Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: so únor 10 2018, 16:29 Předmět:
Tak pokud má být použit na 400V(380V), tak zapojit tři fáze na spodní tři šroubky a zapojit na kostru PE žlutozelený. Jistit by se měl podle proudu ze štítku na 5,3A. Buď ho nejistit a jen připojit do již jištěné třífázové zásuvky, nebo k němu dokoupit motorový spouštěč na příslušný proud. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
DÍKY,už jsem to vyčetl u mylse. musel by byt na 660V většinou nad 3KW . Jinak kdyby někdo za peknou cenu z Pardubicka měl silnější 950ot/min třeba 4 nebo 5 kw, tak at se ozve.
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6080 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: so únor 10 2018, 19:13 Předmět:
pawka napsal(a):
...musel by byt na 660V většinou nad 3KW.
Motor může být na různá napětí, s 660V to nijak nesouvisí. Možnost spouštění Y/D záleží na konkrétním provedení vinutí. Vždy je rozhodující štítkový údaj.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: čt únor 15 2018, 16:29 Předmět:
Tohle byla zrovna jedna z otázek u přijímacího pohovoru.Pokud bude ten motor přímo na síť,potom do hvězdy(spoj 3 šroubky na jedný straně,na druhou hoď fáze).Pokud pojede z měniče na 230V,pak do trojúhelníka(spojit horní a spodní šroubky a k nim dát jednotlivý fáze,stínění kabelu měnič-motor je zemněný na obou stranách k PE nebo ke krytu).
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: po únor 19 2018, 10:10 Předmět:
My v práci máme motor pro dávkovací šnek s přidaným elektroventilátorem právě kvůli nízkým otáčkám. Při výměně motoru jsem u nového motoru musel odříznout hřídel pro vrtuli, nešel by přídavný ventilátor přichytit. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Nejde o plný výkon, ale o velikost zatěžovacího momentu. Při napájení z měniče může pracovat motor ve dvou režimech: V režimu konstantního momentu (od nulových do jmenovitých otáček) a v režimu konstantního výkonu (od jmenovitých otáček dál). Měnič udržuje konstantní poměr amplitudy napájecího napětí a frekvence U/f, a to až do jmenovitého bodu limitovaného velikostí stejnosměrného napětí v meziobvodu měniče. V tomto bodě se točí motor při jmenovitém zatížení otáčkami uvedenými na štítku a dává jmenovitý výkon. Je-li konstantní poměr U/f, pracuje motor s konstantním sycením a tudíž má konstantní moment. Tomu odpovídá konstantní činný proud dominantně se podílející na vzniku ztrát ve vinutí. Při konstantním momentu a rostoucích otáčkách roste mechanický výkon. Takže motor je schopen vyvinout jmenovitý moment v širokém rozsahu otáček a tudíž i výkonu. A tady se dostáváme k problému uchlazení: Pokud bude jmenovitý moment motoru s dostatečnou rezervou větší než zatěžovací moment poháněného zařízení, motor se uchladí i při malých otáčkách, protože ve vinutí budou díky menšímu proudu menší ztráty. Samozřejmě záleží i na okolních podmínkách, ve kterých motor pracuje (teplota, pohyb vzduchu, další zdroje tepla atd.). Při konstantním sycení je konstantní i amplituda magnetizačního proudu. Takže při uvažování konstantního zatěžovacího momentu bude motor v rozsahu od nulového do jmenovitého výkonu odebírat z měniče konstantní celkový proud. V režimu konstantního výkonu (od jmenovitého bodu dál) je situace odlišná: Amplituda napájecího napětí už dál růst nemůže, ale frekvence ano. Motor se tedy začíná odbuzovat a ztrácet moment. Otáčky rostou, moment úměrně klesá a mechanický výkon je tudíž konstantní. Protože je konstantní velikost napájecího napětí i výkonu, musí být opět konstantní i velikost činného proudu. Amplituda magnetizačního proudu při odbuzování klesá, tudíž s rostoucí frekvencí klesá v tomto režimu amplituda celkového proudu odebíraného z měniče. Pokud budu chtít motor používat i v tomto režimu, musím opět zvolit dostatečnou momentovou rezervu s ohledem na zatěžovací moment (resp. závislost zatěžovacího momentu na otáčkách) a pokles momentu při odbuzování, jinak začne motoru růst skluz a začne být přetěžován.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.