Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Příčina poruchy MAF váhy vzduchu náhrada nedostupné Bosch
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 11:09    Předmět: Příčina poruchy MAF váhy vzduchu náhrada nedostupné Bosch Citovat

Zdravím,

řeším už nějakou dobu problém s váhou vzduchu. Motor a jeho sání i výfuk včetně turbíny a PCV jsou nové, vyčištěné, přetěsněné, vyzkoušené.

Byla tam váha vzduchu od Bosch s číslem 0 280 217 112, která už se od 2018 nedělá a i přímo v Bosch mi řekli, že mám smůlu. Repas jsem taky nikde neobjevil, že by se dal udělat, protože je to velmi citlivý senzor, na který se nesmí ani sáhnout a nová sehnat nejde. A náhrady nejsou náhrady, ale srágory.

Projevy se starou Boschkou je houpání při rozjezdu a kolísání tlaků turba, které se reguluje přes N75 ventil v PWM módu (vyměněno za originál, funguje správně).

Když jsem tam dal dle katalogového čísla náhradu ESEN SKV Germany na doporučení obchodu, byla to katastrofa. Odezva pomalá, asi velmi nepřesná, nejspíš to vyrábí číňan a motor dokonce byl místy přetlakován (dle analog budíku s hadičkou do sání) a bylo znát, že ten motor není ve svojí kůži. Nakonec váha odešla tak, že začala posílat nesmyslně nízký signál, chudá směs, cukání, chyba P0102. S odpojenou jsem dojel do garáže a dal zpět načatou Bosch, která tak nějak ještě funguje, když se jede s lehkou nohou.

Pak jsem dostal od kamaráda automechanika doporučení na Pierburg. Podle katalogu to sice není váha pro můj motor, takže jsem očekával, že bude mít jinou charakteristiku a nepojede to dobře, ale i tak jsem to zkusil. Koupil jsem ji, jelo to výborně, motor si vrněl jak stradivárky, spotřeba šla dolů, na volnoběh po startu neměl tendence zdechnout, spotřeba klesla, ale asi po 500km najednou slabý signál, cukání, nouzový režim, zlenivělo to.

Vím zhruba, jak MAF funguje, ale chtěl jsem se zeptat, jestli přecijen není možnost ten původní Bosch senzor nějak opravit/repasovat u nějaké specializované firmy, co by to uměla.

A ještě mě napadlo, jestli nemůže být problém s tou novou váhou Pierburg, která má sice stejný konektor a zapojení, ale z nějakého důvodu nevydrží provoz v mém autě Audi A4 B5 1.8T 110kW s upravenou mapou od pana Mayera z Německa, kde jsou zvýšené tlaky turba z 0.6bar na 1,2bar/1,3bar v overboost režimu (dal jsem K04 místo K03 s větším středem). Jestli třeba při vyšším průtoku nejde už přes hot wire moc velký proud na udržení konstantní teploty a nepřepálí se, nebo neodejde něco v obvodu uvnitř senzoru.

Pak už mě napadla jen špatná kabeláž, kterou bych asi zkusil tak, že najdu piny u ŘJ, a zkusím s umrtveným autem a odpojenými konektory udělat test na odpor toho kabelu při průchodu proudu z laboratorního zdroje s nějakým výkonovým rezistorem na konci, abych zjsitil, jestli není kabel někde přelomen. Generátor signálu nemám, ale kdybych měl, možná bych mohl zkusit detekci vady na kabelu "odrazem".

Byl by tu někdo, kdo se vyzná a pomohl by mi tuhle věc rozlousknout? Kdyby to šlo, koupil bych novou váhu Bosch ať to stojí, co to stojí, ale nejsou. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 11:46    Předmět: Citovat

Můžeš použít jakoukoli jinou váhu Bosch z té generace. Musí stejně vypadat a mít stejnou přírubu do potrubí. Ty váhy jsou stejné a jejich určení pro motor a následně jejich paramtery jsou dány průměrem a tvarem toho dílu sání, do něhož jsou vložené. Pravděpodobně nebude sedět konektor, ten je customizovaný pro různé automobilky, ale lze to řešit samovýrobou redukce. Sám jsem to tak v minulosti u jiného auta udělal a jezdí to s tím dodnes.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:02    Předmět: Citovat

A to jde i když je ta váha 5pin a moje jenom na 4pin? Jako třeba 0 280 218 373
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:18    Předmět: Citovat

Pohledej pinouty, vždycky tam máš GND, VCC, MAF out. Pak tam může být MAF signal return a IAT. MAF signal return je typicky propojený vnitřně s GND a je kvůli čtyřvodičovému měření, IAT je teploměr, já ho na své váze měl a na druhé nebyl, ale byl tam na to neosazený pin a komplet přítomný prázdný držák, tak jsem senzor přendal.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:31    Předmět: Citovat

Jo už jsem k tomu něco našel. https://www.easycarelectrics.com/5-wire-mass-air-flow-sensor-wiring-diagram/ Teploměr já tam mít nebudu, na to je tam zvláštní čidlo v sání a ten zbytek půjde předrátovat. Jen sehnat ty konektory. 5pin se asi podařilo, ale 4 pin samec z tý váhy asi budu muset nějak ukrást z té rozbité. To nikde nemůžu najít. Smile
Díky za radu. Snad tam Bosch bude fungovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:40    Předmět: Citovat

Nejdřív to zimpovizuj s malými fastony a vyzkoušej. A ne, že by to v tom autě, co jsem to dělal, bylo z těch fastonů pak ještě nějak předěláno dál Smile A ještě perlička, ty šrouby, co drží váhu v sání, musel jsem je vytočit kleštěma, pětihvězdička s trnem uprostřed je úplně vynikající. Máš diagnostiku, aby ses pak podíval, jak jsi na tom v průběhu jízdy s lambdou a palivovými korekcemi? Moje stará váha totiž odešla tak, že dávala při malém průtoku moc velký signál a palivová korekce byla na záporném dorazu a přesto to to bylo pořád ještě bohaté, při větším průtoku už to pak bylo OK.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2735

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:40    Předmět: Citovat

Co to máš přesně za motor? Myslím ne jen 1.8T, ale suffix za tím (třeba AGU).
_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:42    Předmět: Citovat

Edit - prosím o smazání

Naposledy upravil kybrex dne st duben 19 2023, 12:55, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2735

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:43    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
A ještě perlička, ty šrouby, co drží váhu v sání, musel jsem je vytočit kleštěma, pětihvězdička s trnem uprostřed je úplně vynikající.


Na takovýhle sviňárny jsem si modifikoval normální nástroje příslušného tvaru tím, že jsem v nich tvrdokovovou frézou udělal patřičný otvor...

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:44    Předmět: Citovat

Jenže normální torx je šestihvězdička, ten tam nejde. Možná se dá pětihvězdička koupit, ani mě nenapadlo to zkoušet.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:44    Předmět: Citovat

JirkaZ napsal(a):
Zaky napsal(a):
A ještě perlička, ty šrouby, co drží váhu v sání, musel jsem je vytočit kleštěma, pětihvězdička s trnem uprostřed je úplně vynikající.


Na takovýhle sviňárny jsem si modifikoval normální nástroje příslušného tvaru tím, že jsem v nich tvrdokovovou frézou udělal patřičný otvor...


Já koupit zbaběle hotové nástroje u číňana Very Happy Sice je dělají z perníku, ale tyhle konstrukce nepoužívají velikých momentů, takže to jde i s perníkovými bity.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:46    Předmět: Citovat

Přesně, z plastu to šlo i kombinačkama za okraj šroubů. A pak to jistil kotouček do dremelky, říznout drážku na plochý šroubovák a je po problému.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:54    Předmět: Citovat

JirkaZ napsal(a):
Co to máš přesně za motor? Myslím ne jen 1.8T, ale suffix za tím (třeba AGU).


1.8T AEB r.v. 1996 ještě drive by cable (s lankem na klapce) bez MAP senzoru 110kW.
VSDC mám originál i s kabelem, takže za jízdy si můžu zkontrolovat lambda korekce a zjsitit, jestli to šlape.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 12:59    Předmět: Citovat

Prima, je mi jasné, že je to auto srdcovka a chceš ho mít v kupě a náhradou již nevyráběného MAF jiným Boschem by se to mělo podařit. Plně souhlasím, že ty dnešní čínské pokusy o náhradu jsou nepoužitelné tragédie. Tak držím palce, ať uspěješ a dej pak vědět.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2735

PříspěvekZaslal: st duben 19 2023, 13:07    Předmět: Citovat

Je tam jeden z těchto tvarů a rozměrů?
_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund