Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Lze Fabia 2004 na LPG?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2708

PříspěvekZaslal: ne říjen 08 2023, 18:44    Předmět: Lze Fabia 2004 na LPG? Citovat

Lze rozšířit Fábii 1.2 HTP 47kW na palivo
LPG?
Lze použít vybavení pro LPG původně montované do Š120?

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 08 2023, 19:08    Předmět: Citovat

LPG k motoru 1,2 HTP 47kW (12-ventil) určitě doplnit půjde, ale nedoporučuju k tomu používat podtlakovou sadu určenou pro karburátorový motory bez katalyzátoru a lambda sondy (jako byly šádyny) - mnohem lepší a i pro motor vhodnější je "vstřikovací" sada, která bere signál z původní ŘJ vstřikování benzínu a podle něj řídí vpouštění zplyněnýho LPG do sacího potrubí co nejblíž k sacím ventilům. Výrobců je celá řada, levnější i dražší, pro tenhle motor počítej s cenou za komplet i s nádrží a instalací v rozmezí 20 - 25 tisíc korun - u těch průměrnejch a lepších. Mezi lacinější patří třeba polskej STAG, mezi lepší třeba italskýTartarini nebo BRC. Při použití "sekvenční sady" je startování a přechod na LPG naprosto intuitivní, prostě startuješ a ŘJ sama podle teploty motoru určí, na jaký palivo bude startovat - zpětněj přechod podle tlaku v LPG nádrži nebo zas na povel tlačítkem, takhle osazenej motor při přechodu libovolným směrem ani neškytne ani pod zátěží - záměna paliv nemá vliv na výkon s stavu výjimkou limitní zátěže. Namontovat LPG lze v podstatě na každej motor, kterej je v solidním technickým stavu a jediný co potom provoz na alternativní palivo vyžaduje je striktně NEPŘEJÍŽDĚT výměnný lhůty oleje, vinou vyšších spalovacích teplot LPG směsi dostává motorovej olej víc na prdel - a v HTPčkách, kde mají hlavní olejovej kanál vedenej blokem těsně kolem katalyzátoru a sběrnýho potrubí na přední straně bloku motoru to platí dvojnásob.

Můžu ti dát kontakt na člověka z Jevíčka, kterej má (možná už ji prodal Very Happy )) HTP fábuli někdy z roku 2001 a na plyn na ní nakroutil víc jak 300 000km, k tomu má roomstera s HTP 51kW taky na plyn a fábuli trojku s 1,1litrovým 3-válcem, taky okamžitě po koupi "zplynovanou". Doslova posledních 20 let na nic jinýho než na LPG nejezdí a co o tom neví on, to nemá cenu znát. Servisuje v Boskovicích a na rozumy jezdí do Moravskejch Budějovic za Karlem Bartákem alias "KarlemLPG" na různejch fórech.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne říjen 08 2023, 20:07    Předmět: Citovat

Možná ještě dávaj plynaři do aut jiný svíčky. Nějaký iridiový, nebo platinový? Nevím. Já radši naftu Laughing
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 08 2023, 20:43    Předmět: Citovat

Jo, ale jen kvůli delší životnosti. LPG ty "obyčejný" rychle sežere, vypálí se jámy do elektrod a musejí se měnit už třeba po 20-25 000km, zatímco při provozu na benál v dnešních motorech vydrží běžně 50-60 tisíc. Já je teda tak dlouho nenechávám, měním zhruba po 35-40tkm i když jezdím jen "obyčejný" BOSCH nebo NGK s jednou "packou", ne vícebodový. Těm vícebodům moc nevěřím, měl jsem s nima veeeliký problémy ve fanoušovi 135 načipovaným na 57kW - i když byly fungl nový, netáhlo to, občas to střelilo do vejfuku jak to nebylo ideálně spálený. Byly to Championky, dal mi je tam ten čipař co to ladil, ale po náhradě Briskama s mědiniklovou střední elektrodou to pálilo zřetelně líp studený i teplý. Netuším jestli se neseknul v tepelný hodnotě těch Championek, ale ty kuproniklový Brisky jsem používal ekvivalentní tepelný hodnotě "7", jakou měl ten fanouš předepsanou i z fabriky. Nevím, jak by se to chovalo s LPG, nezkoušel jsem to. Za mne prostě pokud se radikálně nesáhne do kompresního poměru a chladicích poměrů svíčky nemá cenu jít do nějakejch "sportovních" svící, stačí jen lepší kvalita materiálu elektrod.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2708

PříspěvekZaslal: ne říjen 08 2023, 23:45    Předmět: Citovat

Lze použít starou nádrž na LPG? Musí mít nějakou čerstvou certifikaci?
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 0:54    Předmět: Citovat

Nádrž na LPG má životnost 10 let, pak se musí zrušit = vymontovat s vystavením protokolu a musí se mechanicky porušit předepsaným způsobem, aby se nedala opravit a znovu někde použít. Pokud se má použít už někde použitá nádrž, musí se jednat o nádrž, u který je k dispozici celá její "anamnéza" = v podstatě technickej průkaz, potvrzující její výrobu, atestaci předepsanou zkouškou a namontování s příslušným protokolem, obdobnej protokol se musí vystavit i pokud se ještě "neprošlá" nádrž má z jednoho auta vymontovat a namontovat do jinýho. Musí to udělat mechanik s certifikací, nejde aby to někdo jen tak flexou vyříznul ze starý plečky a navařil za úchyty do jiný. Vzhledem k tomu, že LPG auto musí na STK specializovaný na LPG každej rok, se takováhle anabáze nevyplatí a je lepší pořídit nádrž fungl novou. Použitím "jetý" nádrže neušetříš vůbec nic - o co je lacinější, o to víc prachů dáš za povinný zkoušky a atestaci.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 8:31    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
LPG auto musí na STK specializovaný na LPG každej rok

Blbost, každý rok se správně má jezdit na revizi plynové soustavy, ale nikdo to nekontroluje, takže to ani nikdo nedodržuje a stačí revizi udělat před STK. STK platí samozřejmě normálně na dva roky, akorát se na ní musí dělat a platit měření emisi dvakrát, na benzín a na plyn. Za revizi jsem naposledy platil 300 Kč.

k původnímu dotazu: fabii HTP na plyn předělat lze, ale určitě ne s využitím zařízení vymontovaného ze Š120.

Ještě k těm tříbodovým svíčkám: do favorita je nelze dát, to je obecně známý fakt. "Načipování" favorita 135 na výkon větší skoro o polovinu by mě taky hodně zajímalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pavel71



Založen: Feb 08, 2011
Příspěvky: 99
Bydliště: Karlovarsko

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 9:01    Předmět: Citovat

Svíčky klidně obyčejné jednobodové akorát jim odtrh sklepneš na 0.6 misto origo 0.9
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 507

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 13:48    Předmět: Citovat

Svíčky mění každou druhou výměnu oleje.
Dávám obyčejný co tam maj bejt podle katalogu. Vyjde to levněji jak kupovat nějaký hyper super předražený LPG special, který ve výsledku nevydrží o nic déle.

Taky pak nemusím řešit závady, že to blbě jede a nakonec zjistit, že to dělá svíčka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 17:00    Předmět: Citovat

To, že do "fanouše" nepatří "trojpackový" svíčky jsem nevěděl, já je tam ani nedával - já ho s nima koupil. Za studena ještě jaxi taxi šel, ale když se vohřál, byla to bída. Hlavně tam, kde by TEORETICKY měly víceelektrodový svíčky přinášet klady neboli v prudkejch přechodech otáček to stálo víc než za h0vn0. Po prudkým přidání plynu to relativně dlouho trvalo, než se motoru uráčilo - a pak se rozběhnul doprovázenej prásknutím do vejfuku, jak chytlo nespálený palivo. Vydržel jsem to přesně půl hodiny, než jsem s ním dojel těch asi 35km ze Zámrsku (kde jsem ho kupoval) domů. Doma jsem do něj po úvahách během celý jízdy na zkoušku našrouboval sadu obyčejnejch "brisků NC7", která už za sebou měla 10 000km v mojí šáde. Pokud se někdo ptá, kde jsem vzal "starý svíčky", když on je bezprostředně po výměně vyhazuje, tak já si sadu schovávám až do další výměny, abych moh sady z výměn porovnat. Dá se podle toho krásně poznat, jak kterej válec spaluje, jestli daná svíčka byla dobře dotažená, jestli není u vícebodu přidřenej vstřikovač ... Prostě jsem po velkým mudrování nad trojpackama Champion do fanóša namontoval "už jetý" svíčky z motoru Š-120LS, jen jsem je očistil drátěným kartáčem a nastavil jim mezeru 0,8mm - a najednou to jelo v klidu, žádný střílení, motor se vytáčel, meziplyny "vrkaly" jak jsem potřeboval... Tím se mi potvrdilo, že trojpacky netřeba - a nejbližší den volna jsem šel do "mototechny" shánět příslušný svíce.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 17:34    Předmět: Citovat

Tys namontoval svíčky, co byly v Š 120 do Favorita? To jsi tedy sekáč Laughing Svíčky do motorů řady 742 (s litinovou hlavou) měly krátký a velký závit, kdežto do Favorita (motory řady 781 s hliníkovou hlavou) patřily ty s malým a dlouhým závitem.
Ale pobavit umíš, jen by sis měl ověřovat fakta, než vypustíš právě vymyšlený špalek Wink

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 18:21    Předmět: Citovat

Jedinej rozdíl byl v šestihranu, šáde používala větší 18mm, fanouš menší 16mm, jenomže já jezdil s "favoriťáckýma" i v šáde, protože jsem na ní měl namontovaný elektronický zapalování. Závit je stejnej, 14mm s malým stoupáním. A oba motory používají o 50% prodlouženej závit a vyvýšený jiskřiště - obvyklý u svíček umístěnejch z boku spalovacího prostoru. Na rozdíl od tebe jsem ty svíce držel v rukách, kecale. Takže svoje invektivy si schovej pro svýho fotra.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 18:45    Předmět: Citovat

PAL N8Y - patří do motorů Š742
PAL G8Y - patří do motorů Š781
Kecal seš sám. Další rozdíl bylo těsnění, ty do Favorita měly kuželovou dosedací plochu a ne kroužek.
Zkrátka a dobře, mezi Š105/120/130 a Favoritem nebyly svíčky záměnné. Nezávisle na tom, jak dlouhý špalek o tom napíšeš Smile

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2708

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 21:22    Předmět: Citovat

Ale no tak. A co trochu tolerance bez invektiv? Bo invektivy nedělaj odborníka odborníkem.

Jaký je rozdíl v různě drahých LPG systémech, vhodných pro Fabii?
Resp. odpovídá rozdíl v ceně rozdílu užitné hodnoty? Pokud auto mnoho nenajede, poslouží asi i levnější, že?

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po říjen 09 2023, 21:35    Předmět: Citovat

kulikus napsal(a):
Pokud auto mnoho nenajede

Jazdit na benzin.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund