Zaslal: pá listopad 08 2019, 14:44 Předmět: Problém s váhou vzduchu
Zdravím, točím se dokola kolem problému s nižším výkonem motoru Fiat freemont 2,0 125kw diesel.
Po mnoho věcech jsem došel až k váze vzduchu(MAF). Novou váhou se nic nezměnilo, nicméně diagnostika ukázala problém - požadované množství vzduchu 1200mm3/ naměřené 680mm3.
Pomocí multimetru jsem zjistil, váha má 4 piny, že na dvou pinech je 13,5V a kostra, na zbylých dvou by mělo být 5V a signál zpět do řj. Ale na pinu kde má být 5V jsem naměřil jen 2,5V, oholil jsem dráty těsně před konektorem a měřil při zapojeném konektoru do váhy. Další měření bylo přímo na pinu odpojeného konektoru a tam už 5V bylo.
Prosím kde je zrada? díky Michal
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 8024 Bydliště: Brno
Zaslal: pá listopad 08 2019, 16:17 Předmět:
Taky bych si tipnul na uhnilý kabel nebo konektor.
Odběr čidla z ŘJ není nulový, na přechodovém odporu, který vznikl v místě koroze spoje nebo kabelu, se projeví právě úbytkem napětí. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Aký je to ročník? Ak niečo novšie, tak by som si tipol, že meriaš správne hodnoty. 2,5V nameriaš preto, lebo to nebude analógový signál, ale dátový. A problém bude skutočne málo vzduchu na váhe. Ale len tip, kým nemám presné info.
rok je to 2013, problém je málo vzduchu, ale proč? Jedním kabelem jde do váhy 5V a zpátky nevím co se vrací. Problém je, že se zapojeným konetorem tam jde jen2,5V a s odpojeným 5V
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 846 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: pá listopad 08 2019, 21:19 Předmět:
Malo vzduchu, ale proc? No protoze je treba porad pootevreny egr a tak misto vzduchu proudej do sani spaliny. Chtelo by to pozadovanou a skutecnou hodnotu zaznamenat v grafu pri jizde.
Nemám k tomuto autu dokumentáciu, takže neporadím, len dám názor.
Nepripojené to môže byť pullup a ak tam po pripojení idú logické 0 (0V) a logické 1 (5V), tak tam môžeš namerať 2,5V. Skús na to hodiť osciloskop, či je to spojitý signál, alebo digital.
opomenul jsem napsat, že to řeším kvůli tomu, že motor padá do nouzového režimu kvůli vysokému tlaku turba - vyměněno podtlakové vedení, regulace chodí a reguluje, výměna MAP senzoru, výměna solenoidu a tak zbyla jen ta váha. Osciloskop nemám ani nevím kde ho sehnat, na google jsem se dočetl že do váhy jde jak +-12V tak konstantních 5V, (váha je 4pin) ale tech 5V nenaměřím tam kde mají být a tech 2,5V se nemění ani s otáčkama.
Opět jsem zapomněl napsat, že zpočátku jsem zahýbal kabely a auto pár dní jelo. Ohledně EGR - zjistím něco když ho odpojím?
Řeším to tady, protože vím, že se tady dozvím informace přímo k problému. Na jiném foru je to zatím pokus omyl
Ano právě tohle jsem studoval, u mě by referenční napětí 5V mělo být na kolíku 3, ale s připojenou váhou naměříme jen 2.5V. Na výstupu ( kolík 4 ) je 2,5V a nemění se v závislosti na přidání plynu
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 846 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: so listopad 09 2019, 12:11 Předmět:
"Podle hodnoty napětí na váze vzduchu jednotka určí objem proudícího vzduchu a domíchá dávku paliva."
Když auto padá do nouzáku a píše např "regulace tlaku v sání: nad hranicí regulace" tak protože je moc velkej tlak vzduchu v sání. Ten se reguluje regulací turba. Regulace turba je mechanická, říízená většinou podtlakem, který je řízen el. mag. ventilem.
Většinou to nemá nic společeného s váhou vzduchu.
Ke správné fciregulace turba je potřeba mít dostatečný podtlak - vývěva ok? změřit podtlak budíkem.
El. mag. ventil je taky ok?
Membrána která podtlak převede na mechanickou činnost je taky v pořádku?
Když k měmbráně přivedeš podtlak regulace se plynule pohybuje? Ono to občas vypadá že se pohybuje ale ve skutečnosti se pohybuje pouze v provoznívh vůlích ale ve skutečnosti uvnitř turba nechodí vůbec.
Většina aut (krom některých japonců) dokáže jezdit i bez váhy vzduchu a nikdy jsem se nesetkal s tím že by kuli váze vzduchu auto padalo do nouze a psalo chybnej tlak v sání. Nicméně nevylučuju že ve fiatu jsou takový experti že to tak klidně může bejt.
vše vyměněno odskoušeno, kromě budíku na podtlak - ten jsem zkoušel velkou stříkačkou.
do nouzáku to spadne pouze při prudším přidání plynu, ale ne vždy. Auto dokonce jede i bez váhy vzduchu a moc velký rozdíl tam není, nerozsvítí se ani kontrolka. Nevím jak přesně to funguje, ale mám za to že váha vzduchu je jeden z hlavních snímačů které řídí chod motoru, tedy i regulaci turba, na diagnostice při požadavku na 1220mm3 ukazuje cca 600mm3: auto je líné, jde pomalu do otáček ,po výměně váhy chvíli jelo normálně a zas nejede. zaslepením EGR ventilu se nic nezměnilo
Máme doma Bravo 1,9JTDm 16V 150Hp a Stilo 1.9JTD 115Hp.
Na obou když odpojíš váhu vzduchu tak jedou bez problémů. Dokonce se mi někdy zdá, že lépe než s váhou
EGR na vyzkoušení zaslepit můžeš na provoz to není - on počítá s množstvím "vzduchu" které rekuperuje a to mu pak chybí - vyzkoušeno chová se to pak divně takže jsem ho musel rozchodit a záslepku dát pryč.
Co snímač tlaku turba? To sice asi nemám nicméně když mi zoxidoval konektor na snímači tlaku railu tak se fakt děly věci stylem jedu nejedu a v závadach byla sporadický vysoký tlak rail. Takže bych možná tipoval i tam. Nebo nemůže ti někde brát falešný vzduch za váhou?
Když máš odpojenu váhu padá taky? - pak bych hledal jinde.
Jo Fiat to je srdcovka která dokáže potrápit.
Ale pořád lepší než koncern. _________________ Internet - metla lidstva
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.