Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Katalyzátor u auta-ztráta funkčnosti

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so prosinec 02 2023, 17:57    Předmět: Katalyzátor u auta-ztráta funkčnosti Citovat

Zdravím všechny.
Mám dotaz ohledně oxidačního katu(diesel). Přestal se mi regenerovat DPF, protože kat stávkuje, a nezapálí saze v DPF.
Můj dotaz zní. Co se stane s katalyzátorem, že přestane pracovat? Vysublimují nějak ty vrstvičky drahých kovů, nebo se prostě zanese sajrajtem a půjde vyčistit? Prosvícením baterkou jsou ale kanálky krásně čistý, a lesklý. Dřív jsem kat neřešil, ale teď to bez něj prostě nejde, protože DPF ho potřebuje.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17756
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so prosinec 02 2023, 18:31    Předmět: Citovat

V C4 Pikaču mám DPF pomocí asi pětilitrovýho pytle s nějakým sajrajtem, co stačí asi na 100 000 km. Před dvěma roky jsem 30. ledna neprošel emisema na čoudivost 2,4. V servisu mechoš zjistil, že pytel má v sobě vákuum. Embarassed
Jak dlouho jsem bez regenerace jezdil, netuším. Žádná kontrolka nesvítila, opakovaný měření emisí bylo téměř neměřitelný.
Jo a po montáži novýho pytle mechoš zkusil regeneraci z diagnostiky. Na konci to napsalo chybu, že regenerace nebyla dokončena, protože mě jela už jen jedna žhavící svíčka, který se při regeneraci u C4 zapínají. Dnes už nejde ani jedna. Wink Zatím HDI startuje na jedno převalení a tak to neřeším.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so prosinec 02 2023, 19:07    Předmět: Citovat

Jojo, ty máš vespod auta nádržku na aditivum, pro snížení teploty zapálení sazí v DPF. On se ti filtr regeneruje i pasivně, když honíš auto pod plynem a v otáčkách, třeba na dálnici. Na couračkách se filtr ucpe za pár stovek km.

Jinak já se to snažím řešit, protože ucpanej filtr mi popraví motor, turbo, a kdo ví co ještě. Už teď jsem tam možná za pěknejch pár desítek tisíc, protože kat se na moje auto neprodává v druhovýrobě (Mercedes,no) Laughing Filtr nechám vyčistit a poptám jestli nestačí vyčistit i kat...

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17756
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so prosinec 02 2023, 19:23    Předmět: Citovat

Jezdím hlavně ty couračky. Za celou dobu, co tu C4 mám, jsem si všiml probíhající regenerace jen 2 x a to že po příjezdu do garáže se valil zespoda auta horkej vzduch. Koukal jsem, že pro C4 je naštěstí druhovýrobák k mání za 7,5 tisíc. Ale zatím snad není potřeba řešit.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 8:00    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Jojo, ty máš vespod auta nádržku na aditivum, pro snížení teploty zapálení sazí v DPF. On se ti filtr regeneruje i pasivně, když honíš auto pod plynem a v otáčkách, třeba na dálnici. Na couračkách se filtr ucpe za pár stovek km.

Jinak já se to snažím řešit, protože ucpanej filtr mi popraví motor, turbo, a kdo ví co ještě. Už teď jsem tam možná za pěknejch pár desítek tisíc, protože kat se na moje auto neprodává v druhovýrobě (Mercedes,no) Laughing Filtr nechám vyčistit a poptám jestli nestačí vyčistit i kat...


Si si istý, že oxidačný katalyzátor a DPF sú oddelene... ja som to zatiaľ vždy videl len v jednom celku (obale). V princípe keď je KO oxidačný kat, tak samotne čistenie keramickej vložky DPF nemá význam. A áno oxidačný katalyzátor postupom času (regeneračnými cyklami) stráca svoju účinnosť.. vyčerpáva sa zásoba vzácnych kovov. Až postupne nedokáže efektívne spáliť sadze zo štruktúry DPF. Problémom je, že prasknutú keramickú vložku DPF ti dokážu špecialisti vymeniť (vyrába sa ako samostatný špecifický diel) ale vložku oxidačného katu nikto ako diel nedodáva... takže ak je KO, tak je problém...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 10:08    Předmět: Citovat

Jsem si jistý na 100% že je kat zvlášť. Kat má číslo dílu A 204 490 16 14, a DPF A 204 490 17 92. Mám to tu rozhozený na ponku.

Vypadá to přesně takto. https://1url.cz/iudrr

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 10:58    Předmět: Citovat

no tak si šťastnejší majiteľ... rozhoď to na kusy, kat kúp nový originál (ani inú možnosť nemáš)... DPF daj profesionálne (ideálne suchou cestou) vyčistiť.

Ale najprv by som overil funkčnosť katu... teplovzduškou by si ho mal vedieť rozpáliť do červena.. ak je OK..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 11:19    Předmět: Citovat

Do červena ho právě rozpálím, ale na radu jednoho mechanika jsem do katu ohřáteho na 200°C vstříknul čistič brzd, a nic. Kat by měl prej začít červeně žhnout. Nebo jak si to myslel? Rád si nechám poradit.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 785
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 12:54    Předmět: Citovat

Test katu bych nedělal pri 200°C ale tak pri 300°C nebo 400°C. A ano na rozpálený kat nastříkat čistič brzd, naftu nebo prostě nějaké hořlavé uhlovodíky. Pokud kat začne žhnout a jeho teplota se zvedne tak je vše ok. A kat se prostě opotřebuje no, vytratěj se drahé kovy a už nedochází ke katalytické reakci.

Jinak nenapsal jsi co přesně máš za mercedes, není tam náhodou před katem vaporizer?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 16:05    Předmět: Citovat

Tak vyzkouším vyšší teplotu, a uvidí se. Vaporizer tam není. Nafta pro zapálení se dostává do katu od post-vstřiků z válců. Kat je našroubovaný přímo na horké části turba.
Pro info, je to Mercedes GLK r.v. 2008, 320 CDi 3.0 V6 165kW, motor OM 642.961
Ještě dodám, že auto má namotáno poctivých 403000km.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 20:24    Předmět: Citovat

Tak to nemusíš (vzhľadom na km) ani testovať ten katalyzátor... a rovno kúpiť nový ako som písal, DPF dať samozrejme profi vyčistiť (ideál by bolo tiež vymeniť). Mal som BMW E91, ktoré išlo z domu pri 430tkm... pri 390tkm som dával čistiť DPF, ale výsledok už nebol OK... oxi katalyzátor sa už nedokázal dostatočne vyhriať a sadze "pálilo" cca. 100 až 150st menej... takže už po 20 -25tkm bolo poznať ako sa zase DPF upcháva. Skrátka kombo DPF+OXi kat to malo už sebou.

Samozrejme seriózne riešiť ak zvyšok auta má ešte primeranú hodnotu a stav... hlavne stav vstrekov, turba, prevodovky a motora ako takého.... inak by som to poslal do sveta...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 20:38    Předmět: Citovat

No právě že auto vypadá jak kdyby vyšlo z fabriky. Koroze 0, motor tahá jak bejk, nežere olej, vstřiky a turbo 1A, podvozek a lak je 1A. Navíc to auto má tak skvělej podvozek a skvěle se řídí, tak bych se ho nerad zbavoval. Fakt to je radost s tim jet. Do toho sedneš, a jel bys až do tramtárie Laughing To auto mám jako vejražní kousek, na výlety a tak. Jinak honim 4 Golfa Laughing takže méďa může bejt celou zimu v dílně.
Hele toho Meďoura opravim. Mne hlavně zajímalo, jakým způsobem přichází kat o svou funkci.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 21:03    Předmět: Citovat

Ako bolo napísané.. OXI kat prichádza o funkčnosť postupnou degradáciou obsahu vzácnych kovov... každým regeneračným cyklom prichádza o časť svojej funkčnosti... pri tých 400tkm už má určite nárok.

V princípe si exemplárny prípad, že nie vždy čistenie DPF pomôže... pokiaľ je totiž emisný systém + vstreky a motor OK, tak plné DPF popola sa často krát rovná aj oxi kat na konci životnosti.. väčšinou aj po hromade km...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 22:01    Předmět: Citovat

Jasný jasný. Poptal jsem kat v Mercedesu, tak uvidim s čím se pochlubí Laughing
Sice mám možnost koupit z vrakáče, ale nevěřim ani boha, že má najeto do 100k km. Napsat můžou co chtěj.
Díky za rozpravu.

Edit: Tak to je docela sranda. Kat stojí v Mercedesu 28 863,23,-kč a DPF 46 218,37,-kč + další montážní díly a celkem tedy 76 488,-kč.
Jelikož tedy nechám DPF zkontrolovat a vyčistit, a když bude DPF OK, tak koupím kat a bude Laughing

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund