Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne únor 12 2023, 16:07 Předmět:
Ano Karle , a tak je třeba mít trafo tak na 14V střídavých a spínač v ruce . Pokud půjde o trafo těch 500VA , pokud to bude 2kVA potom bude stačit těch 12V . Když se používala ta svářečka , tak se u soudných lidí také spínala jen po čas chodu starteru .
Dnes dokonce u invertorových strojů na sváření MAG lze často nastavovat jak napětí , tak proud . Jen si nyní nejsem jist nejnižším možným napětím nastavitelným na stovkách typů těchto svářecích zdrojů . Ale ty nebudou za cenu trafa s diodami .
Na startovací zdroj bych dával trafo ne 500+VA, ale aspoň tak 1500+VA - a s výstupem naprázdno aspoň 15V. Pro výkon na napájeným elektromotorku totiž vůbec není směrodatná špičková hodnota napětí, ale právě jeho efektivní hodnota. Neboli potřebuješ trafo, který se svojí V-A charakteristikou co nejvíc blíží právě olověnýmu akumulátoru = stručně řečeno co nejtvrdší.
To nemá být primárně startovací, ale k pomocnýmu startu - pár minut velkým proudem dobíjet akundu (těch á 40 A) a pak pomoct se startem; stejně z toho nedostaneš nějak extra moc pže ty kleště v reálu mají kontakt pár milimetrů čtverečních, esli vůbec.
Těch 15 V střídavejch naprázdno je přes 20 V stejnosměrnejch, a já to taky potřebuju vobsloužit v jednom člověku - dyž to nastartuju a alternátor začně taky nějakou tu desítku ampér ládovat, než to dondu vodpojit, tak zaprvý se docela zapotí regulace, že na sobě bude mít výrazně vyšší napětí zvenku, za druhý se mi těch 20 taky může vobjevit v palubní síti a přece jenom už to zasmrádá tím, že budu minimálně měnit nějaký žárofky
Pikofarad napsal(a):
V Lidlu nabízejí za 1500 ,podle recenzí to prý i funguje jak je psáno
naprosto na hovno tydle hračky, má to směšnou kapacitu, nic to nenabije a bůstuje tak 5 sekund
teď mám třeba unavenej startér a kokoti to poslali tak, že to vyzvednu (snad) dneska, už po tejdnu od objednání, páč klesla teplota a dneska sem to zas nenatočil; 5 sekund navíc mi dává i přes kabely připojená 110ka olovo, a stejně to je tak na hovno
případně třeba po výměně filtru, kdy tam DYCKY vletí bublina, ať dělám co dělám, pak to musim vodvzdušnit na čerpadle, a točit tak 20-30 sekund, tam taky nabíječka s velkým proudem trvale, a nějakou stovkou nakrátko, bude úplně jinde, než hračka s kapacitou kolik píšou, 20 Ah?
forbidden napsal(a):
Kup toto. Po připojení na 230 to bude mít na výstupu napětí akorát.
kukal sem, furt lehce pod 20 V, to už moc na nabíjení není, leda bych eště dal nějaký další trafo do série s primárním vinutím, na ubrání aspoň pár voltů; jenže taky tvl, takovádle kráva, to bych snad neuvezl ani kdybych tomu udělal vozík
Oka, ruším poptávku, sem totiž jeden velkej uživatel tamti eksperti prodávající ty rejžácky trafa z UPSek s hnilíkovým vinutím, koli že to nedá vysokejch desítek A (přičemž v UPSce to je obráceně, tešou vysoký desítky A dovnitř, a vyleze z toho, možná, větší stovky wattů na 230) mě donutili se jít podívat k sobě do bedny.
No co asi, mám tam dvě totožný obrovský trafa z nejspíš 2kVA UPSek z doby, kdy to eště dělali poctivě z mědi. Primár je zapojenej jako autotransformátor (kvůli line-interactive, zcela jistě), eště že už sem to kdysi měřil a mám tam přímo napsaný tvl, 12,5-16 V naprázdno, podle zapojení těch primárních vinutí. Takže vyřízeno, zapojím je paralelně, na vícepolohovej vačkáč si dám 0-start-(přes žárofku, k magnetizaci jader, todle už by spolehlivě vyrazilo jistič)-1-2, tím si budu moct regulovat napětí přepínáním odboček na primáru. Při nějakým fortelným chlazení na šasi by to klidně mohlo dávat 100 A i trvale, bude asi nutný pořídit nějaký festovní svorky, jinak by se to na pólech akuny začlo čadit. Přemejšlím co to pak dá nakrátko? Todle už nejspíš většinu aut dokáže nastartovat i napřímo bez akuny
Kdybych se hodně moc poškrábal na bedně, asi bych z toho dokázal dát i přepínatelný 24V nabíjení velkým proudem, ale to nepotřebuju, nic na 24 (zatim) nemám, tak na to kašlu.
ADD// no jo, vlastně eště kdesi by mohly být zahrabaný třífázový 100MT160PBPBF, to bych mohl na hulváta ty tři diody dycky spojit paralelně, a stačily by asi dva páry modulů na obě trafa na bezpečnej i trvalej provoz konečně ten bordel k něčemu bude, ne?
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt únor 16 2023, 7:56 Předmět:
No co se týče kabelů . Mám sámo dómo a před měsícem jsem startoval medvěda přes tyto kabely , vlastní baterka Ko ani necvakl starter . Po připojení hned jen žhavení a start na brknutí . Přes kabely , ale poctivé . Takže jde to úplně v cajku , ale nesmí to být takové co jsou vidět na fotce výše .
přemejšlím o svářecích svorkách, vím, že ty mají takový jako bříško a jsou schopný se obemknout větší plochou; případně esli je tip na takový, co budou mít dobrej kontakt a snesou nějakou tu stovku ampér
co mám startovací teď, tak to byla kombinace z kdysi dávno dvou šmejdů; z jednoho byly celkem rozumný svorky, ale jsou vysoký, takže na akuně vedle auta se vždycky dotýká jenom spodní půlka čelisti (a v autě to dávám přes kabel z těch pólovejch svorek), navíc z celkem tenkýho plechu; no a z druhýho samotný vodiče, co mají aspoň nějakej průřez (odhaduju teď po paměti že aspoň 16, možná dokonce i 25 mm^2), původně tam byly jebky co měly průřez něco jako 4 (!!!!) a zbytek byl tlustá izolace, co to asi měla ochránit před propálením vodičů ven, když tyto se nejspíš uvnitř rozsvěcovaly
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17845 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá únor 17 2023, 0:01 Předmět:
Já se s trafama na nouzový startování nematlám. Mám LiPol trojčlánek 4,5Ah s povoleným vybíjením 70C, takže teoreticky může dát i 300A. Má to 20 cm vývody 10 mm² a na konci klepeta. 2 a 1,6 litr dehet to natočilo bez problémů, jen se LiPolka nesmí nechat vymrznout v autě. Jo a na rozdíl od trafa se to vejde do větší kapsy kabátu.
Bohužel to je tak na 3 roky max, pak baterku zabije vnitřní odpor. _________________ Jirka
bytelnej startovací vozík mě bude stát zhruba to, co tebe tendle šit, a vydrží to jednu věčnost
jak se tomu řiká, í ekonomika? jó né, sorry, spotřební ekonomika
tak vo tom uvažuju, todle asi nemá význam jistit na sekundáru, co? ani nevim kolik, 200 A na trafo? dám pojistky na primár a budu doufat, že sekundár to na krátko nějakou rozumnou dobu vydrží; jediná rozumná věc asi bude dát na jádra traf tepelnou pojistku třeba 100 °C (tady ty trafa většinou udávají že sou do 135 °C); samo tam udělám pořádnej tepelnej most na šásko, ať se chladí, ale to není nekonečný (hlavně teplo z vinutí pude hůř)
je úplná blbost uvažovat nad fázovým posunem jader mezi sebou nějakým větším svitkem, aby při tom jednocestným usměrnění průběh byl trochu rozumnější, než ty půlvlny?
taky sem schopnej udělat baterii kondenzátorů o pár stovkách mF, má to smysl, nebo stačí nechat to filtrovat akunu přes kerou to bude připojený?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31978 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 17 2023, 3:21 Předmět:
Jen trochu popřemejšlej, jak se ty kýble budou chovat vůči diodám ať už při zapnutí, nebo v zátěži - a rychle se jich vzdáš ve prospěch filtrace baterkou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
s ohledem na to, že zapnutí proběhne přes tu žárofku, která omezí napětí i proud do traf zároveň, což zmagnetuje jádro i přednabije kondíky, tady bych problém neviděl? navíc špičkově ty usměrňovače snesou přes 400 A (každá jedna dioda v něm, a já chcu všecky tři v jednom modulu spojit paralelně, takže v ideálním případě 1,2 kA)
no a pokud bych jedno jádro fázově posunul od druhýho, zdaleka přes ně nepotečou žádný strašidelný zvlněný proudy, anžto průběh nebude půlvlna-nic-půlvlna, ale pauza bez napětí se zkrátí, uvažuju tady nejak blbě?
jistě, dvě trafa na 24 V, se spojenejma primárama i sekundárama do středu a dvojcestným usměrněním, by byla lepčí, ale mám zrovna jak na sviňu tydle 12V
samozřejmě je tady eště ta varianta, každý trafo připojit na jinou fázi - což dost možná hrozí, páč paralelně taky můžou cucat v plným knedlu přes 16 A - a díru bez napětí srazit z půlperiody na třetinperiodu
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá únor 17 2023, 10:04 Předmět:
Kond je k ničemu . Chtěl jsem to stavět . Mám tři Cčková trafa 220/12 a tak jsem je chtěl hodit na 3fáz , takže klasika poctivý carstar . V garáži i po pozemku 3fáz běžně mám . No spíše se starám o baterky a toto jsem po prodeji poslední Š120 nechal ladem .
Na mobilní startování používám 4S modelářskou aku.
A pak na stacionární MOT z mikrovlnky, kde je namotáno pár závitů pořádným drátem + diody. Ale nevím jak by se ten mot choval, pokud bych ho nechal na baterku připojený pár minut.
BOBOBO: MIG/MAG svářečky maj nastavitelný jen napětí. Proud nikoliv.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.