Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Benzin BA 95 s biosložkou
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 20:03    Předmět: Benzin BA 95 s biosložkou Citovat

Od nového roku bude benzin BA 95 obsahovat jakousi biosložku, auta vyrobená po r. 2005 s tím prý problém mít nebudou, bude ale dražší...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2575

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 20:50    Předmět: Citovat

Pokud je mi známo, tak už obsahuje. Ale má obsahovat dvakrát víc (místo 5% 10%).
Na posrání

EDIT:
https://kutilska.poradna.net/questions/3210297-jak-zazimovat-motorku-a-zahradni-vercajk

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.


Naposledy upravil Yarda1 dne út listopad 21 2023, 22:03, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jjilek



Založen: Mar 29, 2009
Příspěvky: 4002
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 20:57    Předmět: Citovat

Budu jezdit důsledně do EuroOilu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 20:59    Předmět: Citovat

Pokud jsem to dobře pochopil, tak distribuci tohoto benzínu bude provádět pouze Orlen. A ano, má to být až 10% biosraček.

U čerpaček vyhledávám naftu bez bio, protože biosložka v naftě mi prokazateně asi 10x víc ucpává DPF. Auto pak regeneruje každou chvíli. Spotřeba jako blázen...to je ekologie, za všechny(moje)prachy.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile


Naposledy upravil Sandal dne út listopad 21 2023, 21:13, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 21:09    Předmět: Citovat

U nas to uz je. Tankujem uz len OMV 100, ten jediny zostal E5.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 21:15    Předmět: Citovat

Ano, v souladu se směrnicí z Brusele (rozuměj = nadiktovaným bezpodmínečným příkazem zelenýho bezmozka v Bruseli) se u automobilovýho benzínu Ba-95 u nás prodávanýho pod obchodním názvem NATURAL (95) zvyšuje podíl bio(babiš)sraček z až 5% hmotnostních na až 10% hmotnostních, mění se i jeho označení z "E5" v kosočtverci na "E10". Nebude se zvyšovat podít terc-butylesteru etanolu, což je organická složka dlouhodobě přidávaná do izooktanu pro dosažení dostatečně vysokýho oktanovýho čísla (a nahrazující tetraethylolovo), ale jedná se skutečně o navýšení přímýho podílu (bio=babiš)etanolu v palivu. Údajně to má bejt bezproblémový pro všecky vozidla plnící normu €uro4 a vyšší. Jediný vozidla, u kterejch by to mohlo přinášet výslovný problémy, protože mají v palivový soustavě součásti ze hmot, kterým by tak vysokej podíl etanolu mohl vadit až je poškodit, jsou felicie s motorem 1,3 vyrobený do roku 1998 - opět, ÚDAJNĚ.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3369
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 21:28    Předmět: Citovat

Jo úplně vidím tu krásu, až si to někdo natankuje do veterána se kterým jezdí občas. To bude pak řešit jen za*rdany karburátory a trysky.
Doteď sem stápěl naftu Benzinu (většinou vervu) a při cestě k našim eurooil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6073
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 21:30    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
A ano, má to být až 10% biosraček.
Nevím, proč říkáš etylalkoholu biosračky. Ostatně v první polovině minulého století i u nás lihobenzínové směsi převládaly.
Já osobně jsem v tomhle století, když byl E85 široce dostupný a levný, jsem několik let jezdil se svým turbobenzíňákem (z r. 2008, bez jakýchkoli úprav) na směs 45% etanolu, 55% benzín.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 21:40    Předmět: Citovat

Když:

1) prokážou, že žádnému myslitelnému autu až do nevidím zpátky to nebude vadit (a za případný prokázaný opak ponesou plnou zodpovědnost);

2) nikdo z výrobců atd. na to nebude brát jakékoliv bolševické nakradené tzv. "dotace"

tak ať si tam dávají co chtějí. Může to možná mít i pozitivní efekt (mj. v tom, že pak prakticky nemůže nastat situace, že by v nádrži na dně byla voda).

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.


Naposledy upravil JirkaZ dne út listopad 21 2023, 21:44, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 21:42    Předmět: Citovat

Do vacsiny motorov z minuleho tisicrocia sa to davat nesmie. Okrem ineho hrozi rozleptanie gumovych casti palivovej sustavy a poziar. To mohol schvalit iba kokot.

P.S. Kolko litrov nafty sa minie na vyrobu litra bioetanolu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 21:47    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Sandal napsal(a):
A ano, má to být až 10% biosraček.
Nevím, proč říkáš etylalkoholu biosračky. Ostatně v první polovině minulého století i u nás lihobenzínové směsi převládaly.
Já osobně jsem v tomhle století, když byl E85 široce dostupný a levný, jsem několik let jezdil se svým turbobenzíňákem (z r. 2008, bez jakýchkoli úprav) na směs 45% etanolu, 55% benzín.
Protože ten motor na to musí bejt minimálně materiálově připravenej = v palivovým traktu nesmějí bejt plasty, který by vyšší obsah lihu mohl poškodit nebo naleptat tak, že by se palivová cesta zacpala nebo jinak porušila. Největší problém lihovejch směsí je u elektronicky řízenejch motorů palivová mapa, která musí umožňovat podle signálu z čidla klepání upravit nejen časování vstřiků a předstihu zapalování, ale taky musí umět navýšit objem vstřikovaný dávky v souběhu s omezením výhřevnosti používanýho paliva. Některý značky s tímhle mícháním u svejch řídících softwarů počítaly už v 90. letech, jiný to mají až od let mnohem pozdějších, koncern VW například striktně u uvšech až někdy od roku 2010 nebo ještě pozdějších. A taky jde bohužel o navýšení ceny, protože na pohonnej alkohol je nasazená tak vysoká spotřební daň, že i když u paliva zvýšením podílu babišsraček klesne jeho užitečná hodnota (minimálně výhřevnost = související s výkonem získatelným z 1 litru//kg paliva), jeho cena pro koncovýho spotřebitele se překvapivě zvýší. Na "E85" by asi jezdilo daleko víc automobilistů, kdyby nestál skoro tolik, co "obyčejnej" benzín, protože při jeho používání se asi o 1/4 až 1/3 zvýší spotřeba motoru v souvislosti právě s menším energetickým obsahem. Jeho cena prakticky stejná s "normálním" benálem pak znamená nezanedbatelný navýšení nákladů na kilometr i v případě, že se nejezdí na "čistej" E85, ale na jeho směs s E5 (neboli obyčejnej Natural Ba-95) s prakticky libovolným poměrem. Aby se v přístupu lidí k používání E85 něco změnilo, musel by E85 stát polovinu toho, co stojí E5 = Ba95, aby jeho vyšší spotřebu vyvážila nižší cena za km, podobně jako to je u LPG.
rnbw napsal(a):
Do vacsiny motorov z minuleho tisicrocia sa to davat nesmie. Okrem ineho hrozi rozleptanie gumovych casti palivovej sustavy a poziar. To mohol schvalit iba kokot.

P.S. Kolko litrov nafty sa minie na vyrobu litra bioetanolu?
Kolik nafty na babišlíh nevím, ale u babišnafty to je 2:1 = 2 litry dýzlovýho paliva jednojakýho původu se spálí na výrobu 1 litru MEŘO...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne út listopad 21 2023, 21:50, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 21:49    Předmět: Citovat

Tak jsem krátce hledal a 1.8T AGU se běžně provozuje s E85.

Čili mně osobně to nevadí, ale chápu, že to tak nemusí být u všech starších motorů.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 22:05    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Sandal napsal(a):
A ano, má to být až 10% biosraček.
Nevím, proč říkáš etylalkoholu biosračky.
No to ti s radostí odpovím. Protože se na polích pěstují rostliny na výrobu biosraček, a ne na výrobu žrádla pro lidi, nebo zvířata. Je to vyloženě zneužívání polností, pro lidskou.....nevim jak to nazvat slušně. Zemědělec zaslepený dotacema samozřejmě zaseje, zasází, a prodá za mrzký peníz na zpracování na biosračky.
Dělám skoro 30 let v zemědělství, tak vim co za špínu se kolem toho točí. Věř že nikdo toto nedělá pro čitší vzduch...

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2575

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 22:12    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
...Nevím, proč říkáš etylalkoholu biosračky. Ostatně v první polovině minulého století i u nás lihobenzínové směsi převládaly...

Tehdy byla básnička:
Strejček Václav (křestní jméno tehdejšího politika) rozumuje:
"Líh ten hnití konzervuje.
Benzín zase čistí fleky,
naše strana přečká věky".

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 21 2023, 22:12    Předmět: Citovat

Hlavně tam jde o schopnost motorový řídící elektroniky zvýšit dávku v momentě startu natolik, aby i při vysokým obsahu hůř odpařitelnýho lihu bylo při nízkejch startovacích teplotách dosažený spolehlivýho zážehu směsi - prostě aby kompresní teplo spolu s bohatostí směsi kolem jiskřiště dokázaly připravit dostatečně dobrý podmínky pro zážeh i při teplotách -20°C nebo ještě nižších i bez dodatečnýho předehřevu motoru. Jak blafne první válec, střední pístová rychlost skokově naroste a tím se zvýší i teplota ve stlačovaným obsahu válce = obsah válce se ohřeje rychlejc, respektive se nestačí tak rychle ochladit od studený hlavy a vstřikovaná dávka se i přes horší odpařitelnost lihový složky snáz dostane nad hranici zapálitelnosti. Turbo tomu pomáhá taky, protože relativně navyšuje kompresní poměr = zlepšuje odpařování paliva ve spalovacím prostoru. Nejhorší na tohle jsou karburátorový motory = starý šáde a všecko před nima, protože ty palivo s vyšším podílem lihový složky bez výraznějších úprav spalovat neumějí vůbec. A kdo by chtěl argumentovat Brazílií a jejím většinovým provozem na líh, toho umravním poukázáním na jiný technický nastavení jejich NEvstřikovejch motorů (minimálně se u nich používá 1,5x větší otryskování karburátorů, když opomineme další technický rozdíly = cívky zapalování s vyšším napětím, jiný nastavení předstihu, jinak nastavený sytiče a přívěry v sání) a úplně jiným SW v ŘJ těch vstřikovejch - a pak taky na fakt, že skutečnost je taková, že i ty jejich "takzvaně lihový" auta nejezdí v reálu na čistej špiritus, ale na směs obsahující podle ročního období a převažujících teplot od 30 do 60% alkoholu, zbytek je normální "ropnej" benzín respektive izooktan. Čistej líh v roli paliva má víc nevýhod než benzín = je víc teplotně závislej při přechodu z kapaliny na páru, potřebuje v absolutních jednotkách větší množství tepla na přechod 1kg kapaliny na plyn/páru než izooktanový mixy. U už běžícího motoru to není takovej problém, ale u motorů, který si musejí zachovat startovatelnost bez dodatečnýho ohřevu nasávanýho vzduchu při okolních teplotách pod nulou už použití víceprocentních lihovejch směsí bez úprav znamená problémy nebo i úplný selhání startu.

Ale abych tady nebyl za úplnýho odmítače lihu - jako paliva. Kvůli vysoký náročnosti na dovoz byla už v době první republiky = ve 20. letech minulýho století řešená otázka palivový bezpečnosti armády a byla vybraná směs, nazvaná BiBoLi, která obsahovala benzín, benzol a líh v poměru 60:20:20 pro letecký motory a 40:30:30 pro automobilový a tankový motory. Benzol se získával suchou destilací uhlí v Litvínově. A perlička - po přimíchání přísady pro SNÍŽENÍ oktanovýho čísla na tohle palivo lítaly i "lavočky" povstaleckýho smíšenýho pluku za SNP z letiště Tri duby - osazený sice notně vylepšeným, ale nepopiratelně Švecovem opajcovaným americkým motorem Pratt&Whitney Twin Wasp - dvouhvězdicovým 14-válcem M-82 alias AŠ-82 ve verzi AŠ-82FN, kde FN znamenalo - se zvýšeným výkonem a přímým vstřikováním paliva (ФН - форсированный с непосредственным впрыском). Tyhle motory měly dvojstupňovej mechanicky poháněnej odstředivej kompresor - v podstatě dmychadlo, který je v obměněný podobě součástí turbodmychadel, ale poháněný místo výfukový turbíny přímým náhonem od klikovky motoru. A taky se na alkoholový paliva jezdí (hlavně za Veľkou Mľákou) závody ve sprintu i na okruzích - a ty motory mají vysokej výkon, umožněnej vyšším kompresním poměrem, protože lihový směsi mají samy o sobě vysoký oktanový čísla a umožňujou tak bez dalších přísad dosahování tak vysokejch výkonů. ALE ve všech případech se jedná o jednoúčelový a vysoce specializovaný pohonný jednotky, náročný a choulostivý, který rozhodně nesplňujou požadavek dnešního člověka na běžně používaný auto - tj. nasednout, otočit klíčkem a během několika vteřin odjíždět s tím, že na jednu nádrž je maximální dojezd v oblasti vyšších stovek km a její plnej obsah se doplní i z nuly na 100% během jednotek minut a motor nevyžaduje častější odbornou údržbu, než po aspoň 10 000 ujetejch km nebo 1 roce ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 1 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.32 sekund