Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17828 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá červen 02 2023, 10:21 Předmět:
EKKAR napsal(a):
celkově inspirovanej druhoválečnýma US náklaďákama jako byly Studebaker nebo Ford. Rozhodně to ale nebyl tak krutej opajc jako "GAZ AA" a podobný "doslovný kopie" americkejch auťáků spáchaný v parodii říše,
Zapoměls na rumunskej benzínovej náklaďák Bučegi. Ten pamatuju v ČSAD ještě koncem sedmdesátek. Byla to přestavba invazního Forda z Normandie. Kámoš garážmistr byl dokonce v Brašově na školení. Tam se dozvěděl, že se počítalo, že ten původní Ford vyveze akorát náklad z lodi a ujede pár kiláků do vnitrozemí a skončí. Byl totálně okradenej a odlehčenej, neměl ani boudu a místo ložisek jen lágry. _________________ Jirka
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2015 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: pá červen 02 2023, 13:07 Předmět:
Já jsem si také dost véesky na vojně užil, byl to jako radiový vůz s označením RUT (nevím, co ta zkratka znamenala), uvnitř čtyři pracoviště s ruskými přijímači R 323 pro příjem VKV, rozsah 50 - 300 MHz, jako zdroj tkzv. vibrační měnič. Z auta vedlo několik drátových antén, asi 50 m dlouhých, na konci trojnožka a přes odpor byla do země zapuštěna tkzv. rovnováha. Na střeše auta byla ještě tkzv. diskontní anténa, připomínajíc rozevřený deštník. Kamínka se obsluhovala zvenší. Ke konci vojny nás vytáhli na jakési cvičení na Doupově, při jízdě po hrázi se to málem převrátilo, rychle jsme vyskočili.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9675 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá červen 02 2023, 15:03 Předmět:
Šak se taky vetřieskám slangově říkalo "volejničky" pro nadměrný únik oleje
ale, vím to jenom z doslechu - vod šoférů v hospodě takže potvrdit nemohu... _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9675 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá červen 02 2023, 17:22 Předmět:
P V3S sloužila v armádě i jako nosič raketometu vz.51 (130mm)
tento vůz je legendou, škoda ho... _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červen 02 2023, 18:03 Předmět:
Víš co, škoda - byl to projekt pro vojáky, jednoduchý auto do všeho terénu, blbuvzdorný, pojízdný i po blízkým jaderným výbuchu. Jenže nafta byla za dvě koruny a na nějaký emise nikdo nehrál, prostě komu to kouřilo, tomu to kouřilo. Dneska když ekofašouni doslova žvaněj i do toho, kolik krav může mít farmář v maštali, bohužel tohle auto propadlo sejtem. Ale bejt odpovědným čunitelem armády, nechám jich pár stovek schovanejch zakonzervovanejch, s podepřenýma nápravama a bez náplní jako železnou rezervu, protože kdyby se něco opravdu posralo až tak, že by to rozvrátilo státní inštytuce, vejtřasy budou to jediný, co pojede furt ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7615 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá červen 02 2023, 18:43 Předmět:
Tvoje pravomoc ředitele zeměkoule na tohle nedosahuje?
Jinak "bez náplní" by to asi nešlo, protože by to co? Zkorodovalo, vy blbci. No a zase kdyby tam náplně byly, tak z toho za pár let vychčijou a stejně by byly pak k nepoužití.
Jinak podobně jednoduchých aut máš víc, ona ani Tatra 815 nebo 813 není žádný složitý orloj, stejně jako třeba Liazky řady 100. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 03 2023, 5:40 Předmět:
Přestaň mlet pantem chujoviny, Hubertusi - nikdy v životě jsi neviděl opravdu ZAKONZERVOVANÝ technický zařízení a budeš tady něco plkat o náplních. Náplně se vypouštějí právě proto, aby nedegradovaly a nestaly se zdrojem koroze, takže se buď nahrazujou něčím, co jde snadno odstranit, ale je to chemicky stabilní, nebo se konzervační prostředky (nejlíp) nalejou úplně do všech dutin až po okraj a navrch se nanese něco, co zamezí jednak únikům těch látek a druhak výměně vzduchu nad hladinou těch látek - stačí třeba vrstva vosku, pro lepší zatíkavost naředěnýho benzínem. A celek se umístí do vaku z plastový fólie, kterej se nafoukne přesušeným inertním plynem (stačí dusíkem), aby se jo zabránilo přístupu kyslíku. Takhle zakonzervovaný vozidlo nebo třeba letadlo vydrží bez známek pokračujícího stárnutí až několik let, pak se musí ověřit, jestli nezačalo reznout nebo jinak degradovat - a při takovým uložení samozřejmě nejde nastartovat okamžitě potom, co si vzpomeneš, že s ním vyjedeš - odkonzervování nějakou dobu trvá, musejí se právě vylejt nebo odcucnout všecky nadbytečný a konzervační náplně, nalejt nový čistý s příslušnýma parametrama, nastavit co oje potřeba, dát čistý palivo - a pak se může startovat. U auta nebo malýho letadla typu třeba Albatrosa nebo Alky trvá takovej dekonzervační proces zhruba 48 hodin, když se na to vlítne bez přestávek na spánek, dá se to i za 12-16 hodin ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9675 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: so červen 03 2023, 5:59 Předmět:
Kdo někdy sloužil u bachmačů (železničního vojska) bude nejspíš znát
P V3S na železničním podvozku (dílna, autojeřáb). Dneska bychom řekli
"adaptér". _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 03 2023, 6:05 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
...
Jinak podobně jednoduchých aut máš víc, ona ani Tatra 815 nebo 813 není žádný složitý orloj, stejně jako třeba Liazky řady 100.
Fajn - tak zkus v momentě black-outu, když nemáš k dispozici ani tu blbou nabíječku na baterky, některej z těch tebou navrhovanejch auťáků někde ve skladu nastartovat. Vejtřasa (řadovej 6-válec 7-litr diesel) dva chlapi s klikou natočit dokážou, ale ukaž mi to na 11,4litrový lízině nebo na 12,5 (8-válec) případně 16,8 (10-válec) nebo dokonce na 19,4 litrový (12-válec) tatře. Takový auto musíš roztáhnout nebo pustit z kopečka - bez vzduchu v brzdách to u tatry nezvládneš, kdežto u vejtřasa stačí povolit brzdový klíče ... Už chápeš, ty hlavo dubová, proč jo ventra a ne tatra libovolnýho typu, přestože je modernější, ale zdánlivě pořád jednoduchá? Z tatrovek ještě tak kačenu 805, ta taky blafne i na kliku, ale je na benál a nějaký náhražkový palivo by jí asi nešmakovalo, zatímco ventra zas vezme i čistej volej z nějakýho semínka ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1773 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: so červen 03 2023, 10:54 Předmět:
Vejtřeska se rozjede i bez vzduchu. Nic se nemusí povolovat. Stačí vyšlápnout spojku, zařadit trojku, odbrzdit ruční brzdu. Jak se hne pustit spojku a nechat ji dofoukat a hurá na trať.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 03 2023, 15:38 Předmět:
Kono, ale všecko je tam pravda ... To prostě je něco jako hadraplán pro armádu, nic zbytečnýho na tom autě není ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7615 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so červen 03 2023, 21:39 Předmět:
Ty bys ukládal a konzervoval techniku a neměl bys k dispozici stacionární agregát? Takovou školáckou chybu by neudělal snad nikdo...
Pak bys nemusel nic roztáčet nic klikou.
A Liaz nemá objem 11,4 litru, nýbrž 11,9 litru. Přesněji 11 940 cm³. Když už zas machruješ, jak všechno víš. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.