Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ŠKODA Fabia 1,4 MPi 50KW kód motoru AME
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt červenec 27 2023, 21:33    Předmět: Citovat

Jako vždy jen žvásty .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 137
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: pá červenec 28 2023, 9:45    Předmět: Citovat

No právě, Fabia žádný rozdělovač nemá, ŘJ řídí zapalování kromě jiného, podle snímače polohy klikové hřídele, který snímá polohu, otáčky i okamžité změny úhlové rychlosti (snímač snímá jen impulzy, polohu, otáčky i okamžité změny úhlové rychlosti si ŘJ vypočítá) přímo na setrvačníku, takže nepatrně nepřesnou polohu vačkové hřídele ŘJ nijak nepozná a nemůže jí být ovlivněna.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 30 2023, 11:51    Předmět: Citovat

Volnoběh u těchto starých krámů , mám i já , není nikdy 100%ní . Vliv na to má 100 věcí . Tlak benzínu , vstřiky , svíčky , teplota motoru , vzduchový filtr , těsnost sacího potrubí , stav klapky ...... svíčky , lišta , klapka jsou základem . Když položíš dlaň na klapku musí "hned" chcípnout , po zahřátí motoru vytáhni kabel ke klapce , musí to běžet beze změny dál . Vymontuj vstřikovací lištu , polož si ji na hadr a nech někoho zastartovat . Před ani po nesmí z trysek nic unikat .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po červenec 31 2023, 6:27    Předmět: Citovat

EKKAR: samé kecy. LPG s reduktorem se úplně běžně dávalo i na škodovky s jednobodem nebo MPI. Sám takové auto mám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 31 2023, 18:53    Předmět: Citovat

Fajn, pokud membránovej regulátor tlaku plynný fáze LPG řízenej podtlakem v sání označujete jako "reduktor", já končím - "reduktor" se totiž v autoplynařině říká zplynovači, kterej odebírá teplo z chladicí kapaliny a ohřívá jím kapalnou fázi LPG odebíranou z nádrže, tím ji zplyňuje a zároveň obsahuje regulátor výstupního tlaku plynný fáze. Z reduktoru se odebírá plynná fáze pod stálým tlakem buď pro právě membránovej regulátor, nebo pro elektromagneticky ovládaný jednotlivý ventilky ("valteky" podle nejrozšířenější značky těchhle ventilků), řízený "plynovou ŘJ" upraveným impulsem pro benzínový vstřiky. Dokud není motor chodem na benzín ohřátej natolik, aby byl právě REDUKTOR schopnej trvale produkovat LPG v plynný fázi pod trvalým tlakem, což je obvykle někde kolem teploty chladicí kapaliny 40-45°C, není běžná pohonná jednotka schopná po "přepnutí na plyn" setrvat ve stabilním chodu - to jde u některejch sad udělat v "nouzovým režimu", kdy se studenej motor nastartuje přímo na plyn, ale plynná fáze se získává pomocí nouzovýho elektrickýho ohřevu. Tenhle režim se používá jen v případě, kdy z nějakýho důvodu dojde v autě benzín (nebo není k dispozici), ale LPG v nádrži je relativní dostatek - motor se tak dá v režimu mírný zátěže ohřát až na teplotu, kdy už bude fungovat normální ohřev teplem chladicí kapaliny - a neumí ho všecky na trhu dostupný sady.
Takže si tady pod vedením Bobíka vesele motejte reduktor s podtlakově řízeným regulátorem a já se budu zdaleka bavit vaší babylónštinou ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po červenec 31 2023, 21:06    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
špalek

Ať se tomu říká jakkoliv, nic to nemění na tom, že systémy s "membránovým regulátorem" se montují i do aut se vstřikováním. Z hlediska funkce benzínového systému je jedno, jaký typ LPG systému v autě je, ty systémy jsou oddělené. Jen je potřeba, aby benzínový systém nepoznal, že auto nejede na benzín, a nerozhasil se.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 11:04    Předmět: Citovat

Jo, hlavně bych rád viděl, jak si podle největších chytráků s tou membránovou regulací poradí ŘJ vstřikování (a je ganz putna jedno, jestli jednobodovýho, nebo MPi) regulující bohatost směsi = dobu vstřiku podle signálu z lambdasondy, aniž by z toho chytla nervy a padla do nouzáku ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 11:43    Předmět: Citovat

ŘJ plynu pouští do ŘJ benzínu falešný signál lambda sondy, takže ŘJ benzínu nic nepozná. Možná by sis mohl nějaké plynové auto nejdřív aspoň prohlédnout, než začneš rozdávat rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 12:37    Předmět: Citovat

Ne, já doposavad jezdil vždycky jen s "plynem" solidního výrobce, kde lambda fungovala jak má a doplňkový řízení LPG si bralo řídící signál z "benzínový" ŘJ. Nějaký oyebávání původní ŘJ falešným signálem se nedělo už jen z důvodu bezproblémovýho projití emisní kontrolou.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 12:53    Předmět: Citovat

To s tím vůbec nesouvisí, ŘJ plynu si bere skutečný signál z lambdy a podle toho si nastavuje korekční ventil od regulátoru (který je ale pořád mechanický, nejedná se o vstřikování, jak pořád tvrdíš). ŘJ benzínu při jízdě na benzín dostává skutečný signál, při jízdě na plyn pak falešný, aby se nerozhodila předchozí korekce. Když se ten korekční ventil nahradí kusem trubky, auto jede normálně dál, jen má horší emise.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 17:53    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Mohlo, klasickej problém začínající špinavou škrticí klapkou v sání, která netěsní a motor si cucá falešnej vzduch.


Tuhle odvážnou teorii bych asi potřeboval trochu dovysvětlit prosím.


Zanesená klapka přece naopak těsní až moc! chybí vzduch pro správný volnoběh. Jak si co kde může cucat falešný vzduch?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 17:57    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Takže 3x uložená klika, 8kanálová hlava se 4bodovým nepřímým vstřikem Bosch Motronic



Jen pro pořádek - zase dezinformace - tento motor nikdy neměl vstřikování od Bosche. Ve Felicii 1,3MPI to bylo Siemens Simos 2P, ve Fabii bylo Siemens nejčastěji, občas to bylo i Magnetti Marelli.


Jinak naprostý souhlas s tím co tady napsal Lukas-Peca a Maxipes_
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st srpen 02 2023, 6:05    Předmět: Citovat

bc546 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Mohlo, klasickej problém začínající špinavou škrticí klapkou v sání, která netěsní a motor si cucá falešnej vzduch.
Tuhle odvážnou teorii bych asi potřeboval trochu dovysvětlit prosím. Zanesená klapka přece naopak těsní až moc! chybí vzduch pro správný volnoběh. Jak si co kde může cucat falešný vzduch?
Znečištěná škrticí klapka sice možná těsní "až moc", ale uzavřená je v poloze, která nesouhlasí se základním nastavením nově vyrobený sestavy - právě díky těm nánosům se pro ŘJ jeví signál ze snímače polohy škrticí klapky jako "pootevřená klapa" - ale do sání žádnej vzduch nejde - v lepším případě. V tom horším se část úsad odtrhne a i když se klapka mechanicky zastaví, protože částí okraje někde po svým obvodě narazí na pevnej karbon, tak v tom místě po odtržení usazenin "profukuje" vzduch, kterej sice prošel váhou vzduchu, ale jeho objem neodpovídá datům, který si ŘJ postupně nastavila při postupným zanášení klapky a tím i postupný změně nulový polohy. Klapa se musí vyčistit a znovu pomocí diagnostiky nastavit výchozí bod a koncovej "doraz", jinak to dělá psí kusy a ve finále to začne padat do nouzáku.
bc546 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Takže 3x uložená klika, 8kanálová hlava se 4bodovým nepřímým vstřikem Bosch Motronic
Jen pro pořádek - zase dezinformace - tento motor nikdy neměl vstřikování od Bosche. Ve Felicii 1,3MPI to bylo Siemens Simos 2P, ve Fabii bylo Siemens nejčastěji, občas to bylo i Magnetti Marelli. Jinak naprostý souhlas s tím co tady napsal Lukas-Peca a Maxipes_
Je rozdíl mezi samotnou ŘJ a vstřikovacíma jednotkama = vstřikovačema. Fanouš měl nejdřív mechanickej karbec Pierburg s automatickým sytičem, existovala i verze Ecotronic, která měla elektronikou podle lambdy spoluřízenej karbec Pierburg (ale to byla naprostá katastrofa, to nejelo ani politý svěcenou vodou) a od roku 1990 pro export a od roku 1991 i pro tuzemsko jednobodovou stříkačku Bosch Monomotronic, felda do roku 1996 taky - pak dostala vícebodovej Motronic (spolu s odstraněním rozdělovače a zapaltrafa, protože zapalování přešlo na lištu s dvojicí integrovanejch zapalcívek). Existovala i karburátorová felicie 1,3, ale celá série šla na export do zemí, kde neměli dost kvalitní benzín pro vstřikovou verzi. Motronic měly tyhle motory od roku 1998 i ve fábuli 1,4 s rozvodem OHV, to byly původní škodovácký 3x uložený s výkonama 40 a 50kW. Motory 1,4 s ŘJ značky SIPMOS ve fábiích byly motory 1,4 (a 1,6) z produkce VW s 5x uloženou klikou a výkonama 55kW (16V), 59kW (8V) a 74kW (16V) (77kW motor 1,6) a konkrétně ŘJ značky Magnetti Marelli měly jen 2 typy motorů 1,4 z konstrukce VW - celohnilíkový agregáty s kódem BXW a CGGB, 16-ventilový s výkonem 63kW plnící normu €uro4 a €uro5. SIPMOSy následně dostaly v roce 2000 i trojhrnce 1,2MPi/HTP - který ve všech 4 výkonovejch variantách = 40/44 a 47/51kW nahradily původní škodovácký 3x uložený motory OHV, když ty slabší "haťapky" byly až do roku 2006 s 6ventilovou hlavou, po něm dostaly shodně se silnější variantou hlavu s 12 ventilama a výkonovej rozdíl se řešil jen jiným SW. "Jednačtyřku" BXW s Magnetti Marelli sám jezdím od roku 2009 a jedničkovou fábuli 1,4 "ohavu" právě se škodováckým motorem s 3x uloženou klikou měli ještě před asi 3 rokama rodiče - a v obou jsem si stačil zašmírovat ruce.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: st srpen 02 2023, 7:01    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
právě díky těm nánosům se pro ŘJ jeví signál ze snímače polohy škrticí klapky jako "pootevřená klapa" - ale do sání žádnej vzduch nejde

Opět jsi mimo, zase kecáš kraviny. Zanesená klapka má za následek pouze snížení množství vzduchu na volnoběh. Nic víc. Není možné, aby zanesená klapka posunula svůj výchozí úhel v poloze zavřeno, žádné nedovření se nekoná. Kdybys jen neteoretizoval, tak bys to věděl. ŘJ se to snížené množství vzduchu samozřejmě snaží dorovnávat pootevřením klapky, aby byl volnoběh v předepsaných otáčkách. To je běžný jev a počítá se se zanášením.


EKKAR napsal(a):
"profukuje" vzduch, kterej sice prošel váhou vzduchu, ale jeho objem neodpovídá datům

Motor 1,4 MPi 50KW AME nemá žádnou váhu vzduchu.


EKKAR napsal(a):
"Klapa se musí vyčistit a znovu pomocí diagnostiky nastavit výchozí bod a koncovej "doraz", jinak to dělá psí kusy a ve finále to začne padat do nouzáku.

Žádný nouzák se nekoná. Pokud je už zanesení nad míru toho co zvládne adaptace, tak je neklidný/nízký volnoběh. Toť vše.

EKKAR napsal(a):
" špalek nesmyslů

Téma je vstřikování a ty tady zas napíšeš špalek nepodstatných věcí, zamotáš do toho i motory jiné kubatury, favorit Ecotronic...ještě jsi zapomněl jít dál do historie, určitě bych zmínil karburátory SEDR,EDSR a v neposlední řadě JIKOV 32BS montovaný do Škoda 1000, tvl. Bez toho by toto téma bylo nekompletní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: st srpen 02 2023, 7:07    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
felda do roku 1996 taky - pak dostala vícebodovej Motronic (spolu s odstraněním rozdělovače a zapaltrafa, protože zapalování přešlo na lištu s dvojicí integrovanejch zapalcívek).

Znova opakuju - tyto škoda motory OHV konstrukce NIKDY něměli řízení Bosch Motronic se čtyřbodovým vstřikem MPI. Ani Felicia ani Fabia I.



EKKAR napsal(a):
Motronic měly tyhle motory od roku 1998 i ve fábuli 1,4 s rozvodem OHV, to byly původní škodovácký 3x uložený s výkonama 40 a 50kW.


Fábie se vyraběli od 08/1999. V roce 1998 ještě neexistovala. A ne, opravdu ne, tyto motory byli řízené, jak je uvedeno výše, Siemensem. Žádný Bosch Motronic nikdy neměli.

Sračky, nic než jen sračky....

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund