Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Příčina poruchy MAF váhy vzduchu náhrada nedostupné Bosch
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2799

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 13:09    Předmět: Citovat

Ještě jedna věc: Octavia I měla právě jako jeden z možných motorů 1.8T AGU.

Zkus se porozhlédnout, jakou má váhu vzduchu a zda by nebyla vhodná plus dostupná...

Edit: tady - ale nevím, co znamená "Německo" (jednou jsem to řešil u spínacího modulu zapalovacích cívek a odpovědi byly neurčité, nicméně pracuje dodnes).

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 14:10    Předmět: Citovat

Některý z bitů z té linkované sady to velmi pravděpodobně bude.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1766
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 15:31    Předmět: Citovat

Když jsem měl problém s váhou na O 1 1,9tdi ASV 81kW někde jsem se dočetl že jako náhrada se dávala dioda BAV21 nebo 22. Ale nevím do jakých pinů. Pokud máš ten motor nakrmený tak jedině zkusit dát jinou váhu ze silnější motorizace než máš papírově v TP. Chlapík který tady má autodílnu tak vyprávěl jaké měl problémy s oplem fronterou 2.0 td. Auto hulilo a nejelo. Nakonec pomohlo dát váhu z třílitrového auta, ale nevím z kterého.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 15:37    Předmět: Citovat

Dokud signál z váhy nevyběhne z dynamiky, tak váha měří, což se dá sledovat diagnostikou, osciloskopem, voltmetrem... Z větší motorizace to nepomůže, tam se měří v potrubí s větším průřezem a musel by se použít ten větší díl potrubí. Protože váhou z toho množství nasávaného vzduchu prochází pouze nepatrná část. Váha v podstatě měří rychlost proudění tím potrubím a tudíž naměřená hodnota na průřezu potrubí zásadně závisí a různé motorizace mají to potrubí různé. Dioda je hloupost, na volnoběh je signál kolem voltu a s průtokem jde nahoru. A váha je pro ECU tím vůbec nejdůležitějším senzorem, jehož signál přímo ovlivňuje nastřikované množství benzínu, takže chybějící její signál vede ke zcela špatnému chování. Množství vzduchu a tím i paliva se pak musí počítat z otáček, polohy škrtící klapky a teploty vzduchu, což je krutě nepřesné.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1766
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 16:52    Předmět: Citovat

Už se to tady řešilo http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=67350&postdays=0&postorder=asc&start=0 no a pak ještě tady 52 stránek https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2799

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 17:29    Předmět: Citovat

Do přílohy dávám průběhy ze dvou MAF Bosch.

Dle prodejce posledního kusu originálu za pouhých 34 kKč by měl být Bosch 0 280 217 112 totéž co Bosch HFM2.47

Zdroj dokumentu.

Tady je datasheet od Bosch HFM2 a tady jsou další podobné MAF Bosch.



MAF_Bosch.png
 Komentář:
 Velikost:  287.38 kB
 Zobrazeno:  52 krát

MAF_Bosch.png



_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: čt duben 20 2023, 15:20    Předmět: Citovat

Jojo je to moje víkendová leštěnka. Sice už má něco za sebou, ale je to radost řídit auto, který vám do ničeho nekecá a dělá přesně to, co chcete ikdyž to někdy může bejt blbě. Razz
Nový auta typu Octavia RS a podobný modly některých lidí, jsou takový bez duše. Všecko to jede stejně, zpětná vazba řidičovi je nula, a moje 27 let stará Audi většině podobných aut ujede a nebo s nima aspoň drží krok, když pan řidič chce. Ale obvykle mám raději na silnici pohodu, takže ty uspěchaný pouštím a rychle jedu jen, když je volno, pěkný povrch a dobrý zatáčky.

Mockrát díky za ty materiály a grafy s charakteristikama. Nenašel jsem tam teda podle čísla ani přesně tu svojí originální váhu ani tu, co jsem teď koupil s 5pin (tady podle toho to zkusím přepojit https://www.easycarelectrics.com/5-wire-mass-air-flow-sensor-wiring-diagram/), abych je přesně porovnal, ale snad to zafunguje a ta přepinovaná Bosch bude jezdit. Dám pak vědět, jak to dopadlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2799

PříspěvekZaslal: čt duben 20 2023, 17:07    Předmět: Citovat

Kybrex: jsme na tom velmi podobně, jak s motorizací, tak se stářím auta a se zkušenostmi s ním a ostatními.

K tomu MAF: já bych se nebál do signálové cesty zařadit něco jako ss zesilovač s trimrem nastavitelným zesílením (třeba v rozmezí 0,5 až 1,5). Tím půjde přizpůsobit sklon převodní charakteristiky množství vzduchu/výstupní napětí a byl by v tom čert, aby ses netrefil do té původní.

Nástin řešení máš v příloze (nutno doplnit blokovací C, taky jsou vhodné přepěťové ochrany, z hodnot R1 a R2 vyplývající nastavitelný rozsah zesílení je o něco menší než výše uvedený).

Jo, třeba bude mít charakteristika mírně jiné zakřivení, ale to už by snad nemělo tolik vadit...

Je to vlastně něco jako obrácený postup odstranění závady MAF, ale asi bude jediný možný. Třeba by s tím hledáním správné úrovně pak pomohly i nějaké výpisy z VAGu (při běžícím motoru či lépe při jízdě)...



MAF_sensor_amplifier.png
 Komentář:
 Velikost:  11.21 kB
 Zobrazeno:  42 krát

MAF_sensor_amplifier.png



_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.


Naposledy upravil JirkaZ dne čt duben 20 2023, 19:55, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 20 2023, 19:37    Předmět: Citovat

Nebo vzít současnou váhu s digitálním výstupem, tu číst pomocí MCU, udělat konverzní fuknkci a výstupem krmit DAC a udělat si charakteristiku podle libosti. To už je trochu overkill. Je dost dobrá šance, že to pojede úplně rovnou, jak píšu výše, charakteristika senzoru je zásadně ovlivněna potrubím a to bude použito původní. V podstatě je potřeba dosáhnout stavu, aby to v ustálené zátěži běželo stechiometricky a při prudší akceleraci to bylo bohaté. Na to stačí jeden komparátor na signálu lambda sondy s výstupem pověšeným na dvě ledky. Tímhle jednoduchým udělátkem kontroluji auta před měřením emisí, pokud motor běží stechiometricky a signál z lambdy tím pádem správně osciluje, nemá auto důvod emisemi neprojít. Více diagnostiky v podstaně netřeba.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2799

PříspěvekZaslal: čt duben 20 2023, 20:21    Předmět: Citovat

No, ten adaptér s MCU by se dal udělat i pro analogovou váhu (kdyby bylo potřeba měnit zakřivení charakteristiky) a dokonce by mohlo jít jen o jedno pouzdro a RC člen na PWM výstupu...

Ale obávám se, že pro to nebude dostatek vstupních dat (jinými slovy nebude dostupná charakteristika té původní váhy před poruchou).

Ještě jeden (nepříliš reálný) tip pro úplně zoufalou situaci, kdyby mělo selhat všechno: sehnat si někde jen na půjčení funkční váhu ze stejného motoru a změřit její charakteristiku pomocí vysavače s regulací...

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.


Naposledy upravil JirkaZ dne čt duben 20 2023, 21:08, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 20 2023, 20:48    Předmět: Citovat

Já tenkrát zkoušel do Nissan Almera nejdřív váhu z kolegova Opelu Agila a pak do toho šlo něco z Audi, to už nevím, pro jaký to bylo motor. A chovaly se obě bez pozorovatelných rozdílů stejně, zkoušel jsem to jen tím komparátorem na výstupu lambdy a pocitem z jízdy.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2799

PříspěvekZaslal: čt duben 20 2023, 21:07    Předmět: Citovat

Mě jen zaráží to, co popisuje tazatel na začátku: že váha z Německa (i když ne Bosch) se mu silně neosvědčila, a to vlastně 2x po sobě (i když různým způsobem)...

Samozřejmě mohl to být nakonec i PRC původ a/nebo závada, ale...

Svého času jsem opravoval váhu do malého Mercedesu s chrochtomotorem a využil se tam náhradní skleněný senzor právě PRC původu (ovšem přiznaného a nákup byl přímo od výrobce). Pracovala bez problémů.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2799

PříspěvekZaslal: čt duben 20 2023, 21:26    Předmět: Citovat

Tady jsem našel docela zajímavé údaje (mohly by pomoct)...
_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavel71



Založen: Feb 08, 2011
Příspěvky: 99
Bydliště: Karlovarsko

PříspěvekZaslal: pá duben 21 2023, 7:43    Předmět: Citovat

Já jen k těm šroubkúm stou tyčkou uprostřed :
Ja tu tyčku vylomim a je po stresu Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá duben 21 2023, 8:51    Předmět: Citovat

To špatné chování čínských kopií jsem tenkrát někde našel i změřené, že naměřili zásadně pomalejší odezvu na prudké změny průtoku. Samozřejmě to nemusí být generálně platné pro všechny čínské váhy, těch výrobců bude jistě povícero. Malá životnost té druhé značkové váhy je zarážející. Velkým průtokem to podle mě nebude. Kolega měl Nissan Primera 2.2, praskla mu hadice od turba, nějakou dobu s tím jezdil, obrovský průtok úplně roztrhal vzduchový filtr, ale váha to přežila bez problémů.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund