Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení - výměna baterky u novejch aut
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 13:24    Předmět: Citovat

No uvidíš...

Klíčový problém je to (pokud jsem někde něco nepřehlédl), že se jako obvykle nelze dostat ke svorkám jednotlivých článků.

Takže prostě z tohoto pohledu "black box".

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 13:32    Předmět: Citovat

Samozrejme, ze sa neda. Navyse su ventily zakryte a zboku na ten kryt bola pripojena hadicka na odvetravanie (aby sa nedostavali vypary do kufra).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 13:37    Předmět: Citovat

Jak bych to řešil já:

1) zkusil bych na baterku aplikovat různé impulsní a proudově + časově sekvenované procedury, jak tu nakonec zmiňují i ostatní;

2) pokud by to v dohledné době nevedlo k úspěchu, tak sběrný dvůr, nákup nové značkové a lepší péče o ni.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6073
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 13:45    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Podla mna tej baterii nic nie je a normalne sa nabija.

Jo, přesně jako každá jiná se zkratovaným článkem.
Nedávno jsem takhle “nabíjel” jednu baterku se zkratovaným jedním článkem. Ne že bych si od toho něco sliboval, zkoušel jsem opravovanou tovární nabíječku a jiný aku jsem neměl po ruce. Skončilo to zkratem na dalším článku a vybavením tepelné pojistky na sekundáru trafa v nabíječce. Naštěstí byla vratná Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 13:46    Předmět: Citovat

Necham ju nabijat - podla mna sa nabijanie normalne ukonci najneskor zajtra.

Nabijacka je spinana s procesorom, max. 3,8A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:05    Předmět: Citovat

To je nabíječka z Lidlu?
Pokud ano, tak po ukončení nabíjení (4 čárky) nechat baterku připojenou tak dlouho, dokud bude napětí stoupat, nebo dosáhne napětí cca 14V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:13    Předmět: Citovat

Je, ale tato nema ziadne ciarky, len stavove LED. Mala by nabijat do 14,4 (alebo do 14,7V v mode 4) a potom vypnut a rozsvietit zelenu LED.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:33    Předmět: Citovat

Mimochodem: existují nabíječky, které mají rekondiční a desulfatační režim, třeba tahle. Teď koukám, že ji už dříve zmiňovali ostatní i na tomto fóru...

Nejspíš by takové zařízení šlo i postavit, ale vzhledem k ceně je na zvážení, zda to má smysl (tedy pokud je člověk ještě v aktivním věku).

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.


Naposledy upravil JirkaZ dne čt leden 18 2024, 14:37, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:36    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Je, ale tato nema ziadne ciarky, len stavove LED. Mala by nabijat do 14,4 (alebo do 14,7V v mode 4) a potom vypnut a rozsvietit zelenu LED.

Nevypne, nabíjí 100mA stejně jako ta s displejem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:38    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
rnbw napsal(a):
Podla mna tej baterii nic nie je a normalne sa nabija.

Jo, přesně jako každá jiná se zkratovaným článkem.
...
Já ti poradím jednoduchou metodu, jak zjistit jestli opravdu má šlusnutej jeden článek - ty tu baterku podle tvýho vyjádření krmíš už zhruba od úterka večera neboli aktuálně nějakejch 44-45 hodin baterku nabijákem s maximálním proudem 3,8A. OK, ze začátku ji ten přemoudřelej procesorovej impulsní nabiják nechtěl akceptovat, musel jsi ji nakopnout jiným "blbým" zdrojem. Včera před polednem jsi sem napsal, že baterka má 11,2V, večer kolem 6 hodin že má už 11,9V. od toho poledne do teď za těch cca 26 hodin by bejvala ta nabíječka musela jet jak dráha plným proudem - takže by do tý baterky musela nacpat cca 26x3,8= skoro 100Ah. Ta baterka by touhle dobou musela klečet a prosit se slzama v očích o vypnutí, protože by už byla zoufale přebitá a kdyby nabiják neměl hlídání svorkovýho napětí, byla by už dávno (zhruba někdy od 4 až 5 hodin ráno) ve stavu připomínajícím havajský sopky = bublala by jak Kebuleho mlhovej kotel a napětí na ní by bylo vysoko nad 16V.

Takže teď tu baterku odpoj, nechej ji půl hodiny bez nabíjení i vybíjení stát a pak změř na ní KLIDOVÝ NAPĚTÍ BEZ PŘIPOJENÝHO NABIJÁKU - PO 30 MINUTOVÝM ODSTAVENÍ. Jestliže v tý chvíli po odstavení bude na ní napětí menší jak 12,3V, je mrtvá a má šlusnutej minimálně 1 článek. Klidně to odstavení můžeš udělat 1 hodinu, bude to výraznější změna. Zdravý nebo aspoň vyléčitelný baterce by ta hodina nic neudělala, napětí by v týhle chvíli po tolika hodinách nabíjení muselo držet jak židofská víra. Nevyléčitelně chorá ti v klidu spadne na svorkách pod 12V jak cihla do studny - a to se na 99% bude týkat i týhletý.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne čt leden 18 2024, 14:41, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:40    Předmět: Citovat

Proudem 3,8A nabíjí jen do 12,8V, pak už jen 3A a od 14,1V už jen 0,8A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:45    Předmět: Citovat

To je úplně fuckt, jestli to dělá skoky - prostě v tý baterce už prošlo tutově minimálně 50Ah náboje a musí to bejt někde znát. Dobrá autobaterka po dodání 50Ah+ náboje musí v klidu BEZ ZATÍŽENÍ udržet napětí ne na 12V, ale minimálně 12,3 až 12,5V. Pokud to nedá, patří do sběru.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:45    Předmět: Citovat

Aha, ano - vidiet to na grafe, ktory je pre istotu len na obale, v navode nie.
Plnym prudom sa nabijala az od vcera.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 14:51    Předmět: Citovat

Ekkarův způsob posouzení stavu podporuju, vychází totiž z prosté fyzikální reality a necpe do toho nic jiného.

Samozřejmě další krok (kdyby se ten zmíněný ukázal jako slibný) je ověření vnitřního odporu. No a tam podle mě bude kámen úrazu (myslím tím ve zjištěné hodnotě)...

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 16:31    Předmět: Citovat

Ta baterka je po smrti.Měl jsem starší baterku 12V 60Ah,jako zdroj pro měnič k topení.Pravidelně nabíjena do plna CTEK MXS 5.0.Při výpadku proudu utáhla 2 čerpadla po 20W asi 10 minut.Tester akumulátorů KONNWEI KW600 ukázal po nabití hodně velký vnitřní odpor a vypsal verdikt "vyměnit"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 6 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund