Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15717 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt září 05 2024, 14:01 Předmět: Hybrid HEV nebo PHEV?
Tak jsem zabloudil na internetu na chválu těchto aut a jaksi nechápu jejich výhody či nevýhody. Vyznáte se v tom někdo, kdo to samozřejmě máte nebo máte souseda s podobným autem? Co byste si pořídili dnes?
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6709 Bydliště: Praha
Zaslal: čt září 05 2024, 15:38 Předmět:
Brzdíš do baterek, něco paliva ušetříš na rekuperaci. Když máš kde nabíjet, kousek toho s pluginem na elektriku ujedeš. Když šlápneš na plyn, zaberou oba agregáty a je to sakra znát (osobně právě toto považuji za základní přínos ) Složitější konstrukci zaplatíš v pořizovací ceně i při servisu. Záleží, kolik let plánuješ auto používat, zda stojíš do budoucna před problémem s životností baterek. A je tu faktor bezpečnosti. Hořící baterky jsou opravdová lahůdka. Kdyby se neblblo s greendealem, nemusely by se tyhle ptákoviny řešit, kompletní přechod na elektromobilitu je nereálný. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Mám roční Astru PHEV GS Line a i když Opel nyní patří pod PSA a ceny skočily skoro jednou tolik proti předchozímu autu, tak se to dá. Pokud vyjedu s prázdnou baterkou, tak se do 5l/100 vlezu, ale dlouhodobou spotřebu mám kolem 3,4l/100.
Edit:
První garančka byla asi o třetinu vyšší, než u předchozí Astry.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 648 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: čt září 05 2024, 16:47 Předmět:
Záleží na mnoha podmínkách: kam s tím chceš jezdit, co budeš vozit, kde to parkuješ... Osobně mi hybrid spojuje nevýhody obou pohonů (drahý, složitý a úspora nikde...). Ale tyhle plusy a mínusy si musí každý vyhodnotit sám, podle svých potřeb.
Doma mám tedy:
- VW eGolf (na baterky, 100kW, 36kWh, nabíjení z 99% doma ze zásuvky)
- VW Caddy (nafta, 75kW)
Potřebujem dvě auta. Takže běžné hybridní auto provozujem jako dvě vozidla
A pak mám "obytňák":
- VW California T4 (nafta, trochu veterán, na dlouhé výlety)
Malé upozornění: když dáte ženské do ruky elektroauto, tak už vám do naftovýho auta nesedne.
Výhodou a hlavným benefitom HEV/PHEV konštrukcie je okrem možnosti rekuperovať kinetickú energiu aj prevádzkovať spaľovací motor väčšiu časť času prevádzky v čo najefektívnejšom pásme. Pričom automobilky, ktoré to mysleli vážnejšie, tak použili motory aj konštrukčne riešené s cieľom dosiahnuť čo najväčšiu účinnosť.. napr. Atkinsonov cyklus.
Nevýhodou je zase, že kupuješ fakticky spaľovacie auto a elektromobil v jednom... 2 pohony pod kapotou rovná sa násobné množstvo vecí čo sa môže pokaziť. Tu je zase vidieť, ktoré automobilky to riešili dôsledne a ktoré to brali ako "módny trend". Tie z prvej skupiny (Toyota, Ford, Honda, Nissan).. si boli vedomé týchto rizík a aspoň prevodovky(systém prenosu sily na kolesá) zjednodušili na maximálnu možnú až primitívnu mieru. Niektoré to celkom zvládli aj pri motoroch, ktoré sú tiež celkom jednoduché (Toyota, Ford). Takže ich hybridné systémy môžu mať aj predpoklad dlhdobejšej spoľahlivej prevádzky.
V druhej skupine sú potom riešenia, ktoré k už dosť zložitému pohonu v kombinácii automatická prevodovka(DSG/Planétová) s priamovstrekovým prepĺňaným motorom prilepili nejako formou výbavu elektormobilu.. (Hyundai, KIA, VW group + Nemecká prémia, Francúzi)... toto bude podľa mňa solídna servisná pasca do budúcnosti. Úplnou špecialitou bude podľa mňa Renault s jeho multimódovou prevodovkou.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15717 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt září 05 2024, 19:15 Předmět:
Já si samozřejmě nechci nic pořizovat (aspoň teď), ale začalo mě to zajímat. Taky mi vychází, že asi nejlíp na tom je Toyota a Ford, ale tím nemyslím, že ty druhé by byly horší. Konkrétně by to bylo zajímavé spíše tak příští rok, kdy bych na zahradě dal "pár" panelů na případné dobíjení a proto se ptám spíše jestli se PHEV vyplatí oproti jen HEV. Ty ceny jsou samozřejmě dost vysoké a jinde než u normálního auta, ale pro zábavu by se to hodilo. Teď si to jen tzn. zdůvodnit. Jak je to se zákonným pojištěním?
PHEV, aby si ospravedlnil ekonomicky obstarávaciu cenu vyžaduje veľmi špecifické prevádzkové podmienky s dosť tvrdou sebadisciplínou z pohľadu používania a z pohľadu nabíjania.. pričom väčšina PHEV nemá tepelné čerpadlo, takže 4-5 mesiacov z roka viac či menej vrčíš na benzín aby si v aute nezmrzol a aby aj spaľovací motor mal aspoň aký taký tepelný komfort.
Za mňa PHEV je slepá cesta do ktorej je škoda investovať. Ak potrebuješ jazdiť aj na dlhšie cesty, tak HEV... pričom na fakt krátke trasy .. jednotky km sa ani ten neoplatí a hlavne v zime žerie ako každý spaľovák. Aj HEV potrebuje v mestskej premávke denne nejaké tie desiatky km aby sa to oplatilo.
A ak riešiš aj nejaké FVE ma chalupu a nepotrebuješ každý deň spraviť 600-700km.. a väčšinou jazdíš okolo komína, tak by som sa neokúňal a poobzeral pokojne po nejakej čísnkej "električke"... BEV.
Já bych do PHEV nešel, i když jsem o tom chvíli uvažoval. Vidím to jako spojení nevýhod obou systémů (spalovák x elektro). V podstatě dva systémy, které se mohou vyštěnit.
Volil bych mezi spalovákem (včetně hybridu, který pomáhá motoru naakumulovanou energií a vyplatí se hlavně v kopcích nebo ve městě) nebo čistě elektrickým pohonem.
Na převážně dálniční provoz je hybrid bez efektu na spotřebu, a elektro zase omezující dojezdem/rychlostí nabíjení. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Nabijat solarom auto? To je mozne len ked si cele dni doma.
To máš úplne rovnako aj bez auta... najefektívnejšie užitá elektrika z FVE je tá, ktorú spotrebuješ miestne. Pokiaľ nechceš investovať do baterkového úložiska, tak musíš byť doma a užívať klimatizáciu, prať, variť, prípadne pracovať z domu. Ak doma nie si, tak si musíš kúpiť dve BEV.. na striedačku...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15717 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt září 05 2024, 21:45 Předmět:
Takže to vypadá, že PHEV oproti HEV nemá moc smyslu při denním nájezdu tak do 100 km. Potom má smysl tak Toyota Yaris Cross a jí podobné hračky v hybridu HEV.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1944 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt září 05 2024, 22:18 Předmět:
BEV (Battery Electric Vehicle) není hybrid, ale elektromobil na baterii a nic víc tj. xmurgi tím myslel nekupovat hybrid, ale jen BEV alias čistý EV bez spalovacího agregátu.
Naposledy upravil Valdano dne čt září 05 2024, 22:27, celkově upraveno 2 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.