Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

OT z vlákna o nabíjení - o motorech
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1464
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: po leden 08 2024, 20:38    Předmět: Citovat

>>Další radostí u škodivek bylo, když se oběhaly zuby na setrváku, to se do záběru dostalo třeba až na pátý pokus. Nám tohle boleslavský zázrak začal dělat po asi 30 tis km. Řešení motor ven a otočení ozubeného věnce na setrvačníku.<< A proč to udělalo? Další záhada pro mě. To jedině špatný startér který nejprve točil a až pak zasouval. Já na svoji Š 120 najel 130 tisíc a žádné takové závady se startérem nebo věncem jsem neměl.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6510
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po leden 08 2024, 21:08    Předmět: Citovat

Jenže řada 100, 120 měla ještě starter bez převodu, který nedosahoval takových otáček jako pak favorit.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7589
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po leden 08 2024, 21:17    Předmět: Citovat

Kdybych to s tím odrbaným věncem setrvačníku nezažil, tak to nepíšu. Šlo o Š 125L z roku 1989.
Jak známo, pohlížíme-li na výrobky z dob socialismu bez růžových brýlí, tak jejich kvalita byla velmi kolísavá.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1623
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: po leden 08 2024, 21:29    Předmět: Citovat

Byla. Ale zase třeba v prezervativu Primeros člověk bez problémů odnesl pět kilo písku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17796
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po leden 08 2024, 21:50    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
Kdybych to s tím odrbaným věncem setrvačníku nezažil, tak to nepíšu. Šlo o Š 125L z roku 1989.
.


Zajímavý s tím otočením věnce. Co si pamatuju, na 120LS z roku 1984 byly na zubech věnce zešiknení aby pastorek lepší zajížděl do věnce. Neříkej, že na 125L to zešikmení zubů dělali pro sichr i z druhý strany věnce. Smile

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7589
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po leden 08 2024, 22:00    Předmět: Citovat

Nám tuhle proceduru dělali v servise na škodivky v Rudné u Prahy, tak asi věděli, co dělají...
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: po leden 08 2024, 22:00    Předmět: Citovat

Věnec se dal sehnat samostatně a nebyl drahý,byl nalisovaný za tepla na setrvák.Ovšem sundat ho bez poškození nebylo jednoduché.Nejspíš odbrousit aby praskl
A otočit asi taky nepůjde,ja to viděl naposled v min století ale podle obrázku má Celeron pravdu
https://aukro.cz/novy-venec-setrvacniku-skoda-105-120-garde-6998149040
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 09 2024, 2:37    Předmět: Citovat

MiraSt napsal(a):
>>Další radostí u škodivek bylo, když se oběhaly zuby na setrváku, to se do záběru dostalo třeba až na pátý pokus. Nám tohle boleslavský zázrak začal dělat po asi 30 tis km. Řešení motor ven a otočení ozubeného věnce na setrvačníku.<< A proč to udělalo? Další záhada pro mě. To jedině špatný startér který nejprve točil a až pak zasouval. Já na svoji Š 120 najel 130 tisíc a žádné takové závady se startérem nebo věncem jsem neměl.
Tohle dělalo, když byla slabá vysouvací cívka = měla třeba mezizáviťák, nebo do ní natekla voda a orezlo jádro. Výměna a zatěsnění proti vodě to řešilo...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 09 2024, 2:42    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Jenže řada 100, 120 měla ještě starter bez převodu, který nedosahoval takových otáček jako pak favorit.
Pomalu točící startér měly ještě všecky fáčka = KCHA KCHA KCHA KCHA....!!!!
Rychloběžku s planetovým převodem dostala až felina, ale v aftermarketu se dal koupit i rychloběžnej startér s pastorkem pro fáčko, měl jinej úhel zubů a přímo felinovej nepasoval. Kupoval jsem si ho do formana, měl jiný číslo v katalogu než pro felinu.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: út leden 09 2024, 8:35    Předmět: Citovat

Motor se po vypnutí vlivem komprese zastavoval ve dvou pozicích (přibližně), a tak zuby byly víc očesané kolem dvou míst na obvodu. Věnec se jen pootočil o 1/4 kruhu (přibližně). Šlo by to i o 1/6 pro možnost další opravy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17796
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út leden 09 2024, 10:28    Předmět: Citovat

Přesně tak jak píše pepík9. Protože se věnec nedal nedestruktivně sundat ani otočit kvůli těm šikmejm zubům, tak mechoš setrvák o jednu díru pootočil. I na mý stodvacítce se to dělalo a to o mě doma v garáži, viděno na vlastní voči. Takže Huberte, nejspíš ti mechoši kecali.
Pepíku9 kolik bylo děr v setrváku? 4 nebo 6, už si to nepamatuju.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 09 2024, 10:31    Předmět: Citovat

6 Jirko. A dlouho předtím i potom furt jen 6 ... A Hubertusovi mechoši nekecali - to daleko spíš kecá sám celej Hubertus ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: út leden 09 2024, 10:41    Předmět: Citovat

robo napsal(a):
To badoch: Mám krátce stejný auto, druhý majitel. Autostop mám vypnutý a baterii je klasika-ne AGM. Ještě jsem kolem toho nečuchal ale původní majitel co to nechal dělat tak snad pořešil i tu baterii. Doufám, info o autě od původního majitele nemám. Ne snad stylem že auto budu prodávat, AGM baterie je mrtvá tak tam něco strčím aby to šlo nastartovat.


Klasická baterie tam nemá co dělat, nevydrží tam. Bylo toho o tom napsáno mraky včetně testů. Škodovka tam dávála a dává se tam běžně EFB ,třeba EXIDE 60Ah cca 2000,- Kč. Autostop neřeší problém rekuperačního /inteligentního nedobíjení. To jsou dvě rozdílné věci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út leden 09 2024, 11:16    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
6 Jirko. A dlouho předtím i potom furt jen 6 ... A Hubertusovi mechoši nekecali - to daleko spíš kecá sám celej Hubertus ...

Akorát že vůbec Smile 120 i favorit mají čtyři šrouby. Ale předpokládám, že u vás určitě vždycky jezdila nějaká atypická série s šesti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: út leden 09 2024, 11:25    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
mechoš setrvák o jednu díru pootočil.

Setrvačník měl 4 šrouby s jemným závitem a z výroby byl dynamicky vyvažován smontovaný s klikovkou.Takže když to pootočili,rozhasili vyvážení už tak hlučného motoru.



skoda-105-120-novy-setrvacnik.jpeg
 Komentář:
 Velikost:  107.3 kB
 Zobrazeno:  39 krát

skoda-105-120-novy-setrvacnik.jpeg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund