Zaslal: pá květen 26 2023, 22:55 Předmět: USB logický analyzátor
Zdravím.
Manželka má renaulta a začalo ji blbnout čidlo vačkové hřídele.
Po výměně čidla furt stejný problém.
Když mám doma USB logický analyzátor, který je na 5V, půjde přes něco připojit k čidlu a zjistit zda s mého jdou impulsy?
https://www.hadex.cz/r209a-usb-logicky-analyzator-8-kanalovy-24mhz-sealae/
I rychlé optočleny jsou buzeny proudově a mívají na vstupu obvykle napětí kolem 1,2 až 1,4V. Sériový odpor musíš spočítat. A ještě zapojit výstup optočlenu přes odpor na napájení. To je kupa práce a ryzika navíc, nejspíš si odpálíš analyzátor.
Změř výstup obyčejným voltmetrem, nejlépe ručkovým. Pokud za chodu naměříš 0 nebo 12V, je to špatně. Má tam být něco mezi, voltmert ukazuje pulzy jako nižší napětí. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
No ja myslel, že když jde přes dělič napěti udělat přes arduino i 30V voltmetr, tak nebude problem přes ten USB logický analyzátor měřit vyžší napěti jak 5V
Catching diodes only duplicate protection diodes on the chip - try using a potential divider using a 10k resistor and a 4.3V or 3.9V zener - this will protect against much higher voltages than 12 (say a 24V truck), work when the vehicle battery is low (starter motor), and the zener acts as a protection diode for reverse polarity too.
Potřebuješ napěťový dělič. Princip děliče je (zjednodušeně) takový, že mezi měřené napětí a kostru připojíš dva rezistory. Když budou mít stejnou hodnotu (např. 10k Ohmů), tak na každém z nich naměříš napětí poloviční velikosti než měřené napětí (proud, který přes tyto rezistory prochází, vyvolá na každém z nich napětí úměrně součinu právě tohoto proudu a odporu rezistorů). Když bude mít jeden rezistor poloviční hodnotu než ten druhý, naměříš na něm 1/3 měřeného napětí. Atd.
Najdi si na webu výpočet odporových děličů nebo se podívej sem.
Nevýhodou děliče je to, že zatíží měřený obvod. Těch pár mA, které do děliče potečou, by nemuselo čidlu vadit, ale kdo ví, jaký má výkon na výstupu.
Osciloskop by byl mnohem jednodušší řešení. Nemusíš nic počítat a obvod zatížíš minimálně.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6071 Bydliště: Praha
Zaslal: ne květen 28 2023, 17:15 Předmět:
Skoro bych šel troch jinou cestou. Za předpokladu, že vyměněné čidlo je funkční, se dá předpokládat, že problém je jinde. Proto je potřeba zkontrolovat kabeláž, tedy odpojit to, co je na druhé straně, což je nejspíš ECU, zkontrolovat vodiče, že jsou celistvé a nemají svod a pokud tomu tak bude, hledat jinde. Motory většinou běží i bez čidla vačky. Pokud se objevují závady čidla, může to taky být vytahanými rozvody, obzvlášť, pokud má motor řetěz. Nebo, pokud je použito, tak závadou ve variabilním časování. Jak se problém projevuje? _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2340 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po květen 29 2023, 20:40 Předmět:
Vytahej dráty z husích krků, a prohlídni je. Ty dráty bejvaj hodně často od těch korugovanejch trubek prožraný. Na to už zdechlo milion francouzů. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.