Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

El. zapalování Favorit
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4320
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 9:57    Předmět: El. zapalování Favorit Citovat

Syn dostal zapalovací jednotku 443213221020 a cívku z Favorita. Má představu, že by si to dal do Š1203. Jenže k tomu je prý potřeba ještě rozdělovač, který nemá a i kdyby ho měl, má jiné průběhy podtlakové a odstředivé regulace.
Otázka je, jestli by to mohlo chodit s obyčejným rozdělovačem. Nebo by bylo potřeba spáchat nějaké udělátko na převod úrovní.
Já žádnou zmínku nikde nenašel, neřešil to někdo?

_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5065

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 11:28    Předmět: Citovat

Podtlaková regulace to jen celé pootáčí. To problém nebude. Dále tam bude i odstředivá regulace. Problém je, že favorit neměl kladívko a kovadlinku- takže tam bude třeba vše přestavět.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HF_Tech



Založen: Apr 25, 2022
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 11:34    Předmět: Citovat

V amáru byla popsána konstrukce el. zapalování pro škodovky, kde se buď upravoval rozdělovač pro optické snímání nebo se právě použila část rozdělovače z favorita.
Kolega to kdysi stavěl a fungovalo to výborně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4320
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 11:35    Předmět: Citovat

Asi jsem to špatně napsal. Originál rozdělovač není, jen ten co tam je původní.
Jde mi o to, když tam pošlu impulsy z normálního rozdělovače, jestli to bude fungovat nebo to umře.

_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 17578
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 13:59    Předmět: Citovat

Inu dej tam ty dva trandy , které činnost zapalování zlepší . Dělalo se to ve velkém , bylo tam SUčko a jedno KD33X a 4? odpory . Jenom se potom obrátilo opotřebení . Více ubýval výstupek na kladívku , než kontakty ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 5882
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 14:52    Předmět: Citovat

Pokud sežene rodělovač, tak se vymění pružinky odstředivé regulace a případně se vymění i díl s membránou podtlakové regulace, oboje lze, je to se Š120 úplně záměnné. Favorit má pro snímání polohy motoru použitou cívku v proměnném magnetickém poli, je to tedy aktivní generátor impulsů. Pustit do toho signál z kladívka určitě lze po doplnění vhodného napájení, to ale nevím, kolik by mělo být. Rozkreslení schématu vstupní části zapalování napoví, když to nakreslíš, vymyslíme to. A pozor na zelené rezistory v zapalování Favorit, doporučuji je všechny vyměnit, upadávají jim přívody. Zapalování z Favorita jsem měl ve Š120 a byl to výrazný přínos. Problém kladívka je, že předstih lítá plus mínus autobus s každým sepnutím, takže odlehčení kontaktů elektronikou moc nepomůže.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 6186
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 15:05    Předmět: Citovat

Jen malý podotek - tazatel píše o Š 1203, nikoli Š 120. U té 1203 bych si záměnností nebyl jist, motor tam je staršího původu, ještě z dob Š 1202, Spartaka apod. a s motorem co byl v 1000 MB až Felicii toho moc společného nemá.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4320
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 15:11    Předmět: Citovat

Problém zapalování je, že to komplet zapouzdřené. Je to nějak sbodované a rozebírat se to moc nedá. Našel jsem v AR 1995/1 předělávku rozdělovače na bezkontaktní. Je to optické snímání, ale když si sežene nějaký starý rozdělovač na pokusy...


443213221020.jpg
 Komentář:
 Velikost:  120.11 kB
 Zobrazeno:  6 krát

443213221020.jpg



_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 28555
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 15:14    Předmět: Citovat

Ale ty rozdělovače byly rozměrově shodný, sice první 1203 měly ještě úzkej = odvozenej od starýho sedana a tudora, stejný měla i čtveřice spartak-oktávie-felicie-stejšn, myslím že stejnej průměr měla i tisícovka embéčko a první stovky-stodesítky, ale šáde od roku 1976 už měla určitě větší průměr tělesa rozdělovače (a samozřejmě větší víčko a delší palec) - a ten se v rámci inovace "dopasoval" i na novější dvanáctsetrosky. Takže rozdělovač z fanouše by měl jít namontovat do bloku 1203, minimálně by měly jít mechanicky zaměnit regulační prvky a využít snímací cívka k "odpalování" impulsního zapalování. Ještě lepší by bylo sehnat zapaltrafo BOSCH od vstřikový varianty fanouše, mělo integrovanej spínací výkonovej tranzistor a celkově bylo odolnější než původní PAL Magneton varianta s "krabičkou" a oddělenou kulatou zapalovací cívkou, rozměrově shodnou s cívkou od dřívějšího bateriovýho zapalování s "kladívkem" - ALE BACHA, CÍVKA PRO FANOUŠE MĚLA JINÝ ELEKTRICKÝ PARAMETRY A NENÍ PŘÍMO ZÁMĚNNÁ!!!
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 17578
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 15:47    Předmět: Citovat

Nwm co jsi toho zaky naměřil na rozdělovačích ty , ale jelikož jsem provozoval vícero aut řady Š1XX a mnoho let vlastním stroboskop a často jsem s ním pracoval , tak musím tvoje tvrzení odmítnout . A pokud se bez měřáků začnu vrtat v pružinách tak to je čistá partizánština . Jednodušší je udělat úpravu , kterou jsem nevymyslel já , ale byla tehdá uvěřejněna v mnoha periodikách a která velice zvedla kvalitu zapalování tehdejších aut . Nemá cenu za každou cenu rvát někam škatulku jen proto , že jsem ji dostal . Na druhou stranu jsem se služební 1203kou nalítal tak 100tisíc v létě , v zimě , a nebyl s ní nikdy elektrický problém . Skončila až s prohnilou podlahou nad diferošem s úchyty a protočením nápravy .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 6186
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 16:04    Předmět: Citovat

Na tom co BOBOBOBOBOBOBO píše něco je. 1203 se už dá považovat za veterána, tak by spíš byla na místě původnost, ne? Pravdou též je, že z hvna se bič neuplete, tomu motoru nepomůže ani svěcená voda; zastaralé a poddimenzované to bylo už v době vzniku.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4320
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 16:23    Předmět: Citovat

Tohle je 1203 s obytnou nástavbou kterou dělali v malé sérii v Trnavě nebo kde. A u toho se už moc dbát na dobovost nedá. Ještě tak z venku, ale uvnitř už moc ne. A protože je to docela těžké, tak se každá troška výkonu bude hodit.
_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 28555
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 16:28    Předmět: Citovat

Spíš se jedná o to, že polovodičový zapalko má vyšší energii jiskry a dokáže zapálit směs i s mnohem nižším napětím na baterce daleko spolehlivějc, než původní bateriový zapalko. Ergo kladivo, dá se použít i s katalyzátorem, v případě 1203 klidně i neřízeným, protože bude jiskřit jak o závod a nebude nechávat zbytečný nespálený uhlovodíky. Navíc bude mít stabilnější nastavení předstihu, celkově ten motor získá na běhový stabilitě, startovací spolehlivosti a dlouhodobý stálosti, trošku mu díky lepšímu spalování i přibyde výkon. To všecko bude u motoru 1203 plus - takže pokud ho někdo má a má k němu odpovídající "ustrojení na ven", jen ať si ho tím polovodičovým zapalováním vybaví, motoru to rozhodně neublíží - spíš mu to jen prospěje, i když to samozřejmě neodstraní veškerý neduhy dvanáctsettrosky jako takový.
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 17578
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 16:29    Předmět: Citovat

Nemlich tu samou získáš úpravou uvedenou výše . I tak bude zisk takový , že ho subjektivně stejně nepoznáš .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4320
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: ne leden 22 2023, 16:33    Předmět: Citovat

A máš konkrétní zapojení nebo odkaz na něj? Já nic nenašel, ale možná jsem jen špatně hledal.
_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund