Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

automatická převodovka Multitronic - máte někdo zkušenosti
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 12 2023, 14:47    Předmět: Citovat

Cust napsal(a):
zase, dnes mají auta větší krouťáky i na nižších otáčkách, tak myslím, že s tou životností to nebude tak zlé...
To není jen o krouťáku v nízkejch točkách, to je o setrvačnejch hmotách a rázech, který se v nízkejch točkách hůř vyrovnávají. Stačí si vzpomenout na megatuny problémů, který si vyrobili kolem roku 2010 v Das Schade Werke tím, že postavili 8ventilovej turbo 4válec 1,2TSi, kterej produkoval nějakejch 120Nm krouťáku už v 1000-1200RPM, protože mu učunili regulaci obtoku turba s takovým průběhem, že byl pod skoro plným tlakem málem už na volnoběh. Dalo se s tím ve dvojkový fábuli jet 50km/h po městě se zařazenou pětkou přes celý město a prakticky neřadit, jako by to byla pětilitrová V8. Neboli sen motoristy, motor kterej táhne jak ďas prakticky od nuly, jak se říká "vocpoda" - a přitom má indikovanou spotřebu pod 5 litrů po městě.

Až teda na to, že ten motůrek takovej režim vydržel kolikrát ani ne 10 000km (ano, slovem DESET TISÍC KILOMETRŮ!!!) a zabalil to, protože v popsaným režimu chodu odebíraly z kliky další provozní pohony toho agregátu asi 3-3,5kW neboli zhruba 5 koní pro pohyb vačkovýho hřídele a od něj odvozenejch pohonů vodní, olejový a vysokotlaký vstřikovací palivový pumpy - a při tak nízkejch točkách (mezi 1200 a 1500RPM) tam prostě docházelo hlavně ze strany ventilovýho rozvodu a palivový pumpy k tak velkým nárazovým skokům, že to vytahalo pohánějící rozvodovej řeťázek, v tý době dimenzovanej zhruba stejně jako řetěz na motorku, jako kšandy - a ten pak přeskočil na zubech pohonnejch kol rozvodu, protože napínák řešenej formou tlakovýho válce plněnýho od mazací pumpy poháněný tím samým řetězem BEZ ZPĚTNÝ ZÁPADKY to prostě neudržel dostatečně napnutý.

Následek - dokonalý randes-vous včetně pohlavního styku mezi ventilama a pístama, v lepším případě (když řetez přeskočil jen o 1 zub) nemožnost nastartovat kvůli nevhodnýmu postavení rozvodu. Přitom ten řetěz byl schopnej bez nadměrnýho vytahování přenášet ne 3,5kW, ale klidně 100kW - POKUD BY TO BYLO PLYNULE V TAHU, BEZ RÁZOVÝHO ZATÍŽENÍ, neboli v podmínkách, kdy by ten motor točil aspoň 2000RPM.

A to nemluvím o tom, jakýmu opotřebování takovej chod vystavuje veškerý další části - ložiska, spojku a převodovku včetně navazujících poloos, homokinetickejch kloubů a ložisek kol ... Prostě setrvačný síly a jejich rázový vyrovnávání při nízkejch otáčkách jsou sfiňa a i když to ekologicky nahlíženo při nízkejch točkách vypadá s emisema nádherně a ideálně, celýmu motoru takový zacházení nejen že neprospívá, ale poctivě řečený LIKVIDUJE HO TO.

Ale to nikoho z ekofašounů nezajímá, oni chtějí jen minimální spotřebu bez ohledu na to, kolik nákladů a dalších emisí jinde vyvolá ta jima vynucovaná okamžitá nízká spotřeba. Doslova pro stromy nevidí les - ale co je nejhorší, vynucujou si velice nevybíravě takový debilní chování od nás od všech.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 634

PříspěvekZaslal: st duben 12 2023, 19:39    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
Zajímali by mě nějaké praktické zkušenosti s touto převodovkou. .


Stejný problém jsem řešil loni. Keců a chytrých rad plný net.
Nakonec jsem koupil A6 6válcový "normální" benzín s Multitronicem.
Moje podmínka= NE 4x4, NE ropák a ANO automat. Výhodná koupě a je doma. Už slouží víc jak rok a 8tkm. Po koupi výměna olejů a filtrů a teď už jen pohoda a luxus. Very Happy
Ten "vysavačovej" efekt je o zvyk. Při sportovním režimu to nasype 7 kvaltů jak F1.
A teď jádro pudla. Mám kamaráda, který vlastní A6 v naftě a má najeto 350tkm a převodovka šlape jak "zamlada". Pokud víš kdo a jak to auto používal tak se neboj.

P.S. Jedno pravidlo - žádný automechanikoznalec ti to nedoporučí, protože by jsi mohl mít výčitky nebo nároky. Mám letité zkušenosti. Evil or Very Mad Po koupi jsem, ale vždy slyšel: "JÁ bych ti sehnal lepší nebo levnější". Shocked

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund