Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 974 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: čt červen 01 2023, 6:23 Předmět:
Já jsem s Bannerem taky spokojen - auta z z 80.tých až nultých let. Jedna teď v autě dojela po 12 letech, přesunuta na solární zalejvací UPS. Druhá měla 6 let, když auto dojezdilo. Pak se další cca 2 roky tahala jako ambulantní baterie na "kde co" (od vrtačky po UPS), až se ze spodu prodřel a vytekl jeden článek. Další rok ležela pod pergolou na pekáči a čekala na odvoz do sběru, ale objevil jí tam syn a i přes ten defekt s ní začal honit ambulatní UPS (pro pájení, čerpání, vrtání a jiné dělání tam, kde není 220V). A světe div se, stále má přes 12V a trumfne tu běžnou 6Ah gelovku...
Sice jsem tím utekl od původního dotazu, ale vůbec bych se nedivil, kdyby ten Banner Exide, Yuasa a další byl totožný výrobce podobně jako v jiných oborech.
Myslím, že na klasické olověné baterii se toho ve výrobě nedá moc zkazit, rozhodně míň než při jejím používání. U nových baterií by spíš chtělo porovnat uváděnou versus skutečnou kapacitu. Před 1,5 rokem jsem kupoval toto:
https://www.battery.cz/autobaterie-goowei-energy-100ah--12v--800a--353x175x190mm-bezudrzbovy/
a odhadem bych si troufl tvrdit, že reáně přes 75Ah mít nebude.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31829 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červen 02 2023, 1:28 Předmět:
dracekvo napsal(a):
...
Kdybych měl auto s tím inteligentním dobíjením, tak tam taky dám lifepo, protože bych odmítal okolo auta každou chvilku skákat a dávat nabíjet. Auto má sloužit mě, ne já jemu.
Kdybych byl nucenej koupit si auto s takovou srágorou, tak první o co se postarám, je jak ji co nejtrvalejším způsobem vypnout ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19519 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá červen 02 2023, 5:55 Předmět:
A jaký drátek odpojíš u elektromobilu, abys kolem něj nemusel po každých čtyřech hodinách jízdy stepovat při nabíjení?
Radši si zvykej, nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou, tím méně, aby zachránil Přírodu, ale jako příprava na dobu, kdy se povinně bude jezdit jen na baterky a nudit se při "tankování", může být docela užitečný. Z čistě cvičných důvodů.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31829 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červen 02 2023, 8:01 Předmět:
Srovnáváte pojem a průjem, pánové. Ychtyllygentní nedobíjení baterky v autě jinak poháněným spalovákem má za úkol údajně šetřit palivo a tím zmenšovat huhlýkovou stopu, jenomže jak víme, je to spíš kurwítko, kterým se zrychleně likviduje nejenom baterka, ale i další funkční části auta. Tam jsem prostě všema okončetinama a oudama přídatnýma za zrušení takový srágory - já chci mít baterku trvale plně připravenou a nechci, aby mi do toho nějakej vyblázněnej ekofašoun na dálku a ex-post kecal. A jestli se dožiju toho, že budu muset nuceně čekat u dobýječky na to, až mi jinej debylní ekofašoun milostivě povolí doplnit energii, protože zrovna došlo o půl kontinentu dál k bezvětří a přenosová soustava kolabuje, přisámbůh ukradnu co největší náklaďák a napálím to s ním do nejbližšího ekofašounskýho mrdníku na kterej narazím, i kdyby mě potom museli dostřelit, abych se netrápil ...
Hill napsal(a):
...nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou,...
Jednoduchý počty: údajná úspora má bejt AŽ 0,3 litru na 100km. Neboli, pokud dobře počítám, 3 litry na 1 000km. Baterku tenhle debylní systém umí zlikvidovat během 2 let, za který normální ofčan ujede přibližně 20 000 až 25 000km neboli je rád, když ušetří AŽ 75 litrů vohnivý šťávy, za který v dnešních cenách zaplatí něco kolem 2500-2700 českejch kulatejch - a za ně si novou baterku koupí jedině když ji mají někde v akci, protože do auta s tímhle werkem musí bejt baterka AGM za 5000,- - normální baterka, co by stála pod 3000,- použít nejde, protože ten debylní systém by ji zlikvidoval během měsíce-dvou. Tak mi řekni, kde je nějaká úspora notabene něco, co by zmenšilo ekologickou zátěž? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tohle neni ale o zmenšení uhlíkové stopy globálně.
To je o zmenšení emisí co jsou z výfuku. Z této veličiny platí automobilky pokuty, pokud překročí určitou mez.
To, jestli musím každé dva roky měnit olověnou baterky automobilku nezajímá. Protože to už jí nestojí žádné peníze.
A automobilka to dělá pro to, že ty předpisy jsou už tak přísné, že musí hledat úspory emisí, jak jen to jde.
Motory TSI už jsou dokonce tak daleko, že kromě kurvítka nabíjení mají i kurvítko motoru, že do určitých otáček přepínají mazání na nižší tlak.
Až teprve při překročení určitých otáček nějakej ventil přepne mazání na vyšší tlak.
Samozřejmě to ušetří pár deci paliva, protože olejová pumpa neklade takový odpor. Ale jak se to rozbije, tak je to na vyhození celého motoru, protože se dlouhodobě odíral špatným mazáním.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6060 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá červen 02 2023, 10:11 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Tak mi řekni, kde je nějaká úspora notabene něco, co by zmenšilo ekologickou zátěž?
Mít takový vehikl, tak si asi někam na nenápadné místo přimontuju zásuvku pro připojení nabíječky a po dojetí do garáže to tam vždycky zapíchnu. I když, možná ten battery magorment pak prohlásí tu baterku za vadnou, protože mu nepůjde nabíjet
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31829 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 03 2023, 14:59 Předmět:
rnbw napsal(a):
...Vypnuty start-stop baterii neskodi.
Ale škodí jí ychtyllygentní (ne)dobíjení během jízdy - takový to nárazový dobíjení jenom při brždění motorem, kdy elektronika po 50km jízdy bez dobíjení najednou vyžene buzení altíku až na 16,5-16,8V a baterko žer co můžeš a třeba se z toho poser. Bohužel, po několika málo letech takovýho tejrání se z toho skutečně rychle posere i celý slavný AGM provedení. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.