Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31937 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 08 2023, 19:08 Předmět:
LPG k motoru 1,2 HTP 47kW (12-ventil) určitě doplnit půjde, ale nedoporučuju k tomu používat podtlakovou sadu určenou pro karburátorový motory bez katalyzátoru a lambda sondy (jako byly šádyny) - mnohem lepší a i pro motor vhodnější je "vstřikovací" sada, která bere signál z původní ŘJ vstřikování benzínu a podle něj řídí vpouštění zplyněnýho LPG do sacího potrubí co nejblíž k sacím ventilům. Výrobců je celá řada, levnější i dražší, pro tenhle motor počítej s cenou za komplet i s nádrží a instalací v rozmezí 20 - 25 tisíc korun - u těch průměrnejch a lepších. Mezi lacinější patří třeba polskej STAG, mezi lepší třeba italskýTartarini nebo BRC. Při použití "sekvenční sady" je startování a přechod na LPG naprosto intuitivní, prostě startuješ a ŘJ sama podle teploty motoru určí, na jaký palivo bude startovat - zpětněj přechod podle tlaku v LPG nádrži nebo zas na povel tlačítkem, takhle osazenej motor při přechodu libovolným směrem ani neškytne ani pod zátěží - záměna paliv nemá vliv na výkon s stavu výjimkou limitní zátěže. Namontovat LPG lze v podstatě na každej motor, kterej je v solidním technickým stavu a jediný co potom provoz na alternativní palivo vyžaduje je striktně NEPŘEJÍŽDĚT výměnný lhůty oleje, vinou vyšších spalovacích teplot LPG směsi dostává motorovej olej víc na prdel - a v HTPčkách, kde mají hlavní olejovej kanál vedenej blokem těsně kolem katalyzátoru a sběrnýho potrubí na přední straně bloku motoru to platí dvojnásob.
Můžu ti dát kontakt na člověka z Jevíčka, kterej má (možná už ji prodal )) HTP fábuli někdy z roku 2001 a na plyn na ní nakroutil víc jak 300 000km, k tomu má roomstera s HTP 51kW taky na plyn a fábuli trojku s 1,1litrovým 3-válcem, taky okamžitě po koupi "zplynovanou". Doslova posledních 20 let na nic jinýho než na LPG nejezdí a co o tom neví on, to nemá cenu znát. Servisuje v Boskovicích a na rozumy jezdí do Moravskejch Budějovic za Karlem Bartákem alias "KarlemLPG" na různejch fórech. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2566 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne říjen 08 2023, 20:07 Předmět:
Možná ještě dávaj plynaři do aut jiný svíčky. Nějaký iridiový, nebo platinový? Nevím. Já radši naftu _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31937 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 08 2023, 20:43 Předmět:
Jo, ale jen kvůli delší životnosti. LPG ty "obyčejný" rychle sežere, vypálí se jámy do elektrod a musejí se měnit už třeba po 20-25 000km, zatímco při provozu na benál v dnešních motorech vydrží běžně 50-60 tisíc. Já je teda tak dlouho nenechávám, měním zhruba po 35-40tkm i když jezdím jen "obyčejný" BOSCH nebo NGK s jednou "packou", ne vícebodový. Těm vícebodům moc nevěřím, měl jsem s nima veeeliký problémy ve fanoušovi 135 načipovaným na 57kW - i když byly fungl nový, netáhlo to, občas to střelilo do vejfuku jak to nebylo ideálně spálený. Byly to Championky, dal mi je tam ten čipař co to ladil, ale po náhradě Briskama s mědiniklovou střední elektrodou to pálilo zřetelně líp studený i teplý. Netuším jestli se neseknul v tepelný hodnotě těch Championek, ale ty kuproniklový Brisky jsem používal ekvivalentní tepelný hodnotě "7", jakou měl ten fanouš předepsanou i z fabriky. Nevím, jak by se to chovalo s LPG, nezkoušel jsem to. Za mne prostě pokud se radikálně nesáhne do kompresního poměru a chladicích poměrů svíčky nemá cenu jít do nějakejch "sportovních" svící, stačí jen lepší kvalita materiálu elektrod. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31937 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 09 2023, 0:54 Předmět:
Nádrž na LPG má životnost 10 let, pak se musí zrušit = vymontovat s vystavením protokolu a musí se mechanicky porušit předepsaným způsobem, aby se nedala opravit a znovu někde použít. Pokud se má použít už někde použitá nádrž, musí se jednat o nádrž, u který je k dispozici celá její "anamnéza" = v podstatě technickej průkaz, potvrzující její výrobu, atestaci předepsanou zkouškou a namontování s příslušným protokolem, obdobnej protokol se musí vystavit i pokud se ještě "neprošlá" nádrž má z jednoho auta vymontovat a namontovat do jinýho. Musí to udělat mechanik s certifikací, nejde aby to někdo jen tak flexou vyříznul ze starý plečky a navařil za úchyty do jiný. Vzhledem k tomu, že LPG auto musí na STK specializovaný na LPG každej rok, se takováhle anabáze nevyplatí a je lepší pořídit nádrž fungl novou. Použitím "jetý" nádrže neušetříš vůbec nic - o co je lacinější, o to víc prachů dáš za povinný zkoušky a atestaci. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: po říjen 09 2023, 8:31 Předmět:
EKKAR napsal(a):
LPG auto musí na STK specializovaný na LPG každej rok
Blbost, každý rok se správně má jezdit na revizi plynové soustavy, ale nikdo to nekontroluje, takže to ani nikdo nedodržuje a stačí revizi udělat před STK. STK platí samozřejmě normálně na dva roky, akorát se na ní musí dělat a platit měření emisi dvakrát, na benzín a na plyn. Za revizi jsem naposledy platil 300 Kč.
k původnímu dotazu: fabii HTP na plyn předělat lze, ale určitě ne s využitím zařízení vymontovaného ze Š120.
Ještě k těm tříbodovým svíčkám: do favorita je nelze dát, to je obecně známý fakt. "Načipování" favorita 135 na výkon větší skoro o polovinu by mě taky hodně zajímalo.
Svíčky mění každou druhou výměnu oleje.
Dávám obyčejný co tam maj bejt podle katalogu. Vyjde to levněji jak kupovat nějaký hyper super předražený LPG special, který ve výsledku nevydrží o nic déle.
Taky pak nemusím řešit závady, že to blbě jede a nakonec zjistit, že to dělá svíčka.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31937 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 09 2023, 17:00 Předmět:
To, že do "fanouše" nepatří "trojpackový" svíčky jsem nevěděl, já je tam ani nedával - já ho s nima koupil. Za studena ještě jaxi taxi šel, ale když se vohřál, byla to bída. Hlavně tam, kde by TEORETICKY měly víceelektrodový svíčky přinášet klady neboli v prudkejch přechodech otáček to stálo víc než za h0vn0. Po prudkým přidání plynu to relativně dlouho trvalo, než se motoru uráčilo - a pak se rozběhnul doprovázenej prásknutím do vejfuku, jak chytlo nespálený palivo. Vydržel jsem to přesně půl hodiny, než jsem s ním dojel těch asi 35km ze Zámrsku (kde jsem ho kupoval) domů. Doma jsem do něj po úvahách během celý jízdy na zkoušku našrouboval sadu obyčejnejch "brisků NC7", která už za sebou měla 10 000km v mojí šáde. Pokud se někdo ptá, kde jsem vzal "starý svíčky", když on je bezprostředně po výměně vyhazuje, tak já si sadu schovávám až do další výměny, abych moh sady z výměn porovnat. Dá se podle toho krásně poznat, jak kterej válec spaluje, jestli daná svíčka byla dobře dotažená, jestli není u vícebodu přidřenej vstřikovač ... Prostě jsem po velkým mudrování nad trojpackama Champion do fanóša namontoval "už jetý" svíčky z motoru Š-120LS, jen jsem je očistil drátěným kartáčem a nastavil jim mezeru 0,8mm - a najednou to jelo v klidu, žádný střílení, motor se vytáčel, meziplyny "vrkaly" jak jsem potřeboval... Tím se mi potvrdilo, že trojpacky netřeba - a nejbližší den volna jsem šel do "mototechny" shánět příslušný svíce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7606 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po říjen 09 2023, 17:34 Předmět:
Tys namontoval svíčky, co byly v Š 120 do Favorita? To jsi tedy sekáč Svíčky do motorů řady 742 (s litinovou hlavou) měly krátký a velký závit, kdežto do Favorita (motory řady 781 s hliníkovou hlavou) patřily ty s malým a dlouhým závitem.
Ale pobavit umíš, jen by sis měl ověřovat fakta, než vypustíš právě vymyšlený špalek _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31937 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 09 2023, 18:21 Předmět:
Jedinej rozdíl byl v šestihranu, šáde používala větší 18mm, fanouš menší 16mm, jenomže já jezdil s "favoriťáckýma" i v šáde, protože jsem na ní měl namontovaný elektronický zapalování. Závit je stejnej, 14mm s malým stoupáním. A oba motory používají o 50% prodlouženej závit a vyvýšený jiskřiště - obvyklý u svíček umístěnejch z boku spalovacího prostoru. Na rozdíl od tebe jsem ty svíce držel v rukách, kecale. Takže svoje invektivy si schovej pro svýho fotra. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7606 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po říjen 09 2023, 18:45 Předmět:
PAL N8Y - patří do motorů Š742
PAL G8Y - patří do motorů Š781
Kecal seš sám. Další rozdíl bylo těsnění, ty do Favorita měly kuželovou dosedací plochu a ne kroužek.
Zkrátka a dobře, mezi Š105/120/130 a Favoritem nebyly svíčky záměnné. Nezávisle na tom, jak dlouhý špalek o tom napíšeš _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Ale no tak. A co trochu tolerance bez invektiv? Bo invektivy nedělaj odborníka odborníkem.
Jaký je rozdíl v různě drahých LPG systémech, vhodných pro Fabii?
Resp. odpovídá rozdíl v ceně rozdílu užitné hodnoty? Pokud auto mnoho nenajede, poslouží asi i levnější, že? _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.