Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Baterka Powerboost
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 974
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2023, 6:23    Předmět: Citovat

Já jsem s Bannerem taky spokojen - auta z z 80.tých až nultých let. Jedna teď v autě dojela po 12 letech, přesunuta na solární zalejvací UPS. Druhá měla 6 let, když auto dojezdilo. Pak se další cca 2 roky tahala jako ambulantní baterie na "kde co" (od vrtačky po UPS), až se ze spodu prodřel a vytekl jeden článek. Další rok ležela pod pergolou na pekáči a čekala na odvoz do sběru, ale objevil jí tam syn a i přes ten defekt s ní začal honit ambulatní UPS (pro pájení, čerpání, vrtání a jiné dělání tam, kde není 220V). A světe div se, stále má přes 12V a trumfne tu běžnou 6Ah gelovku...
Sice jsem tím utekl od původního dotazu, ale vůbec bych se nedivil, kdyby ten Banner Exide, Yuasa a další byl totožný výrobce podobně jako v jiných oborech.

Myslím, že na klasické olověné baterii se toho ve výrobě nedá moc zkazit, rozhodně míň než při jejím používání. U nových baterií by spíš chtělo porovnat uváděnou versus skutečnou kapacitu. Před 1,5 rokem jsem kupoval toto:
https://www.battery.cz/autobaterie-goowei-energy-100ah--12v--800a--353x175x190mm-bezudrzbovy/
a odhadem bych si troufl tvrdit, že reáně přes 75Ah mít nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19519
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2023, 6:30    Předmět: Citovat

Kdosi řekl, že i kdyby polovina z parametrů uváděných asijskými výrobci byla pravda, pořád je to za tu cenu dost dobré...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33897
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2023, 8:08    Předmět: Citovat

houmr napsal(a):
Myslím, že na klasické olověné baterii se toho ve výrobě nedá moc zkazit

To sa mylis. Zasadna je cistota materialov, kvalita spojenia clankov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 974
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2023, 10:24    Předmět: Citovat

To máš vlastně pravdu. Se spojováním materálu mají zásadní problém WINGy. Ale to jsme v jiné kategorii baterií.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 1:28    Předmět: Citovat

dracekvo napsal(a):
...
Kdybych měl auto s tím inteligentním dobíjením, tak tam taky dám lifepo, protože bych odmítal okolo auta každou chvilku skákat a dávat nabíjet. Auto má sloužit mě, ne já jemu.
Kdybych byl nucenej koupit si auto s takovou srágorou, tak první o co se postarám, je jak ji co nejtrvalejším způsobem vypnout ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 505

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 5:20    Předmět: Citovat

Někde to jde odpojením jednoho drátku. Někde to tak snadno nejde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19519
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 5:55    Předmět: Citovat

A jaký drátek odpojíš u elektromobilu, abys kolem něj nemusel po každých čtyřech hodinách jízdy stepovat při nabíjení?
Radši si zvykej, nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou, tím méně, aby zachránil Přírodu, ale jako příprava na dobu, kdy se povinně bude jezdit jen na baterky a nudit se při "tankování", může být docela užitečný. Z čistě cvičných důvodů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 8:01    Předmět: Citovat

Srovnáváte pojem a průjem, pánové. Ychtyllygentní nedobíjení baterky v autě jinak poháněným spalovákem má za úkol údajně šetřit palivo a tím zmenšovat huhlýkovou stopu, jenomže jak víme, je to spíš kurwítko, kterým se zrychleně likviduje nejenom baterka, ale i další funkční části auta. Tam jsem prostě všema okončetinama a oudama přídatnýma za zrušení takový srágory - já chci mít baterku trvale plně připravenou a nechci, aby mi do toho nějakej vyblázněnej ekofašoun na dálku a ex-post kecal. A jestli se dožiju toho, že budu muset nuceně čekat u dobýječky na to, až mi jinej debylní ekofašoun milostivě povolí doplnit energii, protože zrovna došlo o půl kontinentu dál k bezvětří a přenosová soustava kolabuje, přisámbůh ukradnu co největší náklaďák a napálím to s ním do nejbližšího ekofašounskýho mrdníku na kterej narazím, i kdyby mě potom museli dostřelit, abych se netrápil ...
Hill napsal(a):
...nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou,...
Jednoduchý počty: údajná úspora má bejt AŽ 0,3 litru na 100km. Neboli, pokud dobře počítám, 3 litry na 1 000km. Baterku tenhle debylní systém umí zlikvidovat během 2 let, za který normální ofčan ujede přibližně 20 000 až 25 000km neboli je rád, když ušetří AŽ 75 litrů vohnivý šťávy, za který v dnešních cenách zaplatí něco kolem 2500-2700 českejch kulatejch - a za ně si novou baterku koupí jedině když ji mají někde v akci, protože do auta s tímhle werkem musí bejt baterka AGM za 5000,- - normální baterka, co by stála pod 3000,- použít nejde, protože ten debylní systém by ji zlikvidoval během měsíce-dvou. Tak mi řekni, kde je nějaká úspora notabene něco, co by zmenšilo ekologickou zátěž?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 505

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 8:29    Předmět: Citovat

Tohle neni ale o zmenšení uhlíkové stopy globálně.
To je o zmenšení emisí co jsou z výfuku. Z této veličiny platí automobilky pokuty, pokud překročí určitou mez.
To, jestli musím každé dva roky měnit olověnou baterky automobilku nezajímá. Protože to už jí nestojí žádné peníze.

A automobilka to dělá pro to, že ty předpisy jsou už tak přísné, že musí hledat úspory emisí, jak jen to jde.

Motory TSI už jsou dokonce tak daleko, že kromě kurvítka nabíjení mají i kurvítko motoru, že do určitých otáček přepínají mazání na nižší tlak.
Až teprve při překročení určitých otáček nějakej ventil přepne mazání na vyšší tlak.

Samozřejmě to ušetří pár deci paliva, protože olejová pumpa neklade takový odpor. Ale jak se to rozbije, tak je to na vyhození celého motoru, protože se dlouhodobě odíral špatným mazáním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6060
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 10:11    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Tak mi řekni, kde je nějaká úspora notabene něco, co by zmenšilo ekologickou zátěž?
Mít takový vehikl, tak si asi někam na nenápadné místo přimontuju zásuvku pro připojení nabíječky a po dojetí do garáže to tam vždycky zapíchnu. I když, možná ten battery magorment pak prohlásí tu baterku za vadnou, protože mu nepůjde nabíjet Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 11:53    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
1protože do auta s tímhle werkem musí bejt baterka AGM za 5000,- - normální baterka, co by stála pod 3000,- použít nejde,


Za trojku i méně se dá koupit značková AGM
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6060
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2023, 13:13    Předmět: Citovat

Tu není problém koupit za 7k ale taky pod 3k.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 10:30    Předmět: Citovat

Tyto baterie, určené pro system start & go nějak trpí, pokud tuto funkci ale v autě nepoužívám, resp. mám ji vypnutou ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33897
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 10:40    Předmět: Citovat

Mali by to byt AGM baterie - elektrolyt nasiaknuty v separatore (ako baterie do UPS a pod.). Vypnuty start-stop baterii neskodi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 03 2023, 14:59    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
...Vypnuty start-stop baterii neskodi.
Ale škodí jí ychtyllygentní (ne)dobíjení během jízdy - takový to nárazový dobíjení jenom při brždění motorem, kdy elektronika po 50km jízdy bez dobíjení najednou vyžene buzení altíku až na 16,5-16,8V a baterko žer co můžeš a třeba se z toho poser. Bohužel, po několika málo letech takovýho tejrání se z toho skutečně rychle posere i celý slavný AGM provedení.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund