílání příliš hlasitá, a to zejména tehdy, kdy je reklama vložena do pořadu, který je vysílán tišeji.
Prováděcí vyhláška, která konkrétní limity stanoví, je určitou technickou normou svého druhu a její text není bohužel příliš čtivý, a to v nemenší míře platí i pro technické dokumenty EBU a ITU, na které se vyhláška odvolává.
Podle vyhlášky č. 122/2013 Sb. je hladina hlasitosti televizní reklamy, teleshoppingu a označení sponzora normována na cílovou hladinu –23,0 LUFS (LUFS – jednotka hlasitosti vztažená k celému rozsahu hlasitosti v signálu, který odpovídá rozmezí –70 až 0 LUFS), s maximální odchylkou +/– 1,0 LU (LU – jednotka hlasitosti zvukové složky televizního signálu odpovídající 1 dB) a maximální povolená skutečná špičková hladina hlasitosti reklamy, teleshoppingu a označení sponzora je –1 dBTP (dB skutečné špičky). Hodnota –70 LUFS ve vysílaném signálu odpovídá tichu a hodnota 0 LUFS odpovídá zvuku o maximální hlasitosti.
reklamy umí probudit, protože dodnes nikdo nedonutil pseudozvukaře na jednotlivých stanicích používat kompresor dynamiky
Je to přesně naopak. V reklamách je dynamika extrémně potlačená právě kompresorem. Proto jsou tak hlasité. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.