Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Napětí lambda sondy
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út únor 27 2024, 19:23    Předmět: Napětí lambda sondy Citovat

Zdravím.
Na autě mám širokopásmovou λ sondu Bosch LSU4.9, a je tam pouze jedna, a to ZA katalyzátorem, a nějak se mi nelíbí průběhy napětí. Blbne i regenerace DPF, což si myslím, že s tím souvisí.
Něpětí naběhne až za několik minut po nastartování,(do té doby 0,00V) což by asi němělo,(mezitím se spustí regenerace, ikdyž je motor studený) protože je to vyhřívaná λ sonda. Napětí je při plném zatížení 0,7V, a po úplném ubrání je 1,1V. Na volnoběh je napětí 0,8-0,9V
Čidlo teploty výfukových plynů ukazuje dobře, DPF je vyčištěné, snímač dif. tlaků je nový, hodnoty v řj resetovány diag. Xentry. Chyby ŘJ motoru nejsou.
Co si myslíte vy o tý λ sondě? Nějak se v tom ztrácím.
Auto je MB GLK, s motorem OM642 165kW. Díky

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6609
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 0:02    Předmět: Citovat

Funguje vyhřívání, tedy je přítomno napětí a protéká topením proud?
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 6:35    Předmět: Citovat

Nejlíp asi poradí Jirka Blecha ze Svítkova = GeorgeB tady na Bastlírně.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 11:05    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
Funguje vyhřívání, tedy je přítomno napětí a protéká topením proud?

No, věc se má takhle. Měl jsem sondu venku a měřil odpor tělíska, a naměřil jsem odpor v řádu několika Ω, už nevím přesně, protože jsem toto řešil už dříve, ale nyní mi zdravotní stav nedovolí se rejpat v autě, takže nezměřím jestli napětí je přítomno. Asi na to zatím prdim, protože ten výhřev bude asi zásadní.

EKKAR: Jojo, vím o Jirkovi B.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6082
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 11:46    Předmět: Citovat

Měl by jsi to změřit osciloskopem, lambda by měla cyklovat kolem 0,5V (v intervalu cca 0,2-0,9V), jestli zůstává viset nad 0,8V, tak je zamrzlá, nebo to jednotka neřídí a je v nouzovém režimu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 15:45    Předmět: Citovat

Právě že si nejsem jistej, jestli širokopásmová lambda má mít průběh jako skoková, co máš namysli...Ono totiž u toho auta je to takový divně udělaný, protože před katem neni žádná sonda, ale je za katem ta širokopásmová, která se normálně používá před katem. Buď je to takto divně koncipovaný, nebo mi uniká, jak to výrobce vůbec myslel. Ba i v katalogu je ta sonda uváděná pro použití před katem, ale fyzicky je za katem, a na explozivním nákresu je opět za katem, viz obrázek.
45 je kat
5 DPF
570 je λ sonda



OM642.png
 Komentář:
 Velikost:  35.47 kB
 Zobrazeno:  33 krát

OM642.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 15:54    Předmět: Citovat

Pokud jednotka řídí , musíš to dostat pod půl voltu . Mělo by to cyklovat , jak je výše .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6082
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 16:30    Předmět: Citovat

Kdyby nešlo vyhřívání, tak by to asi hlásila řídící jednotka.

Hlásí diagnostika nějaké chyby ?

Já jsem teď musel dát v Oktávce šidítko místo vyhřívání termostatu.
Je to tam na prd, ale když je to přerušený, tak to rozsvítí chybu motoru.
27R/3W píchnutej do konektoru u termostatu to spravil Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 19:22    Předmět: Citovat

Pokusím se s manželčinou pomocí něco naměřit. Diag chyby nehlásí.

Tak to máš OII, ta už uměla příhřev hlásit. U O1 jsem nikdy hlášku nikdy nezaznamenal. Tam to prostě nehřálo, a hotovo.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6082
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st únor 28 2024, 21:46    Předmět: Citovat

Je to poslední O1 BFQ, před tím tam žádné přihřívání termostatu nebylo.

Nafťáky moc neznám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt únor 29 2024, 11:29    Předmět: Citovat

Uvedu na pravou míru pár pojmů:
Funkce lambda sondy u nafťáka je jiná než u benzíňáka. Funkce katalyzátoru je jiná u nafťáka než u benzíňáka.
Benzin: Lambda sonda reguluje (koriguje) optimální směs paliva se vzduchem pro zajištění minimálních emisí CO a HC. Katalyzátor napomáhá úpravě škodlivých výfukových plynů na neškodlivé. Lambda sonda širokopásmová je vždy před katalyzátorem a skoková za katalyzátorem jen pro test funkčnosti katu.

Diesel: Lambda sonda měří jakoby přebytek kyslíku ve výfuku kvůli korekci kouřivosti. Katalyzátor je tzv. "oxidační" a slouží pro podporu funkce filtru pevných částic. Takže lambda sonda může být i za katalyzátorem. Jelikož nafťák pracuje vždy s přebytkem kyslíku, tak i hodnota přebytku kyslíku λ je vždy větší než 1 a to změří jedině širokopásmová lambdasonda (skoková by nefungovala).

Princip širokopásmové lambdasondy nemám teď čas popisovat. Zatím můžete prostudovat odkaz https://www.hella.com/techworld/uk/Technical/Sensors-and-actuators/Test-lambda-sensor-4379/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 29 2024, 11:56    Předmět: Citovat

Tak bys , prosím Tě mohl hodit řádek , co udělá jednotka nafťáku , když dostane signál , že kyslíku něto ? A druhák funguje při běžném zatížení nebo jen vypalování ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6609
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 29 2024, 12:16    Předmět: Citovat

Stačí se podívat, co máš u dieselu za akční členy, za něž může ŘJ "tahat". Je to EGR a případně škrtící klapka.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 29 2024, 12:25    Předmět: Citovat

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6609
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 29 2024, 12:34    Předmět: Citovat

Něco se ti nezdá? Dodávku paliva máš danou požadavkem na výkon, objem nasávaného vzduchu máš daný obsahem motoru, čím bys chtěl ovlivnit množství kyslíku? Recirkulací, nepo přiškrcením sání? Ještě něčím? Jedině snad proměnným časováním ventilů, což tedy nevím, zda se někde používá? Každopádně nikoli u vetšiny motorů.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund