Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O náklaďákách a tak... (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17828
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 10:21    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
celkově inspirovanej druhoválečnýma US náklaďákama jako byly Studebaker nebo Ford. Rozhodně to ale nebyl tak krutej opajc jako "GAZ AA" a podobný "doslovný kopie" americkejch auťáků spáchaný v parodii říše,

Zapoměls na rumunskej benzínovej náklaďák Bučegi. Ten pamatuju v ČSAD ještě koncem sedmdesátek. Byla to přestavba invazního Forda z Normandie. Kámoš garážmistr byl dokonce v Brašově na školení. Tam se dozvěděl, že se počítalo, že ten původní Ford vyveze akorát náklad z lodi a ujede pár kiláků do vnitrozemí a skončí. Byl totálně okradenej a odlehčenej, neměl ani boudu a místo ložisek jen lágry.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2015
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 13:07    Předmět: Citovat

Já jsem si také dost véesky na vojně užil, byl to jako radiový vůz s označením RUT (nevím, co ta zkratka znamenala), uvnitř čtyři pracoviště s ruskými přijímači R 323 pro příjem VKV, rozsah 50 - 300 MHz, jako zdroj tkzv. vibrační měnič. Z auta vedlo několik drátových antén, asi 50 m dlouhých, na konci trojnožka a přes odpor byla do země zapuštěna tkzv. rovnováha. Na střeše auta byla ještě tkzv. diskontní anténa, připomínajíc rozevřený deštník. Kamínka se obsluhovala zvenší. Ke konci vojny nás vytáhli na jakési cvičení na Doupově, při jízdě po hrázi se to málem převrátilo, rychle jsme vyskočili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12074
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 13:11    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
Zapoměls na rumunskej benzínovej náklaďák Bučegi. Ten pamatuju v ČSAD ještě koncem sedmdesátek.

https://www.garaz.cz/clanek/bucegi-a-carpati-z-rumunska-21005679
. . . u nás s ním rozváželi uhlí taky ještě ve druhé půlce 70tých let.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9675
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 15:03    Předmět: Citovat

Šak se taky vetřieskám slangově říkalo "volejničky" pro nadměrný únik oleje
ale, vím to jenom z doslechu - vod šoférů v hospodě takže potvrdit nemohu...

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1669

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 15:58    Předmět: Citovat

tatrovácký motory jsou prej lehce pověstný tím volejem, asi to bude neco jak Sikorsky

hňup ekar zase mele sračky, jak obvykle, tvl Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9675
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 17:22    Předmět: Citovat

P V3S sloužila v armádě i jako nosič raketometu vz.51 (130mm)
tento vůz je legendou, škoda ho...

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31967
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 18:03    Předmět: Citovat

Víš co, škoda - byl to projekt pro vojáky, jednoduchý auto do všeho terénu, blbuvzdorný, pojízdný i po blízkým jaderným výbuchu. Jenže nafta byla za dvě koruny a na nějaký emise nikdo nehrál, prostě komu to kouřilo, tomu to kouřilo. Dneska když ekofašouni doslova žvaněj i do toho, kolik krav může mít farmář v maštali, bohužel tohle auto propadlo sejtem. Ale bejt odpovědným čunitelem armády, nechám jich pár stovek schovanejch zakonzervovanejch, s podepřenýma nápravama a bez náplní jako železnou rezervu, protože kdyby se něco opravdu posralo až tak, že by to rozvrátilo státní inštytuce, vejtřasy budou to jediný, co pojede furt ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7615
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 18:43    Předmět: Citovat

Tvoje pravomoc ředitele zeměkoule na tohle nedosahuje?
Jinak "bez náplní" by to asi nešlo, protože by to co? Zkorodovalo, vy blbci. No a zase kdyby tam náplně byly, tak z toho za pár let vychčijou a stejně by byly pak k nepoužití.
Jinak podobně jednoduchých aut máš víc, ona ani Tatra 815 nebo 813 není žádný složitý orloj, stejně jako třeba Liazky řady 100.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31967
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 5:40    Předmět: Citovat

Přestaň mlet pantem chujoviny, Hubertusi - nikdy v životě jsi neviděl opravdu ZAKONZERVOVANÝ technický zařízení a budeš tady něco plkat o náplních. Náplně se vypouštějí právě proto, aby nedegradovaly a nestaly se zdrojem koroze, takže se buď nahrazujou něčím, co jde snadno odstranit, ale je to chemicky stabilní, nebo se konzervační prostředky (nejlíp) nalejou úplně do všech dutin až po okraj a navrch se nanese něco, co zamezí jednak únikům těch látek a druhak výměně vzduchu nad hladinou těch látek - stačí třeba vrstva vosku, pro lepší zatíkavost naředěnýho benzínem. A celek se umístí do vaku z plastový fólie, kterej se nafoukne přesušeným inertním plynem (stačí dusíkem), aby se jo zabránilo přístupu kyslíku. Takhle zakonzervovaný vozidlo nebo třeba letadlo vydrží bez známek pokračujícího stárnutí až několik let, pak se musí ověřit, jestli nezačalo reznout nebo jinak degradovat - a při takovým uložení samozřejmě nejde nastartovat okamžitě potom, co si vzpomeneš, že s ním vyjedeš - odkonzervování nějakou dobu trvá, musejí se právě vylejt nebo odcucnout všecky nadbytečný a konzervační náplně, nalejt nový čistý s příslušnýma parametrama, nastavit co oje potřeba, dát čistý palivo - a pak se může startovat. U auta nebo malýho letadla typu třeba Albatrosa nebo Alky trvá takovej dekonzervační proces zhruba 48 hodin, když se na to vlítne bez přestávek na spánek, dá se to i za 12-16 hodin ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9675
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 5:59    Předmět: Citovat

Kdo někdy sloužil u bachmačů (železničního vojska) bude nejspíš znát
P V3S na železničním podvozku (dílna, autojeřáb). Dneska bychom řekli
"adaptér".

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31967
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 6:05    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
...
Jinak podobně jednoduchých aut máš víc, ona ani Tatra 815 nebo 813 není žádný složitý orloj, stejně jako třeba Liazky řady 100.
Fajn - tak zkus v momentě black-outu, když nemáš k dispozici ani tu blbou nabíječku na baterky, některej z těch tebou navrhovanejch auťáků někde ve skladu nastartovat. Vejtřasa (řadovej 6-válec 7-litr diesel) dva chlapi s klikou natočit dokážou, ale ukaž mi to na 11,4litrový lízině nebo na 12,5 (8-válec) případně 16,8 (10-válec) nebo dokonce na 19,4 litrový (12-válec) tatře. Takový auto musíš roztáhnout nebo pustit z kopečka - bez vzduchu v brzdách to u tatry nezvládneš, kdežto u vejtřasa stačí povolit brzdový klíče ... Už chápeš, ty hlavo dubová, proč jo ventra a ne tatra libovolnýho typu, přestože je modernější, ale zdánlivě pořád jednoduchá? Z tatrovek ještě tak kačenu 805, ta taky blafne i na kliku, ale je na benál a nějaký náhražkový palivo by jí asi nešmakovalo, zatímco ventra zas vezme i čistej volej z nějakýho semínka ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1773
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 10:54    Předmět: Citovat

Vejtřeska se rozjede i bez vzduchu. Nic se nemusí povolovat. Stačí vyšlápnout spojku, zařadit trojku, odbrzdit ruční brzdu. Jak se hne pustit spojku a nechat ji dofoukat a hurá na trať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9675
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 15:18    Předmět: Citovat

No ale, to už je příliš
P V3S

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31967
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 15:38    Předmět: Citovat

Kono, ale všecko je tam pravda ... To prostě je něco jako hadraplán pro armádu, nic zbytečnýho na tom autě není ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7615
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 21:39    Předmět: Citovat

Ty bys ukládal a konzervoval techniku a neměl bys k dispozici stacionární agregát? Takovou školáckou chybu by neudělal snad nikdo...
Pak bys nemusel nic roztáčet nic klikou.
A Liaz nemá objem 11,4 litru, nýbrž 11,9 litru. Přesněji 11 940 cm³. Když už zas machruješ, jak všechno víš.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund