Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kdo má v křižovatce přednost?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7495

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 5:47    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Co sem pleteš Británii? Tam se odbočuje vlevo jednoduše, protože jezdí po opačné straně silnice.
Zcela záměrně. Protože o pravidlu přednosti zprava tam taky vědí a mimochodem proto jim fungují kruháky bez značek dej přednost v jízdě. Ovšem tady se jedná o jiné pravidlo - dání přednosti protijedoucímu vozidlu při odbočování vlevo. V Británii to samé nastává při odbočení vpravo a to si tu přednost takhle kreativně z pravidla pravé ruky odvozovat nemůže.
Prostě je to jen důkaz toho, že pravidlo přednosti protijedoucím vozidlům při odbočování se nevyvinulo z pravidla pravé ruky, ale z toho, že protijedoucímu křížím cestu. V dobách, kdy ani nebyla pořádná signalizace změny směru, to tak bylo nejjednodušší a zároveň nejbezpečnější řešení.


Naposledy upravil xsc dne út květen 30 2023, 5:58, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7495

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 5:53    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Proč se sem snaží nacpat Británii? Protože je to jen ubohej demagog, kterej si nevidí do klapačky, ale musí za každou cenu prudit všude kde to jde - a tady mu došly argumenty, tak evidentně popadnul první věc, kterou mu z jeho mozkový dutiny slina na jazyk přinesla. Jinde co může, to překroutí a obrátí proti původnímu autorovi, jen aby vypadal chytře. Je přitom ale naprosto viditelně blbej jak angreštová fošna, protože jen tvora s takovým deficitem přirozený inteligence může napadnout srovnávat přednost zprava v evropským kontinentálním uspořádání silničního provozu s imperiálním uspořádáním na Ostrovech (a dalších zemích nejen bejvalýho Kondominia), kde se jezdí po opačný straně a kde i proto naprosto logicky platí zrcadlově vytvořený pravidlo levý paprče. Stručně řečeno - je zralej na nakopání zepředu do míst, kde záda ztrácejí svoje dobrý jméno...
No vidíš. Napsal jsi spoustu sraček, protože jsem ti šlápnul do báboviček. A přitom jsi blbej jak fošna právě ty. Žádný zrcadlově vytvořený pravidlo zleva v Británii neplatí, což bys ty nejspíš pochopil až při první nehodě na kruháči Smile Navíc není žádný specifický britský a kontinentální systém. Ta pravidla se vyvíjela už od dob jízdy kočárem a pak prvních aut, a i u nás se jezdilo vlevo až do německé okupace. A žádná přednost zleva nikdy nebyla. Tak už přestaň urážet a nepleť se aktivně do věcí, kde sám nemáš jasno. Myslet si neznamená vědět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19660
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 7:39    Předmět: Citovat

Bavit se v zemi, která má zhruba 8x tlustší dopravní předpisy, než Německo, a asi 6x tlustší, než Rakousko, o nějakém vývoji předpisů s automobilismem před druhou světovou, opravdu nemá smysl.
A tahat do toho Angličany, kteří jezdí vlevo, ale dávají přednost zprava, u nás oslňují klopenými, protože jim svítí nahoru do protisměru, je už vůbec blbost - však je za to Pámbu zatratil a poslal je na ostrov. To už se rovnou můžeme bavit i o Indech, jak oni tam jezdí taky vlevo, a čím, jak dávají přednost kravám, ale ani chodce nesmetou...
A taky jsem sháněl jízdy pro tři Indy, aby se naučili jezdit po správné straně. Docela rychle to zvládli, jen jeden občas zapomene, že sedí na levém sedadle, a urazí pravé zrcátko nebo odrbe disk o obrubník, jak se tlačí ke kraji...
Měl jsem Š440 Spartaka, 1958, s řízením vpravo (táta byl levák, jemu to vyhovovalo), z vrácené dodávky, v celé dodávce našli tři, slovy tři, drobná poškození, tak všechny Spartaky poslali zpět. Vím tudíž, co to je, sedět tak u kraje silnice. Jenomže, jak houstl provoz, bylo to nepraktické, tak jsem v roce 1983 odevzdal čísla a později ho neprodal zjevným překupníkům, ale za symbolickou cenu spíše věnoval jednomu veteránistovi, který v něm odjel bez čísel, přihlásil ho a dodnes si ho hýčká.

Jsme ale v kontinentální Evropě a měl bych začít Francií, která je kolébkou evropského automobilismu, ale ani tak daleko nemusím: v německých předpisech StVO pojednává o odbočování a otáčení § 9 z celkem 53 paragrafů, které předpis má (zde do všech 6 odstavců před 9 lety přibyla ustanovení o chování se k cyklistům vč. elektro a do většiny paragrafů zákona něco o ekologii, jinak platí nejméně 60 let); v §10 je najíždění z účelové komunikace nebo z míst mimo silnici, kde se nařizuje vyloučit jakékoli ohrožení ostatních, §8 o přednosti v jízdě říká snad všechno pouze ve dvou článcích) a pak mají 66 paragrafů v silničním zákonu, který zvládá technický stav, registraci i GDPR registru řidičů a vozidel, sazebník bodů a pokut a další věci, na které my musíme mít samostatné předpisy.
Jenže u nás na to potřebujeme ještě vykladače zákona a máme jich moc, stejně, jako zákonů, takže ty spory, kdo jako měl přednost, pravdu, právo... dávají prostor našim přeborníkům hrajícím první ligu v ochcávání zákonů a předpisů a končívají dost často bizarním rozhodnutím. Tak se zákon zazáplatuje dalším zákonem, kolem kterého se hned zase najde další klička, místo toho, aby ten původní, houfně ojebávaný, zákon někdo konečně zhmoucal a zahodil a schválil nové, stručné, jasné a neokecatelné znění.
Jenže to by pak spousta advokátů neměla co dělat a toto vlákno by vlastně ani nevzniklo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1034

PříspěvekZaslal: út květen 30 2023, 8:55    Předmět: Citovat

To je daň za to, že žijeme tady. Místo rovného přiznání - ano, udělal jsem chybu - je tuna výmluv, proč a nač a poukazování na to, že on to dělá taky a nic...
Ve staré 99 byl paragraf: Řidič nesmí ... řídit vozidlo, jestliže jeho schopnost k řízení je snížena požitím omamných nebo psychotropních látek ... A zažil jsem, že se borec hájil před soudem tím, že sice byl pod vlivem, ale jeho schopnost k řízení snížena nebyla. To že způsobil nehodu se zraněním bylo vedlejší...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund