Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektromobily a úrazy el. proudem?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7942
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 6:13    Předmět: Elektromobily a úrazy el. proudem? Citovat

Včera jsem se na rally dozvěděl, že elektro/hybridní auta mají za zadním oknem zelenou LED. Pokud svítí-OK. Pokud by ale v případě např. havárie svítila červená, nesmí se laik dotýkat vozu!!!! Chápete to?
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek


Naposledy upravil mi-ro dne pá říjen 27 2023, 20:12, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5216
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 6:36    Předmět: Citovat

kamos ma hybridniho Supa... jestli nezapomenu tak se podivam jestli je to pravda...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 7:11    Předmět: Citovat

Tak ono je to jednoduchý. Pokud je od elektropohonu požadovanej nějakej výkon, mnohem snáz se ho dosáhne s vyšším napětím než proudem. Jsou menší ztráty oteplením, stačí dát menší průřezy vedení. Elmobily začínaly s 24V, dneska je naprosto běžná zdrojová soustava pracující na 180V a mluví se o ještě vyšších hodnotách. Jenže co takovej zdroj udělá v případě poruchy nebo rovnou nehody si nikdo nedovedeme představit ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12065
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 7:25    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Elmobily začínaly s 24V, dneska je naprosto běžná zdrojová soustava pracující na 180V a mluví se o ještě vyšších hodnotách.

. . . 400V je dnes standard . . .
citace z článku:
kód:
Napětí baterie elektromobilu
Většina elektromobilů v provozu pracuje s napětím 400 voltů, pokud se bavíme o trakci. 400 V není jen tak náhodná hodnota, vychází to z používaného třífázového napětí, které má právě tuto hodnotu. Při nabíjení tak stačí střídavý proud jenom usměrnit.
Trendem v poslední době je ale napětí 800 V, které má obří výhodu v rychlejším nabíjení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 916

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 7:28    Předmět: Citovat

No ty woe... A co když se ta LEDka při havárii utrhne? Pak seš fprd..... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 507

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 7:57    Předmět: Citovat

Běžné napětí je cca 400V. Výkonější auta mají až 800V.
Na 180V dnes nic nefunguje. To by tam tekl strašný proud.

ok1hga: nevím kde to autor vzal, ale nabíječky jsou AC-DC spínané zdroje na 230V. Kdyby to bylo jak píšou v tom článku, tak by jste nikdy nemohli dobíjet z obyčejné 1f zásuvky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 8:08    Předmět: Citovat

Draku, tys asi nikdy neviděl trojfázově napájený měniče pro plynulej rozběh elmotorů, viď? Tak úplně stejně existujou i stejnosměrný zdroje, který jsou na primární straně napájený buď ze dvou, nebo i ze všech 3 fází naráz - ano, domácí nabíječky určený někam do společný garáže jsou obvykle jen jednofázový, ale pokud má někdo vlastní barák a má ho připojenej na 3f, nikdo a nic mu nebrání si objednat nabíječku napájenou 3 x 400V (v našem prostředí).
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ferdislav



Založen: Aug 15, 2011
Příspěvky: 1023
Bydliště: Mostecko

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 8:11    Předmět: Citovat

My máme nabíječku napajenou normálně trifazově
Odběr se prednastavi aplikací, stejný nabíječ, jinak nastavený na domě, jinak v továrně kde není omezení max proudu přívodu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 8:25    Předmět: Citovat

Článek jsem nečetl. Ale běžné systémové napětí je u elektromobilů 400V a některé jedou na 800V nic jiného se v podstatě v dnešní době nepoužívá. Mluvím tedy o čistě elektrických autech ne o hybridech.
Při havárii se stykačem automaticky odpojuje hlavní aku.

Nabíječky které se používají doma jsou v podstatě jen elektronikou spínaný stykač. Žádné AC/DC se nekoná. To vše je osazeno v autě.

Pouze v rychlých nabíjecích stojanech je osazen nabíječ a ten má přístup přímo na DC vývody aku.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 507

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 8:58    Předmět: Citovat

EKKAR: Jo, ale tyhle měniče nemůžeš nikdy napájet pouze z jedné fáze.

A jak správně píše rezis.
Nabíječka je pevně zabudovaná v autě. A starší auta mají 1f nabíječku. Některé novější mají 2f a 3f. Ale vždy používají napětí 230V. Přirovnal bych to ke sporáku. Ten je sice vícefázový, ale nepoužívá napětí mezi fázema, ale mezi fází a nulákem. Takže věta, že při nabíjení stačí napětí 400V jen usměrnit je blbost, protože to tak nefunguje.

To co si lidi běžně představují pod pojmem nabíječka na elektromobil je jen kabel s relátkem a generátorem impulzů, kde se přenáší kolika A se má auto nabíjet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7942
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 9:23    Předmět: Citovat

Upřesňuji že je jedná o Rally speciály!! Jak je to u civilních vozů, nevím.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 507

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 9:26    Předmět: Citovat

Jak to má rally speciál nevím, ale mě se traktční aku při nehodě odpojí. Myslím, že při aktivaci airbagů. Nevím přesně.

A to, že bych se auta nemohl dotkout je nějaký divný. Protože ohmův zákon.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_Paul



Založen: Sep 19, 2004
Příspěvky: 2408
Bydliště: Laškov

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 9:51    Předmět: Citovat

ve F1 je to taky tak, nad hlavou pilota je světlo, pokud svítí zeleně, tak je vše v pořádku, pokud červeně, tak se auta nesmí nikdo dotknout. Pilot musí z auta vyskočit, nesmí se dotýkat auta a země současně.

A to je F1 je hybrid
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 10:02    Předmět: Citovat

A jak by se u elektromobilu mohlo objevit napětí mezi karoserií a zemí, pokud není připojený k nabíječce?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1268
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2023, 10:08    Předmět: Citovat

Přesně tak, na to stačí selský rozum a základy elektro...
Případná signalizace třeba znamená, že neradno se přibližovat pro nebezpečí vzplanutí či exploze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund