Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Benzin BA 95 s biosložkou
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
eleferner



Založen: Jun 04, 2016
Příspěvky: 550
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po listopad 27 2023, 0:53    Předmět: Citovat

Kdysi jsem o tom cetl clanek, jak jsem nakoupil, tak prodavam:

Nacisti pry sami sebe oznacovali za pravici, i kdyz moc dobre vedeli, ze jejich program je fakticky levicovy. Ale chteli se tim odlisit od jejich tehdejsich uhlavnich ideologickych nepratel, komunistu. Po valce se to viteznym komunistum naramne hodilo do kramu. No a (nejen) novinarske onuce ten nesmysl papouskuji dodnes. Uplne stejne jako papouskuji jine davno vyvracene hovadiny, treba "clovek pouziva jen 10% kapacity mozku" nebo "Henry Ford vynalezl pasovou vyrobu". Nic vic za tim nehledejte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 27 2023, 9:32    Předmět: Citovat

eleferner napsal(a):
Kdysi jsem o tom cetl clanek, jak jsem nakoupil, tak prodavam:
Nacisti pry sami sebe oznacovali za pravici, i kdyz moc dobre vedeli, ze jejich program je fakticky levicovy. Ale chteli se tim odlisit od jejich tehdejsich uhlavnich ideologickych nepratel, komunistu. ...
Nacisti a komunisti nikdy nebyli úhlavní nepřátelé - to by si nemohli navzájem poskytovat suroviny nebo technický poznatky. Přečti si někdy příležitostně o okolnostech, který předcházely obsazení Polska z jedný strany Wehrmachtem a z druhý rudou armádou v září 1939 - a to zpátky až někam do poloviny 30.let, ne jen o rok k paktu Ribbentrop-Molotov. Jestli někdy něco vůči sobě byli, tak nanejvejš konkurenti na poli mezinárodního expanzionismu. Vzájemnej horkej ozbrojenej konflikt začal až v okamžiku, kdy tyhle expandující říše na sebe navzájem narazily ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: po listopad 27 2023, 11:46    Předmět: Citovat

Pokud jde o vztah Ády k SSSR, byl to čistý pragmatismus, ale domácí komunisty lifroval do lágrů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 27 2023, 13:14    Předmět: Citovat

Dyť píšu, že to byla konkurence ve stejným podnikání ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tom82



Založen: Apr 06, 2022
Příspěvky: 130
Bydliště: Rakovník

PříspěvekZaslal: čt listopad 30 2023, 20:39    Předmět: Citovat

Přesně tak, byla to potyčka mezi dvěma "firmami" mající stejný business plán a vizi stejného "produktu".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 30 2023, 20:57    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Pokud jde o vztah Ády k SSSR, byl to čistý pragmatismus, ale domácí komunisty lifroval do lágrů.
A Jozífek Stálinojc dělal asi něco jinýho? Kdopak se medle od koho učil ty koncentráky na komouše stavět? Nebyl to takhle čiro čirou náhodou právě Áda Čalouník vod Jozífka??? Ti dva si neměli absolutně co vyčítat - Áda nechal zlikvidovat svýho dávnýho kámoše a parteigenosse Ernesta Röhma - údajně za to, že byl buzík, což se náckovský filozofii nehodilo do krámu, nebyl to árijskej projev - a Jožka zase neváhal poslat vrahy na Trockýho až do Mexika, jen aby si byl jistej, že mu nebude moct odkudkoliv něco vyčítat a podrejvat mu autoritu ... A to se dlouuuuhý léta nesmělo vůbec ani špitnout o tom, že Áda Čalouník byl subík, preferující mladší protějšky a vyžadující od nich praktiky dost daleko za hranicí BDSM ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dekker



Založen: Jan 11, 2017
Příspěvky: 183

PříspěvekZaslal: pá prosinec 01 2023, 15:04    Předmět: Citovat

tak už o tom byl i článek na blbinkách. Prej pro homologované motory pro E10 to má jen pozitiva Very Happy .... jelikož líh zvyšuje oktanové číslo. Hmm Hmm ... tak jistě Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 01 2023, 16:32    Předmět: Citovat

Jenomže on ho skutečně efektivně navyšuje, mixbabišsračka E85 má efektivní oktanový číslo 110+ a průměrná hodnota změřenýho oktanovýho čísla u ní často přesahuje 115 oktanů - ale tam je problém úplně jinde - tam jde o měrnou energetickou výhřevnost, kterou má lihová směs NIŽŠÍ než směs založená na izooktanu a terc-etyl-butyl-éteru, což pro stejnej odevzdanej výkon zvyšuje kilogramovou spotřebu na kW a taky o vyšší výparný teplo, který zhoršuje startovací schopnost motorů krmenejch babišsračkama za kladnejch teplot blízkejch nule a pod ní. Převedeno do lidštiny: motory krmený špiritusem a řízený elektronikou schopnou využít vysokýho oktanovýho čísla sice dosáhnou o dost podstatnej díl vyšších toček a tím i vyššího maximálního výkonu, než s jen ropným benálem, ale uživatel za to zaplatí spotřebou zvýšenou o 1/4 až 1/3 proti jen minerálnímu palivu. Prostě nic není zadarmo a hlavně na přítomnost vyššího podílu biosložek musí bejt vozidlo materiálově připravený = v celý palivový soustavě se nesmějí používat levnější plasty a guma, ale jen vysokosilikonový, schopný odolat destrukčním vlivům samotnýho lihovýho paliva i jeho oxidačních zplodin, kterým se nikdy nejde vyhnout.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dekker



Založen: Jan 11, 2017
Příspěvky: 183

PříspěvekZaslal: po prosinec 04 2023, 11:52    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Převedeno do lidštiny: motory krmený špiritusem a řízený elektronikou schopnou využít vysokýho oktanovýho čísla sice dosáhnou o dost podstatnej díl vyšších toček a tím i vyššího maximálního výkonu, než s jen ropným benálem, ale uživatel za to zaplatí spotřebou zvýšenou o 1/4 až 1/3 proti jen minerálnímu palivu.


teď možná budu znít jako trouba, ale nějak mi uniká to s těma otáčkama.

Motor má nějakej výkon při nějakej otáčkách. Takže pokud budu mít třeba (pokud vezmu ten muj motor kterej má maximum 75kw při 3000) tak jedinej rozdíl snad bude ve spotřebě ne? ... což znamená že s ropným bude ta spotřeba menší než se sračkama při stejnejch otáčkách a tedy mi stejném výkonu? A volnoběh je nastavenej elektronikou na 750 a je jedno zda má v nádrží klasiku, E85 a nebo prémiovou 100. Jednotka bude prskat tolik aby udržela těch 750

Asi mě to budeš muset vysvětlitl nějak polopaticky či příkladově. Nebo nad tím moc přemejšlím
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po prosinec 04 2023, 13:39    Předmět: Citovat

Už mám zkušenost z počátku října ze zahraničí, přehlédl jsem u stojanu Eurosuper označení 100E10, na to jsem přišel až s plnou nádrží, když jsem koukl na účtenku. No co, auto ročník 2020, 1,25VVT 66kW/6000 ot. +3 kW (mild hybrid), si s tím poradí, si říkám. Ten elektromotor pomáhá svými asi 50 Nm momentu nějak v rozsahu 1500 - 2500 otáček, proti očekávání taky toho nezachránil moc.
Napřed mi to ani nepřišlo, po dálnici to jelo normálně, tak jsem čekal, že řídicí jednotka už upravila režim vstřikování, ale, jak jsem sjel někde do města, kudy se celkem plynule dá jet na čtyřku, musel jsem častěji řadit na trojku a při výjezdu i na dvojku podřadit, aby se motor točil a táhnul. Ačkoli normálně táhne od 1800 otáček, ožíval teď až kolem 2400.
Eviduji si spotřebu, letní průměr mám těsně pod 4,7/100, a najednou to vyskočilo na 5,1/100, to tu za ty tři roky ještě nebylo. Jistě, je to jen 8,5 % navíc, takový, i větší, rozptyl spotřeb má kdekdo i s palivem E5, které bere vždy na stejné pumpě.
A to nepočítám poměr zimní/letní.
Po světě jezdí ale většina pažravějších motorů. Jestli u každého vyjde spotřeba provázející častější podřazování v obcích o 8,5 % vyšší, vyprodukuje se příslušně víc CO₂. Je to sice méně, než těch 25 % - 33 % navíc, jak se někde píše, ale i tak, pořád mi ta ekologie vychází do záporných hodnot.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 04 2023, 13:59    Předmět: Citovat

Dekker napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Převedeno do lidštiny: motory krmený špiritusem a řízený elektronikou schopnou využít vysokýho oktanovýho čísla sice dosáhnou o dost podstatnej díl vyšších toček a tím i vyššího maximálního výkonu, než s jen ropným benálem, ale uživatel za to zaplatí spotřebou zvýšenou o 1/4 až 1/3 proti jen minerálnímu palivu.

teď možná budu znít jako trouba, ale nějak mi uniká to s těma otáčkama.
Motor má nějakej výkon při nějakej otáčkách. Takže pokud budu mít třeba (pokud vezmu ten muj motor kterej má maximum 75kw při 3000) tak jedinej rozdíl snad bude ve spotřebě ne? ... což znamená že s ropným bude ta spotřeba menší než se sračkama při stejnejch otáčkách a tedy mi stejném výkonu? A volnoběh je nastavenej elektronikou na 750 a je jedno zda má v nádrží klasiku, E85 a nebo prémiovou 100. Jednotka bude prskat tolik aby udržela těch 750
Asi mě to budeš muset vysvětlitl nějak polopaticky či příkladově. Nebo nad tím moc přemejšlím
Je to jednoduchý. Ty jako uživatel to nevíš, protože ti to nikdo nesdělí. Ale každej motor vyrobenej v €U musí svůj nominální výkon podávat až do nadmořský vejšky 2000m.n.m - takže v nižší nadmořský vejšce díky vyšší hustotě nasávanýho vzduchu má každej motor mírně nad "papírový koně" - turba mají ten rozdíl menší, protože regulace tlaku na turbu. Zase si ale zachovávajíá ten svůj výkon do vyšších nadmořskejch metrů. To je první věc. Druhá věc je "papírová" křivka výkonu a točivýho momentu. Krouťák obvykle vrcholí dřív, výkon pozdějc = při vyšších točkách. Obě hodnoty máš napsaný v technický specifikaci motoru. Můj motor má například 136Nm při 3700RPM a 63kW při 4500RPM. Papírově a garantovaný až do těch 2000m.n.m. Nikdo ti už ale výrazně neřekne, že to je s palivem 95 oktanů a že když do takovýho auta navalíš palivovou směs, která má určitě víc jak 100 oktanů, což ta lihová babišsračka zvaná E85 má (jak už jsem napsal, má obvykle přes 110 oktanů, ALE MENŠÍ VÝHŘEVNOST !!!), tak motory si umějí změřit pomocí čidla klepání, že mají najednou vícero oktanů v palivu a dovolí motoru točit vyšší točky při vyšším předstihu zážehu = zvýší se účinnost motoru, ale ne o tolik, aby to vykompenzovalo úbytek výhřevnosti = energetickýho obsahu v Joulech na litr resp. kilogram paliva. Prostě lihový palivo ti dovolí víc šlapat na plyn, aniž by z toho motor měl kopřivku v podobě detonačního spalování - ty tím srovnáš ztrátu dynamiky ve srovnání s energeticky bohatším palivem, ale za cenu vyšší litrový spotřeby na kilometr, protože tu energii nutnou k rozpohybování daný váhy prostě někudy do motoru dostat musíš, chcačky nechcačky. Takže motor bude mít na palivo s vyšším oktenovým číslem vyšší dosažitelnej výkon, řádově o 5-10%, ale taky s tím bude mít až o třetinu větší spotřebu - o kolik přesně záleží na tom, jak moc máš těžkou nohu na plynu, viz Hillova poznámka.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6074
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po prosinec 04 2023, 21:28    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
E10… Eviduji si spotřebu, letní průměr mám těsně pod 4,7/100, a najednou to vyskočilo na 5,1/100, to tu za ty tři roky ještě nebylo. Jistě, je to jen 8,5 % navíc
To je divný. Já když jsem jezdil dokonce na E45 (směs E85 a E5 50/50), tak jsem měl spotřebu vyšší jen o 10% a motor se choval naprosto normálně. Při E10 bych nějaké zvýšení spotřeby ani nezaregistroval. Motor 2,3 turbo, r.v. 2008.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2023, 0:29    Předmět: Citovat

Je to právě o tom turbu - těm nižší energetickej obsah směsí s vyšším podílem lihu nevadí tolik, jako atmosféricky plněným motorům. Mají už jen z toho principu využití energie vejfukovejch plynů ke zvýšení kompresního poměru (předběžným stlačením vstupního vzduchu) vyšší účinnost. Další významnej vliv má software, kterej jednotlivý výrobci nahrávají do ŘJ motorů - pokud už předem s víceprocentní lihovou přísadou počítají a mají v palivový mapě dostatek prostoru pro autonomní úpravu předstihu a objemu vstřikovaný dávky, je takovej motor i při provozu na směs s vyšším podílem lihu úspornější než motor, kterej tu rezervu nemá - protože tam kvůli kompenzaci sníženýho výkonu jen řidič víc šlape na pedál, aniž by mu ŘJ mohla pomoct právě úpravou ostatních parametrů. Ty motory schopný díky předběžný konstrukční úpravě bez dalších servisních zásahů spalovat i víceprocentní špiritus se obecně označujou jako "Multifuel" nebo podobným výrazem - u těch pak změna paliva vede jen k malýmu nárůstu spotřeby, protože umějí využít to lihový palivo tak, jak to nepřipravený motory neumějí. A samozřejmě - vyšší obsah, ten 2,3litr má určitě vyšší výkonovou rezervu, než trojhrnek 1.0, výkonem našponovanej na hranici životnosti ... Prostě i tady platí, že objem se nedá ničím nahradit ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dekker



Založen: Jan 11, 2017
Příspěvky: 183

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2023, 7:43    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
jak už jsem napsal, má obvykle přes 110 oktanů, ALE MENŠÍ VÝHŘEVNOST !!!


jasný .. už to chápu. Při použití sračky musí motor pro zachování stejnejch otáček při stejném zatížení prsknout víc paliva kvůli jeho menšímu energetickýmu obsahu, ale na druhou stranu se posune celá výkonová křivka motoru směrem k vyšším otáčkám. Což ale většina řidičů stejně nijak moc nevyužije jelikož kdo běžně točí motor do vyšších otáček pokud nepředjíždí. Za celou dobu co jezdím jsem zatím jen dvakrát hnal motor až k červenýmu poli. Jinak se běžně pohybuji mimo město kolem 3000 otáček na 5 kvalt (víc jich bohužel nemám)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2023, 8:19    Předmět: Citovat

Dekker napsal(a):
jasný .. už to chápu. Při použití sračky musí motor pro zachování stejnejch otáček při stejném zatížení prsknout víc paliva kvůli jeho menšímu energetickýmu obsahu, ale na druhou stranu se posune celá výkonová křivka motoru směrem k vyšším otáčkám. ...
A ten posun do vyšších toček platí jen tam, kde na to výrobce připravil soft do ŘJ motoru, protože aby se to dalo využít, musí se nejen špricovat větší objem, ale i posunout časování bodu zážehu proti "minerálnímu" benzínu - pokud to v softu není ošetřený, žádnej posun se nekoná, i když lihový palivo pro něj dává potenciál, naopak vinou nevyužití toho potenciálu tam ještě dojde k poklesu využitelnýho výkonu a aby to řidič vykompenzoval, o to víc šlape na pedál.

Ale vykládej tohle ekofašistickýmu fanatikovi/fanatičce, kterej(která) (například) od svejch 15 let chodil(a) za školu, aby moh(la) demontrativně řvát na politickejch shromážděních na všechny v sále "I Hate You!" a zviditelňoval(la) se při blokádě bourání vesnice už dávno vykoupený uhlobaronama nebo blokádě vykládky ropnýho tankeru v přístavu. Neboli vzhledem k tomu, že technicko-přírodovědný vzdělání ekoteroristů většinou spočívá jenom ve velký tlamě, kterou umějí široce a hlasitě otevírat a nachytáš je i pouhým dotazem na vysvětlení termínu "biomasa" ti musí bejt jasný, že v podstatě nikdo z nich nemá ani ánung o tom, co vlastně chtějí s dnešní společností svýma nesmyslnýma požadavkama provádět ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 5 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund