Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17796 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út leden 09 2024, 11:39 Předmět:
No otáčelo se to kolem 80 tisíc a brácha s tím ještě dalších 50 najezdil než ho nabořil jeden blb z vedlejší. Zjevně to pootočení ničemu nevadilo. _________________ Jirka
Na to vyvážení kliky se setrvačníkem jsem se kdysi ptal známého, který spoustu let dělal v socialistickém autoservisu, ale neznal konkrétní odpověď.
Já jsem věnec nepřesazoval, ale na jednom autowebu lidi tvrdili, že když se objede autogenem přiměřenou rychlostí, tak jde ze setrvačníku sklepat, a podobně nasadit.
Při tolerancích, které dokázali u některých kusů ve výrobě udělat, bych to neviděl tak černě. Můj Favorit byl vyrobený za převratu a najezdil jsem asi 50 tis.km s častým klepáním ventilů. Nakonec to vyřešily dvě podložky pod pružinu podtlakové regulace a přihnutí úchytu per odstředivé regulace. Za života fava byly nejméně tři různé nastavovací předpisy rozdělovače.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 09 2024, 18:42 Předmět:
Ten rozdělovač se nastavoval jinak u 135 a jinak u 136 - měly rozdílnej oktanovej nárok, navíc postupem let se měnila oktanová norma - na konci "osmdesátek" končil "Speciál" s 85 oktanama a "Super" s 90 (v tu dobu už u nás neprodávanej "Normal" měl v 70.letech pouhejch 70 oktanů) a oktanový čísla benzínu prodávanýho na východní straně Železný opony se slaďovaly s hodnotama platnýma na západ od ní - "Speciál" šel na 90-91oct, takže oktanama odpovídal západoevropskýmu bezolovnatýmu benálu označovanýmu "Normal" a "Super" na 95oct v souladu s evropským "Naturalem". A aby v tom byl ještě větší bordel, tak některý západoevropský státy nepoužívaly (a nepoužívají) pro 95oktanový palivo název "Natural", namísto něj mají buď "Normal 95", nebo "Sans plomb", "Bleifrei", "Unleaded", "Sin plomo" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út leden 09 2024, 21:22 Předmět:
Zase kecáš. Škodovky 105/120 už měly (kromě 120 LS s vyšší kompresí) oktanový požadavek 91, žádných 85. Speciál měl 91 už v 70. letech (uveden na trh byl v roce 1959), Super měl 96.
V druhé polovině 80. let zaváděný Natural (ten název je československé specifikum) měl 91.
Ještě by mě zajímalo, co bys chtěl u Favorita nastavovat na rozdělovači... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 09 2024, 22:49 Předmět:
Byly různě "tvrdý" pružiny v odstředivý a podtlakový regulaci předstihu. Kompletní rozdělovač pro 135 měl jiný katalogový číslo než pro 136. Jezdil jsem od roku 1992 služebního pick-upa s motorem 135 (karbec Jikov-Pierburg s automatickým sytičem) a vinou nějaký výrobní vady se posral rodělovač - v servise neměli origo "stopětatřicítkovej", takže mi dali těleso "stošestatřicítkovýho" a na něj asi hodinu mechoš na ponku přímo přede mnou měnil desku odstředivý regulace a podtlakovky z toho původního, vyndanýho z motoru. A pak se v tom další půlhodinu šťoural na Paltestu, aby to mělo hodnoty podle výrobní dokundamentace pro favorit 135. Byla to oprava v záruce, auto v tý době nemělo najeto ani 30 000km. Takže nějaký podstatný odlišnosti tam nejspíš byly, jinak by s tím nedělali takový harakiri a vyměnili by rozdělovač kus za kus. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 09 2024, 23:01 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Zase kecáš. Škodovky 105/120 už měly (kromě 120 LS s vyšší kompresí) oktanový požadavek 91, žádných 85. Speciál měl 91 už v 70. letech (uveden na trh byl v roce 1959), Super měl 96.
V druhé polovině 80. let zaváděný Natural (ten název je československé specifikum) měl 91.
Ještě by mě zajímalo, co bys chtěl u Favorita nastavovat na rozdělovači...
Hubertusi, jezdil jsem s tátou tankovat už v době, kdy ty ses tomu svýmu tak akorát pohupoval mezi nohama - a minimálně do konce 80.let byl na stojanech benzínovejch pump Speciál označovanej jako 85-87 oktanů a Super 90-91 oktanů. Hodnoty se navyšovaly právě kvůli rozšiřujícímu se turismu u nás a kvůli tomu, že za západníma hranicema už nikdo míň jak 90oktanovej benzín nepoužíval. A uvědom si, že když mně informaci o PLÁNOVANÝM zvedání oktanovejch čísel benzínu přinesla autoškola v roce 1987 - když už bylo představení fanouše v Brně na veletrhu na spadnutí, tak to asi komunisti nezvedali v roce 1959 ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Když si táta v r. 1975 koupil VAZ 2101, tak měl předepsáno 93 oktanů a mezi lidem se říkalo, že se dá čepovat napůl 90 oct a 96 oct. Samozřejmě to jezdilo bezproblémů i na těch 90.
"Komfort odběru paliva se dále zvyšoval od poloviny 70. let, kdy se započalo se zaváděním samoobslužného prodeje. Do sortimentu tehdy pronikl 96oktanový benzin Super a 91oktanový Speciál,"
Pokud jde o vyvážení kliky společně se setrvačníkem, slyšel jsem i argument, že kdyby to tak bylo, neprodával by se setrvačník samostatně jako náhradní díl.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: st leden 10 2024, 13:47 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Pokud jde o vyvážení kliky společně se setrvačníkem, slyšel jsem i argument, že kdyby to tak bylo, neprodával by se setrvačník samostatně jako náhradní díl.
U Šáde byla z výroby skutečně vážená celá sestava klika - setrvačník s věncem - spojka. Pamatuji, že někde v dílenské příručce bylo uvedeno, že případě výměny některého z těchto dílů (nejčastěji spojky) se vyvážení celku neřeší. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Mohlo bejt. Ale k čemu jí to bylo, když byl stejně motor po 60 tis km zralej na generálku, protože někdo vymyslel, že v rámci šetření bude uložená jen 3x.
Založen: Dec 02, 2007 Příspěvky: 1344 Bydliště: 742 58
Zaslal: st leden 10 2024, 14:48 Předmět:
Jednotlivé náhradní díly byly vyvažovány zvlášť,ovšem jak to kdo provedl, to bylo závislé kdo to dělal a jak se vyspal.Z výroby motorárny to mělo být vyváženo jako celek.Jeden motor jel jakž-takž kultivovaně,jiný ne.Obtoková filtrace oleje,3x uložená klika,šlendriánská výroba,to vše přispělo k nízké životnosti.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: st leden 10 2024, 14:57 Předmět:
I prd. Měl jsem Š 120L 17 let, najeto 140 tis. km a jediné co bylo kromě oleje, filtrů a svíček na motoru měněno byla v 90 tis. spojková lamela a to jen díky tomu, že prasknul třmen vahadla, lamela byla přitlačována nerovnoměrně, v postatě křivě seděla a ošoupala se.
Žádná generálka, spotřeba oleje od výměny do výměny. Šla z domu z důvodu koroze a pak ještě nějaký rok služila nějakým zedníkům jako přibližovadlo na stavby. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Dec 02, 2007 Příspěvky: 1344 Bydliště: 742 58
Zaslal: st leden 10 2024, 15:11 Předmět:
Dnešní motory najedou půl mega a po rozebrání jsou minimálně opotřebené,pokud majitel provedl včas výměnu kvalitního oleje.Š100-120 motor byl už na výkresu šmejd
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.