Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kompresor klimatizace
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 473
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: út červenec 04 2023, 21:55    Předmět: Kompresor klimatizace Citovat

Zdravím,
mám Dacii Logan MCV (2012) ve které se porouchal kompresor klimatizace a bude nutné jej vyměnit. Specialista na autoklimatizace mi nabízí kompresor za necelých 13 000 Kč. Mně se to zdá moc. Sám jsem se proto poptal u prodejců ND na vozidla a nabídli mi tyto:

Auto Kelly:
Starline (11 119 Kč)
Mahle (19 504 Kč)

Auto Meisner:
Lucas (4 667 Kč)
Nissens (5 880 Kč)
NRF (5 454 Kč)

Podle toho jaký stav kompresoru zjistí opravář, až ho vymontuje, se možná budou muset vyměnit i další komponenty klimy, když budou zanesené otěrem. Proto bych raději koupil některý z těch levnějších od Meisnera, to mi ovšem opravář nedoporučuje. Než se tedy pro některý rozhodnu, chtěl bych znát názor i někoho dalšího. Máte někdo zkušenosti s těmi levnějšími značkami kompresorů? Je jejich kvalita opravdu horší, než u těch dražších?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1935

PříspěvekZaslal: út červenec 04 2023, 22:35    Předmět: Citovat

Vyfoť štítek kompresoru řeknu ti cenu. Záleží na závadě, pokud bude potrubí a expanzní ventil a dehydrátor zanesen tak si připrav hooodně. Po odmontování potrubí z kompresoru už je vidět jak to vypadá a co to bude asi obnášet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st červenec 05 2023, 8:20    Předmět: Citovat

Specialista asi jen čeká, kdo se chytí na jeho speciální ceny.

Pokud máš někoho, kdo ti udělá opravu s vlastními díly, tak se neboj kopmpresoru Nissens. Já mám s nima dobrý zkušenosti. Akorát pokud budou v okruhu piliny, tak se mění i kondenzátor, protože jeho součástí bývá i filtrdehydrátor(ne vždy je součástí), a samozřejmě i nový expanzní ventil. Dělá se proplach, tlaková zkouška, vakuování, plnění...všechno stojí prachy, a pokud ještě uteklo chladivo Rolling Eyes

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1935

PříspěvekZaslal: st červenec 05 2023, 8:56    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Specialista asi jen čeká, kdo se chytí na jeho speciální ceny.

Pokud máš někoho, kdo ti udělá opravu s vlastními díly, tak se neboj kopmpresoru Nissens. Já mám s nima dobrý zkušenosti. Akorát pokud budou v okruhu piliny, tak se mění i kondenzátor, protože jeho součástí bývá i filtrdehydrátor(ne vždy je součástí), a samozřejmě i nový expanzní ventil. Dělá se proplach, tlaková zkouška, vakuování, plnění...všechno stojí prachy, a pokud ještě uteklo chladivo Rolling Eyes

Jo,jo ten proplach to je vopruz.Kompresor dnes už není tak drahý, záleží kde koupíš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 473
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: st červenec 05 2023, 13:17    Předmět: Citovat

Děkuju za názory, fotku štítku bohužel neudělám. Kompresor je pořád v autě, ze shora na něj není vidět a ze spodu je plechový kryt pod motorem, takže na něj taky není vidět. Endoskop nemám a demontáž kompresoru nechám až na toho mechanika. On mi tu výměnu udělá i když si koupím kompresor sám, akorát mi ty levnější nedoporučuje, že s nimi nemá dobrou zkušenost a že za něj nebude ručit, což je mi jasný, že záruku ponese prodejce. O případné výměně expanzního ventilu a filtrdehydrátoru mně hned informoval, i o tom, že filtrdehydrátor může být i součástí kondenzátoru, takže by se to měnilo jako komplet. Nákup těchto dílů už bych nechal na něm, podle toho jestli to bude potřeba nebo ne.
Jestli uteklo chladivo netuším, klima začala chladit míň a když jsem k němu přijel na dílnu, tak hned říká co vám to od motoru vychází za zvuk? Po otevření kapoty a vypnutí a zapnutí klimy říká že je v prdeli kompresor, protože ten zvláštní zvuk vydával on.
Doufám, že se oprava vejde do max. 20 000 Kč, víc se mi do toho vrážet nechce, zas tak často klimu nevyužívám. A aby ta klima pak nebyla dražší, než celý auto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: st červenec 05 2023, 16:15    Předmět: Citovat

Ten zvuk se ozýval, když byla klima vypnutá nebo zapnutá? Aby to nebyla jen elmag. spojka...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 473
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 7:05    Předmět: Citovat

Ten zvuk se ozývá když běží kompresor. Po vypnutí klimy ustane.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18671
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 8:07    Předmět: Citovat

Jen obecně. Je nějaká tabulka záměnných kompresorů ? Když zde několik výrobců dělá "to samé" , nebo jeden výkon vypadá "všade" stejně ? Pod jakým názvem-kodem to hledáš ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 10:16    Předmět: Citovat

Předběžně bych si tipnul na tento. A za tu cenu s návodem atd. bych to jen zkontroloval kvůli číslům atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 473
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 11:59    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
...Pod jakým názvem-kodem to hledáš ?

Jestli ten dotaz byl na mně, tak já sem těm dvěma prodejcům poslal poptávku ve které sem uvedl do jakého auta ten kompresor chci (značku, palivo , obsah a výkon motoru a VIN) a oni mi poslali výše uvedený výběr kompresorů.

Ten NISSENS 89148 je přesně ten co mi v nabídce poslali od Auto Meisner a pomalu se k němu přikláním. Jak píše p32, je za dobrou cenu a když by náhodou nepasoval, tak ho ve 14 denní lhůtě vrátím.

Pro p32: Do té motorizace ses trefil přesně, opravdu jeto 1,5 dCi 55Kw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 21:36    Předmět: Citovat

Tak ono kdyz by se to vzalo poctive, tak by se klima mela servisovat co rok. Co rok menit dehydrator chladiva. Protoze vodni para umi do systemu difundovat, a u R134a chladiva jaksi negativne reaguje s PAG olejem a to se pak projevi na tom jak umi mazat kompresor. Trocha oleje cirkuluje s chladivem systemem (cca 50g), a zbyvajici vetsinu oleje ma v sobe kompresor (160-250ml).

A ono uprimne, kdo by to asi kazdy rok delal ze. Takze nekdo ma stesti a klima mu vydrzi roky, nez se podela nebo postupne pomalu utece chladivo. A nekdo uz takove stesti nema.

Zmeril ten specialista klimatizak vubec jak aktualne system funguje, jaky jsou tlaky, kolik tlaci kompresor a kolik je v systemu chladiva? A nebo se jen zaposlouchal do zvuku kompresor a vystaci mu jen tvrzeni majitele ze to min chladi? Aby to nebyl problem v elmag spojce a to ze to min chladi bude problem expanzniho ventilu. A nebo to muze byt spojene i s castecnym unikem chladiva.

Po mych zkusenostech ma 9/10 co delaji klimy hlavne udelany skoleni aby meli povoleni na nakup F plynu. Koupime plnicku a uz rozsirujeme byznys. Do roka vam utece chladivo, klima nechladi a ten stejny tvrdi ze by to asi chtelo vymenit hadice nebo kondenzator, ze sice za 30minut mu to pokles tlaku neukazuje, ale ze to bude nejaky pidi unik.

Ano, pidi unik. Netesnici ventilky v plnicich portech LP a HP strany. Clovek odsroubuje cepicku, jen to sykne a vidi bublinky s olejem z ventilku. Nekdy je i ventilek mastny. Dnes sem tohle opet videl znovu, na jednom Dusteru 1.6 77kW. Servis plnil, kontroloval, ale ze by je napadlo vymenit ventilky to ani nahodou. Uz zacinam takove chovani spis pokladat za vytvareni si zakazniku.

Tak at ti to s tou opravou klimy dobre dopadne a netaha z tebe penize jak z oslicka co se otrepe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá červenec 07 2023, 22:02    Předmět: Citovat

Já teda plním klimatizace jen pro sebe, a hezky "postaru". Vývěva, manometry, odsávačka, automatická váha na chladiva, a sběrná nádoba, detektor úniku. Plničku nemám, protože je mi to takový proti srsti, a na doma to vychází dráž, než jednotlivý komponenty. Plnička je takovej přístroj pro opičky, kde nemusíš o chlazení nic vědět.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1935

PříspěvekZaslal: so červenec 08 2023, 11:32    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Já teda plním klimatizace jen pro sebe, a hezky "postaru". Vývěva, manometry, odsávačka, automatická váha na chladiva, a sběrná nádoba, detektor úniku. Plničku nemám, protože je mi to takový proti srsti, a na doma to vychází dráž, než jednotlivý komponenty. Plnička je takovej přístroj pro opičky, kde nemusíš o chlazení nic vědět.

Dělám to zrovna tak. Kolikrát i v práci když děláš kombajn má porty nahoře tak to musíš všechno vynosit nahoru ,nebo nějaký stroj v terénu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 473
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: so červenec 08 2023, 13:49    Předmět: Citovat

Nakadah napsal(a):
...Zmeril ten specialista klimatizak vubec jak aktualne system funguje, jaky jsou tlaky, kolik tlaci kompresor a kolik je v systemu chladiva? A nebo se jen zaposlouchal do zvuku kompresor a vystaci mu jen tvrzeni majitele ze to min chladi? Aby to nebyl problem v elmag spojce a to ze to min chladi bude problem expanzniho ventilu. A nebo to muze byt spojene i s castecnym unikem chladiva...

Diagnostika klimy proběhla pouze sluchem a pohledem do motorového prostoru, při které sem dvakrát vypl a zapl klimu. Při zapnutí se kompresor pokaždé opravdu ozýval takovým šustivě chrastivým zvukem, což dřív nedělal. A poslední dobou byl taky hlasitěji a po delší dobu od zapnutí kompresoru slyšet sykot chladiva z výparníku. Po konstatování, že je kompresor špatný a že se musí vyměnit, dál nic jiného nezkoumal.
Myslíš, že by se takto projevoval pouze nedostatek chladiva?

O tom, že by se co rok měl měnit dehydrátor sem netušil. To bych ještě bral, pokud by byl samostatný. A co v případě, že je součástí kondenzátoru? Zatím nevím jestli to tak je v mé Dacii, ale to mi přijde finančně dost náročný a plýtvání materiálem, každý rok měnit kondenzátor. Nebo to špatně chápu, že když je součástí kondenzátoru tak není samostatně vyměnitelný?

O tom, že je vlhkost v PAG oleji "velký špatný", jsem něco už kdysi četl. Jestli si to dobře pamatuju, tak vzájemnou reakcí vznikají nějaké látky (kyseliny?), které napadají izolaci vinutí u kompresorů honěných elektromotorem.
U dřívějších chladiv a olejů toto nebezpečí sice nehrozilo, ale pokud už té vlhkosti bylo více mohlo prý docházet k jejímu zamrzání v expanzním ventilu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1935

PříspěvekZaslal: so červenec 08 2023, 17:09    Předmět: Citovat

Hape napsal(a):



O tom, že by se co rok měl měnit dehydrátor sem netušil.

No si myslím, že je blbost. Kdysi nám říkali na školení že by se měl měnit co čtyři roky. Já osobně měním při zásahu do okruhu výměna kompresoru ,hadice, nebo po těch čtyřech letech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund