Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Smrad spálené nafty
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po březen 06 2023, 13:02    Předmět: Smrad spálené nafty Citovat

Může se stát, že nějaká šarže nafty smrdí po spálení v motoru auta odlišně? Moc toho nenajezdím, ale předposlední tankování proběhlo tak možná kolem vánoc. Od té doby jsem si ale všiml výrazně jinýho smradu a bylo to cítit intenzivněji. Teď mám 14 dní novou plnou a smrad je zase v normě, jak si to pamatuju. Nejedná se o situaci s regenerací DPF, to poznám na chování motoru a i na tom smradu. Předtím jsem bral u MOL běžnou naftu, teď u Globusu prémiovou. Jinak ale z minulosti běžnou/prémiovou na smradu nepoznám.
Ještě jsem si vzpomněl, že to smrdělo tak nějak víc, jako starý auta, jakoby se pálil i olej, nebo co. Prostě jako stará jedničková kokta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2160

PříspěvekZaslal: po březen 06 2023, 13:10    Předmět: Citovat

tak uz vyse roka plati to, ze bezny benzin/nafta obsahuje bio primesy, a premiova je to, co volakedy bezna.
Ja som skusil natankovat obycajny benzin a na mojom picante 1.0 som citil, ze auto je lenivejsie. a ked dam to premiove, tak tichsi chod a aj spotreba isla dole o cca 0.5l /100km oproti 95.
Cize ano, mohli este dopredavat stare zasoby a teraz si tankoval uz ten novy s bio.

_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17720
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po březen 06 2023, 22:07    Předmět: Citovat

A není to náhodou nafta z norský ropy? S norskou ropou a plynem je problém, proti dřívější russký má několikanásobně vyšší množství síry. Říkal mi to montážník / revizák / servisák plynových kotlů. Za poslední 3 měsíce nestačí lítat po opravách kotlů. Ta síra reaguje s trubkama rozvodu plynu a kotle mají ucpaný regulátory a hořáky nějakejma sulfidovejma šupinkama.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po březen 06 2023, 22:19    Předmět: Citovat

Pokial viem práve obsah syry je jedným z hlavných ukazateľov kvality nafty.
Čo sa týka smradu, premiove s rôznymi aditivami smrdia ináč ako čistá nafta. Taký VIF citim na diaľku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31827
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 06 2023, 23:22    Předmět: Citovat

Vy sejráci, jděte někam. Síra je v západoevropským plynu v podobě sirovodíku, ale z ropy se odstraňuje už v režimu krakování, aby se nedostala do destilačních produktů. Z motorový nafty se musí extra vylučovat pryč, aby nezpůsobovala kyselost, protože by naleptávala součásti palivový soustavy a spalný produkty by zase způsobovaly kyselost všude kolem včetně okyselení motorovýho oleje. Sirnatá motorová nafta byla právě velice častá v produktech z ruský "sibiřský" ropy z východoevropskejch rafinérek, protože ji z tý ropy nedokázaly oddělit, zatímco západoevropský rafinérky ji dokázaly ze suroviny získat - a prodat jako extra produkt, třeba v podobě kyseliny sírový jako suroviny pro další chemický procesy. Technologie odsíření ropy se po roce 1989 rozšířila i k nám, v podstatě pokud se nekupuje motorová nafta odněkud z Rumunska a podobnejch napůl rozvojovejch států, není se potřeba síry v dieselu bát.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17720
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 9:12    Předmět: Citovat

Nojo Karle, ty jako všeznalec určitě víš od stolu víc, než člověk, kterej se plynovejma kotlema živí od tý doby, co zde natahali roury se zemákem. Ta síra v norským plynu je velkej prů ser a to celostátní. Málokdo má totiž v kotli hořák, kterýmu vznikající sirný soli nevadí. Je potřeba dát do přívodu filtr a pravidelně ho čistit, jinak se taky zacpe. To je 3-4 tisíce s prací a pak pravidelný čištění.
Dobře, o naftě to třeba neplatí ale o plynu, na to můžeš vzít jed.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 9:16    Předmět: Citovat

Ale jo, v norském plynu je víc síry. Ale u ropy to bylo vždycky tak, že víc sirnatá byla právě ta ruská oproti na západ hromadně dovážené arabské.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 9:34    Předmět: Citovat

S tím plynem to není pověra, už to bylo dokonce i v hlavním zpravodajství v ČT. Prý je to v pohodě, stačí nanejvýš tak jednou za tři měsíce zavolat servis a ten to vyčistí.

Na druhou stranu - aspoň víme, že opravdu bereme jiný plyn a ne pořád ten samý ruský, jen třikrát přeprodaný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 964
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 11:00    Předmět: Citovat

skopírované z netu, ale dáva to zmysel :
problemem není plyn,ale přídavné znecistujici látky,a to konkrétně sulfany. kyselina sulfanová která vzniká v potrubí při styku sirovodíku se vzdušnou vlhkostí, naleptává měděné části, měď koroduje v podobě prachu či černých špon. sulfany ( sirovodiky) jsou v plynu běžně obsažené už z ložiska, nedá se jich zcela zbavit, stávající plynová architektura, která nám dopravovala plyn z Ruska, byla za tímto účelem vybavena mnoha odlučovači.. Takže v nejde o to že by ruský byl plyn kvalitnější, nebyl pouze proběhlo více cyklů čištění, v odlučovačích na jeho trase. Do České plynové soustavy nyní proudí směs plynů z různých ložisek, tim je logicky také dáno odlišné složení s množství znečišťujících látek již v původním plynu.. toto samo o sobě by nebyl problém, potíž však nastává v tom, že stávající architektura, nebyla původně vymyšlená pro tento směr plynu k nám, a tím pádem tam chybějí odlučovače. Aby toho bylo málo, do plynu se někdy přidává sulfan jak označující přísada, aby sirovodík kvůli svému charakteristickému zápachu po zkazenych vejcích upozornil, na případné uniky a netěsnosti trubek. předchozí značku jící látka jménem merkaptan, se již nesmí používat a je mimochodem mnohem dražší.. takže stávající situace kdy dochází k zanášení měděných částí plynových kotlů, či trubek soustavy není spojen s tím, že by se jednalo o americký či jiný plyn, hlavní důvody jak jsem řekl jsou v nedostatku integrovaných odlučovačů sulfanu na vcelku nové trase plynu, kterou jsme museli narychlo zprovoznit poté co došlo k výpadku zásobování z ruské strany.Tento problém jsme řešili na odborné skupince instalatérů a plynařů mnohokrát, tento stav není stejný pro celou Českou republiku, existují větve plynové soustavy kde je ten problém častější, a zdá se že k němu částečně přispívá i fungování zásobníků v České republice, kdy plyn je pumpován do podzemních zásobníků v hornině, odkud je v případě potřeby zpět vyčerpán.. hornina však není zcela izolována od okolního prostředí, a nějaké nečistoty se mohou objevit i tam.. takže laicky, napustíme čistý a kvalitní plyn pro pozdější použití, a on se nám může trochu zkazit.. řešení existují ale nejsou hned.. odborná veřejnost o tom ví. Příčinou není hodný nebo zlý plyn, ani záměrné sabotáže jak se někde dočtete na proruskych stránkách, znečišťování dochází buďto přirozeně nebo záměrným přidáváním sulfanu do plynu, aby se odhalila nějaká netěsnost potrubí..



330161271_873942540361822_7849982665357946186_n.jpg
 Komentář:
 Velikost:  271.83 kB
 Zobrazeno:  33 krát

330161271_873942540361822_7849982665357946186_n.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1601
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 12:06    Předmět: Citovat

Tohle se mi tady hrozně líbí. Jeden se zeptá na motorovou naftu, načež se jich pět zhádá o zemní plyn.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31827
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 12:51    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
Nojo Karle, ty jako všeznalec určitě víš od stolu víc, než člověk, kterej se plynovejma kotlema živí od tý doby, co zde natahali roury se zemákem. Ta síra v norským plynu je velkej prů ser a to celostátní. Málokdo má totiž v kotli hořák, kterýmu vznikající sirný soli nevadí. Je potřeba dát do přívodu filtr a pravidelně ho čistit, jinak se taky zacpe. To je 3-4 tisíce s prací a pak pravidelný čištění.
Dobře, o naftě to třeba neplatí ale o plynu, na to můžeš vzít jed.
Jirko, jestli umíš číst, tak já ten sirovodík v norským plynu nezpochybňuju, ale důrazně odmítám síru v motorový naftě, protože tam bejvala za komárů, ale po roce 1990 se i v našich rafinérkách začala odlučovat a prodávat jako extra produkt, zvyšující ekonomickou výtěžnost rafinace ropy.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 21:25    Předmět: Citovat

Karle jako obvykle kecáš . Síra jako taková se koupí za minimální zlomek odloučené z ropy . Ta je zase znečištěná ropnými zbytky . Je to žvást jako využití baterek z elektromobilů . Jo je doporučeno na VAŠE náklady koupit filtry před kotel a to na vlastní náklady s náklady na patrony . To máte další daň za demokratický i tak 10násobně dražší plyn . Máte , co jste chtěli . Pokud nafta propadne na čerpačce , tak je to právě na °C zahoření . A to je TEN průser . Nafta se s nejmenšími náklady vyrobí z těžké ruské ropy . Z emirátů je ropa na p i ču , protože obsahuje málo víceuhlíkových uhlovodíků a ty se musejí za dlouhé prachy předělat . I proto i dnes jsou plná moře trajektů , které přečerpávají ruskou ropu do demokratických lodí a z ní se zase dělá nafta . Běžně si ujasněte pojmy ropa a nafta v česku .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 21:28    Předmět: Citovat

PS ano z různých rafinérek a z použité ropy smrdí jinak . Stejné je to s benzinem . Pokud to ještě jako motoristé nevíte , každá z pump může mít jiné složení pohonných hmot dle JEJICH objednávky . Znalec dávno ví .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31827
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 22:05    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Karle jako obvykle kecáš . Síra jako taková se koupí za minimální zlomek odloučené z ropy . Ta je zase znečištěná ropnými zbytky . Je to žvást jako využití baterek z elektromobilů . Jo je doporučeno na VAŠE náklady koupit filtry před kotel a to na vlastní náklady s náklady na patrony . To máte další daň za demokratický i tak 10násobně dražší plyn . Máte , co jste chtěli . Pokud nafta propadne na čerpačce , tak je to právě na °C zahoření . A to je TEN průser . Nafta se s nejmenšími náklady vyrobí z těžké ruské ropy . Z emirátů je ropa na p i ču , protože obsahuje málo víceuhlíkových uhlovodíků a ty se musejí za dlouhé prachy předělat . I proto i dnes jsou plná moře trajektů , které přečerpávají ruskou ropu do demokratických lodí a z ní se zase dělá nafta . Běžně si ujasněte pojmy ropa a nafta v česku .
Na to žes dělal léta v chemičce máš dost deviantní názorový spektrum. Bod vzplanutí par motorový nafty namá vůbec co dělat s jejím obsahem síry - tu teplotu ovlivňuje obsah lehce zápalnejch LEHČÍCH uhlovodíků, který jsou obvyklý pro benzín, ale do motorový nafty se musejí (byť v minimálním % množství) dávat právě v zimním období jako prevence "zmrznutí" = vysrážení vyšších (= s delším uhlíkovým řetězcem) parafínů, aby se zajistila tekutost nafty i při teplotách pod bodem mrazu, neboli tzv. "filtovatelnost nafty" = prostě aby z ní nebyla parafinická kaše, ale aby se dala normálně dopravovat z nádrže do spalovacího prostoru čerpadlem a ne lopatkou na uhlí. To, že tzv. "arabská" nebo taky "středovýchodní" ropa má menší obsah nejtěžších asfaltoidních uhlovodíků naopak znamená, že ji není potřeba tolik krakovat (chemicky nebo termicky "štěpit" právě ty nejdelší molekuly s největším počtem atomů uhlíku v řetězci), takže z ní je větší destilační výtěžnost lehčích frakcí, použitelnejch pro benzíny, výtěžnost petrolejovejch frakcí (těžký benzíny) je ale u obou srovnatelná. Problém může nastat ve chvíli, kdy se lehčí ropa arabskýho typu napumpuje do krakovačky a podrobí se nezměněný proceduře, jaká je určená pro ruskou ropu (katalyzátory/teploty/tlaky) - pak dojde k nežádanýmu rozštěpení i těch petrolejovejch složek až na základní parafíny, který jsou za podmínek destilace už dávno v plynný fázi a výsledkem je nadměrnej vývin extrémně těkavejch frakcí pod vysokým tlakem, který při takovým procesu můžou i ohrozit destilační kolonu výbuchem. To je jedinej důvod, proč se v rafinérce přizpůsobený k ruský ropě jen těžko bez úprav = okamžitě dá ruská surovina nahradit tou arabskou, africkou nebo dokonce americkou. Ty úpravy spočívají hlavně v úpravě technologie a to prostě nějakou dobu trvá, než se vymění trubky, vyzkouší změny v nastavení a nainstalujou případně změněný regulační armatury do procesu - když jste doma byli zvyklí topit ručně zatápěným a přikládaným lokálním topidlem (= kamnama), taky jste z hodiny na hodinu nezačali topit v kotli ústředního topení s centrálním přikládáním, ale museli jste si na to nechat udělat v baráku úpravy = instalaci radiátorů, veškerýho rozvodu a kotle. To samý v podobě technologickejch úprav se týká českejch rafinérek, který doposavad zpracovávaly ruskej těžkej mazutoasfalt. Bořku, přestaň tady blábolit nesmysly nesouvisející s tématem "neodsířenej zemní plyn". Zepředu dozadu s náma ještě houpat můžeš, ale ze strany na stranu už se nám udělá blivno a poblejem tě ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út březen 07 2023, 22:20    Předmět: Citovat

Tohle neuměl ani Džeržinskej . Kde píšu JÁ vztah mezi bodem a obsahem . To sisi zase vycucal z fusekle . Mateš zde zase okolí . Dej sem neprošlé pumpy a jejich důvody ! Každému to bude jasné , a vyrábět síru z ropy může dělat jen eurohujer . Seš zase v třebovským močále . A nežer tolik wiki , to tady umí každej .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund