Prave jsem nemohl kvuli tomu "bio" benzinu nebo co to je, nenastartovat elektrocentralu. Bylo tam 1/4 litru na dne asi rok a pul. Naposledy startovano asi 2 mesice zpatky.Centrala samozrejme moc "nenalita" a mit tohle zarizeni s kapkou benzinu na dne, neni moc smysluplne nebo to zas vylejvat do...
Ma nekdo zkusenost se stabilizatorem benzinu, nebo je to jen neco drahyho do nadrze na ozdobu?
Jiny kramy co mam na benzin nevylejvam, ale to tu nadrzku za rok spotrebuje.
Naposledy upravil Hejnicek dne st prosinec 20 2023, 20:09, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 20 2023, 0:08 Předmět:
Dávej do toho VIF, já ho leju do koncernovýho BXW už víc jak 13 let, aktuálně má na hrbu přes 141 000km a má nádrž, čerpadlo, vstřiky i sací trakt čisťounkej jak slovo Boží, žádnej karbon, žádnej sliz, neškube, necuká, startuje jak má ... A to do něj benál převážně kupuju u Orla, ONO nebo Slovnaftu, sem-tam ÖMV nebo Unicorn, €uroOil a podobný značky - "jézeďáckou" čerpačku uznávám jen jednu tady poblíž, protože stojí 30m od I/14 a má slušnej výtoč, takže beneli se jim nemá šanci zkazit (AVENA v Dlouhý Třebový), naopak po vyzkoušení už rozhodně nehodlám kupovat u kterýkoliv pumpy zásobovaný z Agro Žamberk - ti do benálu míchali víc jak 5% biobabišsraček už dlouho v minulosti - a bylo to poznat. Kdyby to nepomohlo, jediným řešením by bylo kupovat "prémiový" palivo = 98 až 100 oktanů, do těch se ZATÍM biobabišsračky nemíchají. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 20 2023, 10:16 Předmět:
Ne, okysličení biobabišsraček VIF neřeší, na to musíš mít jiný aditiva, který se lejou do nádrže před odložením. VIF mírně navyšuje oktanový číslo a blokuje případnou vodu v palivu (existuje i VIF-diesel, takže při nákupu nepomotat!!!) a zlepšuje "hořlavost" benzínu, teda spíš jeho rovnoměrný shoření i v motorech, který už mají něco za sebou a mají třeba horší kompresi. Jeho poslední efekt je zlepšení čisticí schopnosti proti uhlíkatejm usazeninám v celým motoru - motorovej olej zčerná jak bota během první stovky kilometrů po výměně, jak se do něj smejvají saze, který by se jinak napálily v podobě karbonu uvnitř motoru. Při běžný zátěži a včasný výměně "másla" to jeho mazací schopnosti nezhorší natolik, aby se motor hůř mazal, ale právě se tím dobře odplavujou všecky nespálený částečky uhlíku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Taky VIF používám.
Ale podle mě žádné aditivum nemá šanci odstranit hlavní problém. A to je degradace pryžových věcí, co přicházejí do kontaktu s palivem.
Tam je jediná možnost a to výměna.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 20 2023, 10:58 Předmět:
Všude se tvrdí, že věci vyrobený po roce 2005 by měly mít palivovou soustavu vyhovující používání směsí s až 20%biobabišsraček, takže E10 by jim vadit neměl. Jenomže právě to je to "měly by" a "neměl by" - kdyby byly v prdeli ryby, nebudou potřeba ani akvárka, ani rybníky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Všude se tvrdí, že věci vyrobený po roce 2005 by měly mít palivovou soustavu vyhovující používání směsí s až 20%biobabišsraček, takže E10 by jim vadit neměl.
Tak on jim třeba vadit nemusí. Ale když se po roce nepoužívání v nádrži rozloží, tak už to moc chodit nebude.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15522 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st prosinec 20 2023, 15:16 Předmět:
Blbost, vadit jim prostě nebude a aby měl někdo rok plnou nádrž v autě a nejezdil, tak tomu je snad i jedno jestli potom odjede nebo ne. Normální ćlověk si tam nechá rok jen to minimum a doplní to potom z kanystru 10 nebo 20 litrama čerstvého benálu. Větší poměr těch sraček má vliv jen na ty gumové spoje a např. u trabanta nebo wartburga se jezdilo na větší sračky jako technický benzín a jezdilo to taky.
Založen: Apr 21, 2011 Příspěvky: 179 Bydliště: Praha 4
Zaslal: st prosinec 20 2023, 16:46 Předmět:
Tak rok nechaný benzín v nádrži především do sebe absorbuje vzdušnou vlhkost, zvodní a voda se usadí u dna, kde se nasaje do soustavy.
Proti zvodnění není VIF, ale VELFOBIN, který se kupodivu vyrábí už snad 50 let a funguje. Ale preventivně. Po roce stání už těžko rozpustí deci vody na dně nádrže.
Zajímavej je bioolej do motorových pil - když ho necháš v nádržce na mazání řetězu přes zimu, tak se budeš divit. Zatuhne, zacpe kanálky a je to. Z opravny mně s tím vyhodili
... a aby měl někdo rok plnou nádrž v autě a nejezdil ...
Nezapomeň na motorkáře - ne sice rok, ale půlrok s plnou nádrží ano. Plnou nádrž mají mimo sezonu všichni s kovovou nádrží, aby nebyla vzdušná vlhkost a vyhnuli se případnému rezavění. A hlavně korozi.
Co tedy nalejt do elektrocentraly?
Spis asi nic spolehlive nepomuze.
Honde je to jedno, to vim (ma plnou nadrz nekolik let a startuje na druhy cuk), ale tu doma nemam. To je jina cenova kategorie.
Nasel jsem treba nejaky Liqui Moly Stabilizátor 250ml 406Kc.
Hm, docela dost.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st prosinec 20 2023, 20:01 Předmět:
Něco super 100 oktan. Do centrály jedině a do kanistrů zásoba taky. Nebo nějaký vif. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Benzin u EuroOilu taky ve většině případů obsahuje bioetanol. Bez biosložky mají trvale jenom naftu.
Pomocí jejich aplikace se ale dá zjistit, jestli někde benzín bez biosložky zrovna mají.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.