Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozpoznanie chodu benzínového motora.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12471

PříspěvekZaslal: čt duben 18 2024, 22:58    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...favoš (o kterým je řeč hned od začátku) měl už od začátku zapalování elektronický, ne "kladívkový"...
Kutilmil nám ale tvrdí, že to kontakt/kladívko má, protože je na něm "nekolik kV" a že to zjistil "meraním".
Tento způsob diskuse zdá se mi poněkud nešťastným
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt duben 18 2024, 23:07    Předmět: Citovat

Voni ve Skalici asi měli jiný favority, než který jsem potkával já, tak se jim to tam možná liší ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12471

PříspěvekZaslal: čt duben 18 2024, 23:15    Předmět: Citovat

kutilmil napsal(a):
Jedná sa mi o to, aby keď skape motor aby to odpojilo zapalovanie a samozreme aj napájanie samého seba...
Samo sebe to ale neodpojuje, asi ses špatně podíval. Schválně spočítej, jaký proud zapojení bere při odpojeném zapalování.

edit: Špatně jsem se podíval já. Mea culpa...omlouvám se.
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 7:33    Předmět: Citovat

Nebere nic. Když odpadne relé, ztratí napájení jak zapalování, tak případná řídicí jednotka, případně kontrolky dobíjení a mazání - to vše bude napájené z vývodu 15a'.
A bude jedno, zda zůstal klíček zapnutý.
Teprve stisknutím tlačítka startéru (nebo dotočením klíčku), když dostane šťávu solenoid startéru, přitáhne relé a všechny obvody dostanou napájení. A odběr samotného hlídače v sepnutém stavu je jen o zlomek mA vyšší, než odběr relé.

K baterce bude připojený jen tlustý od alternátoru a spínací skříňka (nebo spínač zapalování a tlačítko startéru). Jako v autě při vypnutém klíčku.
Jen tam nebudou ty další okruhy, jako obrysovky a hlavní světla, osvětlení kabiny budky, brzdové světlo, tedy nic z toho, co lze v autě zapnout bez klíčku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 8:14    Předmět: Citovat

Pokial by to zostalo takto, tak by zostal pripojený samotný riadiaci obvod relé. Aj ten chcem odpojiť. Potrebujem aby sa uviedol pod napätie až "zaštartovaním".
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 8:39    Předmět: Citovat

Podívej se pořádně: nezůstane připojený ani ten obvod s relé (obvod samotný, když je relé přitažené, žere necelý 1 mA plus proud relé, něco kolem 50 mA, podle použitého relé). I kdyby obvod zůstal pod napětím při odpadlém relé, ten 1 mA odběru by byl tak desetina samovybíjecího proudu baterky, kterým ta baterka ztrácí, aniž by se z ní něco odebíralo.

Ale opakuji - když odpadne relé, není napájený ani hlídací obvod.
Proto je tam ten přívod od ovládání startéru, bez něj bys nedostal zapalování pod napětí. Na kolektorech Darlingtonu T3 sice zůstane napětí baterky (přes cívku relé), ale tranzistor nemá napájení do báze a nemůže sepnout, tedy i cívka relé je odpojená od kostry, je bez proudu.
Já už nevím, jak bych ti to vysvětlil, tak jsem aspoň do toho schémátka dokreslil směry, odkud kam teče proud, když je obvod sepnutý, nebo startuje. Když rozepne, neteče tam proud žádný. Nemá kam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12471

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 9:16    Předmět: Citovat

Znovu se omlouvám za svedení Kutilmila z cesty poznáníSmile. Příspěvek bych smazal, ale nebylo by to fér...a teď je stejně pozdě.
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 9:59    Předmět: Citovat

Jasne hille. Ja som si v hlave prehodil červené šípky. už som pochopil. Ja som myslel že dávaš napájanie na hornú svorku. A to vieš. Zvod kondenzátorom je sviňa.
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 10:07    Předmět: Citovat

Ten by ti z autobaterky užral tak za deset let, a ta se do té doby vybije i bez svodu v nějakém kondenzátoru. Samotná baterka má samovybíjecí proces, který přepočtený na svodový proud, je nejméně 500x vyšší, než co by udělal ten kondenzátor.
Když v autech dnes nevadí tolik různých trvalých odběrů (centrál, dálkové ovládání, alarmy, imobilizéry), že po měsíci stání nenastartuješ, tak neřeš mikroampéry svodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 13:43    Předmět: Citovat

Išlo mi o princíp Hille. Ale ďakujem. Navrhnem DPS a uvidíme. Fungovať by to malo. Ak máš čas, dokresli ešte prosím vypínanie relé resp zapalovania tlačidlom, ktoré bude spínať na kostru.
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 15:47    Předmět: Citovat

Jaké spínání na kostru?
Prostě použiješ spínací skříňku (a pojistky), tak, jak byly v autě.
Nebo normální spínač mezi baterku a drát 15a a tlačítko mezi drát 15a a drát 50.
Zapneš vypínač, nic se nestane. Stiskneš tlačítko a sepne relé, současně se roztočí startér. Když motor naskočí, tlačítko pustíš a dál to bude držet relé.
No, a když budeš chtít motor stopnout dřív, vypneš vypínač (nebo klíček).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
judeware



Založen: Aug 04, 2009
Příspěvky: 1284
Bydliště: okres Písek

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 15:47    Předmět: Citovat

citace:
...ide o to, odpojiť baterku ked chcípne motor.
Otázkou je proč to všechno. Question Pátral jsem v paměti i v netétheru® a nějak mi uniká, že by měl někdy Favorit zapalování s kladívkem. Tím pádem nemůže dojít k tomu, že by se motor zastavil v poloze, ve které by trvale sepnuté kladívko "pálilo cívku a žralo baterku". Vždycky jsem zažil jen vozy s elektronickým spínačem, kterýžto měl indukční snímač v tělese rozdělovače (ten byl až na snímací cívku a tu čtyřcípou hvězdu shodný s klasikou do Škody 120, tj. s mechanickým regulátorem předstihu dle otáček a míry podtlaku) a cívku bez pomocného keramického odporu.

Ten spínač jsem nedávno opravoval. Okolo roku 2000. Very Happy V onom konkrétním byl MBA810 a 2ks KUX41N. Při testu funkčnosti pak stačilo točit rozdělovačem rukou (měli ho demontovaný), zkušební svíčka byla připojená (přímo) kabelem z VN výstupu cívky a dávalo to pěknou jiskru každých 90°.

Nemá náhodou kutilmil na autě tu závadu, že mu něco neidentifikovaného způsobuje nežádoucí odběr? Požadavek na to odpojování mi přijde trošku zbytečný...


Naposledy upravil judeware dne pá duben 19 2024, 19:27, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 17:30    Předmět: Citovat

Nemá to v autě, má to jako agregát, docela možná i s kogenerací. Akorát zas dělá Zagorku a tváří se tajemně jak ruina v Karpatech.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2024, 22:08    Předmět: Citovat

To hill: nemam spinaciu skrinku. Teraz sa startuje tlacitkom vypina sa druhym tlacitkom tak, ze sa kladivko vyskratuje na kostru. Moze to tak fungovatvaj dalej, ale potom sa zapalko vypne az o cca pol minutu po chcipnuti motoru. Bolo by fajn, keby sa dal moto vypnut vypnutim rele a nie vyskratovanim kladivka.
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Otkundes



Založen: Mar 14, 2010
Příspěvky: 1679

PříspěvekZaslal: so duben 20 2024, 0:17    Předmět: Citovat

Ekkare, kogenerační jednotky se spalovacím motorem Š 781 136 G, přizpůsobeným na plyn (benzín byl oproti plynu moc drahý), před dvaceti a více lety vyráběl TEDOM pod názvem Plus 22 AP, a později jako Premi 22 AP (A-asynchronní, P-paralelně se sítí).
Spalovací motor byl připojen k třífázovému asynchronnímu motoru 3x400V; 22 kW. Připojením k síti, se celé soustrojí roztočilo a po přivedení spalovací směsi (plyn+vzduch), spalovací motor nastartoval a po překročení 3000 ot/min, se z elektromotoru stal asynchronní generátor.
Ta jednotka proto žádnou baterku, ani startér neměla. Leda by měl kolega kutimil nějakou specialitu se synchronním generátorem pro ostrovní provoz. Třeba záložní elektrocentrálu pro výpadek sítě. Pak by to mohlo být i na ten benzín...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 3 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund