Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

mereni zapalovaci svicky motorky

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
david69



Založen: Jan 04, 2007
Příspěvky: 409

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 11:06    Předmět: mereni zapalovaci svicky motorky Citovat

Dobry den,
chtel jsem se zeptat na prubeh proudu mereny kapacitni sondou na kabliku zapalovaci
svicky CZ 175 6V baterie. Pri vysokych otackach jsem meril pomerne husty les pulsu,
ktery vsak pri ubirani soupatka v kritickem okamziku uplne ustal, myslel jsem ze vzhledem
k otackam motoru se bude hustota pulsu menit? Tady vsak na vysoke otacky motor bezi
a pulsy snimam, jakmile uberu, pulsy zmizy a motor chcipne. Kondik na kladivku jsem
vymenil, indukcni civku nikoliv, prubeh napajeni indukcni civky jsem zatim nemeril, je
pricinou zavada na elektrice? Nebo je to zpusobeny privodem paliva do motoru?
Dekuju za nazor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 11:21    Předmět: Citovat

To je dost divná otázka. Pokud nejsou jako první pulzy a motor se točí ještě setrvačností pak je to výpadkem elektřiny...
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6609
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 11:27    Předmět: Citovat

A jak motor nastartuješ, pokud by to nepálilo v nízkých otáčkách? Normálně se prostě vyšroubuje svíčka a ověří se, že při startování hází viditelnou jiskru. Což máš určitě v pořádku, protože jinak bys opravdu nemohl nastartovat. Ověřit osciloskopem, jestli zapalování nevynechává, je jistě správně, frekvence jisker se samozřejmě s otáčkami mění.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33937
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 11:43    Předmět: Citovat

Iskry musia byt aj keby palivo nebolo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12468

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 12:01    Předmět: Citovat

david69 napsal(a):
je pricinou zavada na elektrice? Nebo je to zpusobeny privodem paliva do motoru?
Dekuju za nazor.
Zavření plynové rukojeti nemůže způsobit změnu elektrické funkce zapalování - z toho musíš vycházet.
Jev je možné vysvětlit tak, že při nedokonalém spalování směsi (špatná funkce karburace, příliš bohatá směs/malá energie jiskry) dojde při zavření šoupátka k "uhašení" jiskry nespálenou směsí benzínu a oleje, která na elektrodách svíčky představuje elektrický svod/zkrat. To se projeví i poklesem/ztrátou impulzů kapacitní sondy, zvláště, pokud je energie jiskry příliš malá.
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19529
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 13:31    Předmět: Citovat

Ještě to chce dodat: odpor zapalovacího kabelu (uhlíkové mívají 5-15 kΩ/metr, měděné v běžné délce mají odpor limitující k nule). Už jsem se u dvoutaktu potkal s kabelem, v němž chybělo pár milimetrů jádra, studený motor normálně chytil, ale přechlastaný ohřátý se nesměl nechat spadnout do volnoběhu, jinak chcípl.
Měl jsem tehdy v Traboši AM rádio, které to rušilo, a to i po výměně svíček za R-kové (tedy s vestavěným odrušovacím odporem), jen frekvence rušení byla slyšitelně poloviční.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2575

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 14:16    Předmět: Citovat

Motorka CZ 175 typ 477/7 se kdysi projevovala podobně při jízdě. Měl jsem slabou baterku a vadný regulátor nabíjení. Když jsem dojížděl třeba k hlavní silnici a stáhnul jsem plyn, motor chcípnul. Příčina byla v tom, že když motor jel na volnoběh, dynamo nedobíjelo, zapalování jelo na baterku a ta když bylo povinné svícení i za dne nestačila napájet hlavní světlo i zapalování. "Vyřešil" jsem to tak, že jsem namontoval nějaké relé z trabanta co když napětí na dynamu kleslo, hlavni světlo se odpojilo, motorka svítila jen obrysovými světly a to ta baterka se zapalováním ještě utáhla.
_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yakl



Založen: Apr 14, 2005
Příspěvky: 456

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 15:22    Předmět: Citovat

Podľa posledného príspevku usudzujem, že motorka beží len na dynamo a to dáva napätie iba pri vyšších otáčkach. Treba skúsiť vymeniť baterku skôr, ako si to všetko rozšteluješ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
david69



Založen: Jan 04, 2007
Příspěvky: 409

PříspěvekZaslal: čt duben 04 2024, 15:49    Předmět: Citovat

Otestuji podle Vasich zkusenosti, jinak motorka za studena startovala s plnym
plynem, zahrata nikoliv. Startoval jsem nekolikrat. Moc dekuju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund