Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

elektromobilita
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 61, 62, 63  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 20:53    Předmět: Citovat

Valdano napsal(a):
Zdroj: Recurrent: Výsledky studie z roku 2023 k životnosti baterií v elektromobilech provozovaných v USA

Ve studii vycházeli z dat 15000 elektromobilů různých značek provozovaných v USA. Pouze cca 7,5% elektromobilů vyrobených v roce 2011 a provozovaných ještě v roce 2023 tj. 12 let starých potřebovalo výměnu baterie.

Ovšem to se jedná o komunitu registrovaných uživatelů portálu Recurrent, což jsou především lidé zajímající se živě o koupi nebo prodej ojetého elektromobilu. To bude mít k reprezentativnímu vzorku elektrokár daleko. Taky 30% těch elektrokár je z posledního roku.

Bohužel tam není informace, kolik že těch aut z r. 2011 bylo. Třeba měli v evidenci 13 aut z toho roku (12 Nissanů Leaf + 1 jiné) a 1 z nich (Nissan) má měněnou baterku, zatímco třeba - možná - většina elektrokár z toho roku už kvůli baterce dávno skončila ve šrotu, o čemž tam pochopitelně žádná informace není, protože zdechlými kárami se nezabývají.
Zajímavější je, že cca 8% Tesel S z r. 2013-14 (tedy už pod 10 let) má měněnou baterku.

A taky to nelze považovat za nezávislou studii. Dovolte, abych citoval z jejich webu:
OUR MISSION
By providing more transparency and confidence in pre-owned electric car transactions, we will accelerate the overall adoption of electric vehicles.
NAŠE POSLÁNÍ
Zajištěním větší transparentnosti a důvěry v transakce s ojetými elektromobily urychlíme celkové rozšíření elektromobilů.

Takže bych u nich očekával silné sklony ke kognitivnímu zkreslení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 1725
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 20:56    Předmět: Citovat

Podstatné je to, že těch 8 let nebo případně 160 000 a více najetých km uváděných různými výrobci není životnost (jak se mylně někteří domnívají), ale jen záruka na baterii. V tomto ohledu je tedy záruka mnohem kratší než je možná životnost. I z jiných studií se ukazuje to, že průměrná roční degradace baterií v provozovaných elektromobilech je okolo 2,5%, a to včetně těch, které používají rychlonabíjení. To by znamenalo, že po 20-ti letech provozu bude baterka na cca 50% své původní kapacity a pokud to majiteli bude na jeho ježdění pořád stačit tak nebude mít potřebu baterii měnit a ta postupně dožije i s celým elektromobilem. Navíc po 20-ti letech už bude auto stejně prorezivělé a tak dříve či později bude vhodné do šrotu a jeho baterka na recyklaci. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 21:51    Předmět: Citovat

Máš pocit, že zopakováním celého odstavce z předchozího příspěvku tu argumentaci posílíš? Řekl bych, že spíš jen navodíš dojem, že to generuje AI anebo že to odněkud pejstuješ.

Ad 20 let, prorezlé do šrotu… Mám dva benzínožrouty. 2007/145.000 km a 2008/170.000 km. Rozhodně za příští 3-4 roky neproreznou a jak to vypadá, budu s nimi muset vydržet ještě nejmíň 10 let. Zatím jsou ještě v perfektní kondici, prosté všech buzeračních asistentů (teda až na vřeštění při nezapnutých pásech).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 1725
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 22:14    Předmět: Citovat

Ohledně reznutí záleží na tom jaké jsou možnosti parkování a jistě také na tom jak dobrou antikorozní ochranu to či ono auto má.

Už cca 6 let mám benziňák rok výroby 2004, najeto cca 125000 km. Jsem druhý majitel. To, že není moc prorezlé přisuzuji jen tomu, že předchozí majitelka ho parkovala jen v garáži. Já garáž nemám a tak ho parkuju jen venku a za těch 6 let už je to dost znát. Parkovat ho venku celých 20 let tak nevím, nevím jak by na tom dnes byl.

Kromě toho jezdím se služebákem, také na benzin, rok výroby 2002, najeto cca 200000 km a ten je na tom o dost hůř. Zřejmě byl mnohem déle parkovaný jen venku. V práci máme kromě novějších a samozřejmě mnohem zachovalejších služebních aut i jedno starší, rok výroby 2000 s nájezdem něco přes 250 000 km, a to už je prakticky skoro vrak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 919

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 0:09    Předmět: Citovat

Nevím, jestli to sem už někdo nedával, ale za zmínku to stojí. Nedávno jsem o tom kdesi četl právě v souvislosti jako náhrada za kerosin. Takže zelené řešení by bylo: aFuel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 1725
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 0:32    Předmět: Citovat

Syntetická paliva by mohla být cestou jak v EU udržet výrobu a uvádění na trh nových spalováků při životě i po roce 2035. Popsaný to tam mají sice hezky, ale je otázkou jestli ten údajný zásadní průlom, který nyní dosáhla ona společnost nezůstane jen u slibů a prezentací a do fáze skutečně masové produkce se to třeba ani vůbec nedostane. Nebyl by to ani zdaleka první "zásadní průlom", který by takto skončil.

EK bude zatím dál tvrdošíjně prosazovat eletromobily. To, že se do podpory tohoto segmentu EK vůbec nechce se nelze ani moc divit. Jednak je to ve stylu "lepší vrabec v hrsti než holub na střeše" a navíc jde v reálu prostě i o něco úplně jiného a k tomu jsou elektromobily pro EK mnohem přijatelnější viz to co jsem už zmínil v jedné z mých dřívějších reakcí v tomto tématu viz tento odkaz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15531
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 8:27    Předmět: Citovat

Všechna auta rezavějí odspodu stejně. Někdy právě ta garažovaná jsou na tom celkově i hůř pokud to není jen obyčejná garáž s větráním. Je docela jedno, na co ta auta jezdí, ale je docela dobré se o ně zavčasu zespodu postarat nástřikem či nátěrem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2466
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 10:57    Předmět: Citovat

https://www.novinky.cz/clanek/komentare-komentar-kolosalni-podvod-alexander-tomsky-40461275
Je to jasné, za nedostatečný prodej el. aut může Mr.Bean.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 1725
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 12:16    Předmět: Citovat

Mr.Been v tom svém článku vycházel ze stejného omylu, na který jsem tady už upozorňoval, a to, že dobu záruky na baterie elektromobilu v podstatě zaměnil za dobu životnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1279
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 12:25    Předmět: Citovat

Povolil bych pouze elektrické kytary, ostatní zakázat.
A nejviditělnější uhlíkovou stopu dělá obyčejná grafitová tužka, samozřejmě zakázat taky.

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 13:31    Předmět: Citovat

Valdano napsal(a):
Mr.Been v tom svém článku vycházel ze stejného omylu, na který jsem tady už upozorňoval, a to, že dobu záruky na baterie elektromobilu v podstatě zaměnil za dobu životnosti.
Bohužel běžnému spotřebiteli je úplně u p….., jaká je průměrná životnost. Jeho zajímá, že existuje poměrně reálná pravděpodobnost, že si vytáhne Černého Petra a u 10-letého auta bude řešit, jestli ho dát do šrotu anebo mu za cenu půlky nového auta koupit novou baterku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 5005
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 13:33    Předmět: Citovat

Ak to ešte niekomu nedošlo, tak človek je uhlíková jednotka. To len aby sa vedelo proti čomu sa vlastne bojuje.

A komu vadí CO₂, nech prestane kupovať kolu a sódovku, a namiesto toho sadí stromy, tie CO₂ premieňajú na kyslík. Cool

_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 1725
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 14:51    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
za cenu půlky nového auta koupit novou baterku.

Ceny šly dolů. Už to není polovina ale spíš třetina, a to včetně práce viz namátkou níže některé modely.

Nové BMW i3 s baterií 33 kWh vyjde okolo 1 mega a 50 tisíc a cena za výměnu nové baterie včetně práce vyjde na cca 300 tisíc tj. cca 29% z ceny nového auta.

Nová Dacia Spring s baterií 27 kWh vyjde okolo 580 tisíc a cena za výměnu nové baterie včetně práce vyjde na cca 170 tisíc tj. cca 29% z ceny nového auta.

Nový Nisan Leaf s baterií 40 kWh vyjde okolo 760 tisíc a cena za výměnu nové baterie včetně práce vyjde na cca 250 tisíc tj. cca 33% z ceny nového auta.

Nová Tesla model 3 s baterií 75 kWh vyjde okolo 1,1 mega a cena za výměnu nové baterie včetně práce vyjde na cca 315 tisíc tj. cca 29% z ceny nového auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31956
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 14:58    Předmět: Citovat

https://www.novinky.cz/clanek/komentare-komentar-kolosalni-podvod-alexander-tomsky-40461275 Ono to není jen o Mr.Beanovi, ono to je celkově o pravdě, která stojí za tím nesmyslným konáním pár desítek neodvolatelnejch ouředníků. Jak vůbec dospěli k takovým volovinám, že tím zachrání svět?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7613
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st únor 21 2024, 15:01    Předmět: Citovat

Dejte sem ten odkaz ještě někdo nejméně pětkrát. Třikrát je málo... Rolling Eyes
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 61, 62, 63  Další
Strana 48 z 63

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund