Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rovnice operačných zosilňovačov
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Teorie
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
robos



Založen: Dec 28, 2017
Příspěvky: 336

PříspěvekZaslal: so červenec 01 2023, 22:47    Předmět: Rovnice operačných zosilňovačov Citovat

Zdravím teoretikov,

dostal som sa v tomto období v rámci práce k meraniu parametrov OZ. Študujem si dostupnú teóriu. mám snahu ísť do detailov, okrem iného odvodzujem rovnice, ktoré sú v literatúre.

Narazil som rovnice neideálneho OZ. Nedokážem ich odvodiť. Asi niečo prehliadam. Pre niekoho iného to možno bude brnkačka.

Jedná sa o rovnice zosilnenia, keď má OZ nezanedbateľný vstupný diferenciály odpor RID a keď má nejaký výstupný odpor R0. Rovnice sú uvedené v ARB 03/1982 na strane 84. Dávam sem výsek z tej strany z rovnicami.

Rozumiem, o čo ide - OZ má nejaké konečné zosilnenie A, a tým, že sú pridané odpory RID alebo R0, toto zosilnenie sa znižuje podľa tých vzorcov na A/(R1, R2, RID, R0, Rz). Vedel by niekto poradiť, ako sa k tým vzorcom došlo alebo ma odkázať na literatúru s odvodením?
Vďaka.



oz_neidealny.png
 Komentář:
 Velikost:  28.53 kB
 Zobrazeno:  105 krát

oz_neidealny.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červenec 02 2023, 8:12    Předmět: Citovat