Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení autobaterie bez odpojení
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33897
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 19:11    Předmět: Citovat

Klasicky pripad overengineeringu. Je to zlozity kram monitorujuci milion zbytocnych udajov a "vdaka" nemu ma bateria mensiu zivotnost...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 17 2023, 19:37    Předmět: Citovat

Tak kdyby to jenom monitorovalo příjem/výdej energie do/z baterky a podle toho to udržovalo baterku v optimálním režimu nabití, bylo by to OK. Jenomže on ten battery managorment slouží k něčemu úplně jinýmu - kvůli ekoteroristickým ychtylům to naopak omezuje dobíjení z důvodu zcela marginálního snížení spotřeby paliva a tím snižuje životnost baterky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2023, 15:31    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Nehledě na to odpojením instalace odpojíš všechny jednotky , což se může negativně projevit .
Myslím, že dneska už se to negativně neprojeví. Jestli se se teda budeme bavit o vymazání adaptivních hodnot, tak to u motoru nehrozí, a maximálně bude třeba naučit okna do koncových poloh. Jinak to odpojení aku asi ničemu nevadí. Jednotky v autě jsou dobře chráněný proti zničení.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: po leden 23 2023, 21:34    Předmět: Citovat

neřeš to, veškerá elektronika musí zvládat minimálně 16 V (rozumně dimenzovaná i 20 na případ odešlé regulace altíku) a pokud to má nějakej pulzní průběh, akuna to vyhladí jako takovej pomalejší kondenzátor
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út leden 24 2023, 11:29    Předmět: Citovat

Normalne jsem takto nabijel/dobijel nekolikrat i u auta plnyho elektroniky (nabijecka Ctek MXS) a bez problemu. Dokonce to bylo i v doporuceni vyrobce, pokud se auto na delsi dobu odstavi, pripojit nabijecku. Taky k - terminalu BMS, ne primo k baterce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33897
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út leden 24 2023, 11:31    Předmět: Citovat

Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 24 2023, 17:22    Předmět: Citovat

Mám trafo, co dává na prázdno po usměrnění 35V - a klidně ho napojím natvrdo k neodpojený autobaterce. Víš proč? Protože je to signálkovej TAH-2 ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jenyk



Založen: Jan 25, 2015
Příspěvky: 75

PříspěvekZaslal: út leden 24 2023, 18:48    Předmět: Citovat

Já tedy při nabíjení baterii odpojuji vždy. Mám na autech odpojovače baterie, je to na pár vteřin. Nabíječky mám nějaké dnešní obyčejné, jedna je také z Lidlu. Jediné, co se tak na mých autech vymaže, je čas na hodinách Smile Nijak vědecky to zdůvodněné nemám. Jen tak mám lepší pocit. Nechce se mi připojovat nabíječku na elektroniku aut.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 24 2023, 19:04    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Von ze sebe "duhovej" jen dělá jedince používajícího jedině techniku mladší 10 let, protože všecko starší je "zpozdilý a zpátečnický a pokrok se prostě musí respektovat". hovno hovno, slavnej soude - odmítat používat něco, co je sice starší, ale pořád bezpečně funkční je maximálně tak snobárna. A pochybuju, že by někdo, kdo si sám v minulosti stavěl nabíječku na autobaterku, k tomu použil náhodný trafo jen tak na blind někde sebraný ve sběrným dvoře nebo vytažený z bedny s elektrošrotem - naopak, vždycky se takovej člověk snažil sehnat si o tom trafu nějaký info a dobrat se odbornějšího názoru o vhodnosti/nevhodnosti zrovna tohohle trafa. Prakticky nikdo totiž DŘÍV nebyl takovej ydyjot jako IDKFA2022 vulgo 3991, aby se slušně nezeptal někoho zkušenějšího ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: út leden 24 2023, 19:16    Předmět: Citovat

navíc lidi co si stavěli nabíječku trochu víc než že usměrňovač a gáble, tam snad dali i nějakej ten tranzistour jakožto (aspoň linární) regulátor, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33897
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út leden 24 2023, 20:11    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
rnbw napsal(a):
Ano, len sa musi pouzit slusna nabijacka a nie nieco postavene na kolene pred 50 rokmi z nahodneho trafa, co dava naprazdno 30V.
Von ze sebe "duhovej" jen dělá jedince používajícího jedině techniku mladší 10 let, protože všecko starší je "zpozdilý a zpátečnický a pokrok se prostě musí respektovat". hovno hovno, slavnej soude - odmítat používat něco, co je sice starší, ale pořád bezpečně funkční je maximálně tak snobárna.

Fetujes?
Mam napr. 26-rocne auto. Ale nie kazde 26-rocne auto je dobre. Ked je nieco zle uz od vyroby, tak to nebude dobre ani o 10 ani o 50 rokov.

Ide o to, ze pred 50 rokmi sa v Skode 100 nedalo nabijackou nic znicit. Takze domaca nabijacka sa dala urobit takmer z hocicoho. V modernejsom aute odpalis nejaku riadiacu jednotku raz-dva. Aj v tom mojom 26-rocnom su 3.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 25 2023, 1:29    Předmět: Citovat

Behemot napsal(a):
navíc lidi co si stavěli nabíječku trochu víc než že usměrňovač a gáble, tam snad dali i nějakej ten tranzistour jakožto (aspoň linární) regulátor, ne?
No, spíš ne než jo, ale takovej člověk buď sám věděl co a jak má udělat, protože už tenkrát byli bastlíři a troufám si říct, že mnohem lepší než dneska, anebo si to "ti míň znalí" dali podobnýmu člověku "ufušovat" jako nějakej melouch. Minimálně se prostě zašli poradit třeba na elektroúdržbu svýho podniku nebo prostě k nějakýmu známýmu, zabejvajícímu se problematikou blíž s dotazem stylem: "hele, mám tohle a chci s tím dělat támhleto - pude to nebo to nepude?" ...
Vyslovený diletanti v drtivý většině shořeli jak papírovej čert ještě dřív, než se dostali k tomu ten svůj výtvor někam zapojit - což dneska vůbec nemusí hrozit, takovej člověk může svoje (ne)moudra rozptylovat po netu v mezích jeho "world-wide" dostupnosti doslova kudy chce ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2023, 18:36    Předmět: Citovat

Byl jsem v servisu poučen, že akumulátory v autech, které používají právě např. ten system stop & go , nelze nabíjet běžnými nabíječkami. Tedy jakými ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2023, 18:59    Předmět: Citovat

Přece těmi, které vám za poplatek zapůjčí v onom servisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2023, 20:23    Předmět: Citovat

Přesně tak! Laughing
Na to dobíjení normální autobaterie stačí starý adaptér pro NB na 16V. Samozřejmě se ty konce připojí napřed na plus a mínus neodpojené baterie a potom se teprve zapne adaptér. S měřákem napětí během půl hodinky vidíte, jak je na tom ta baterie doopravdy. Pokud ji to trvá než to napětí klesne, tak je pomalu na odchodu a je čas se dívat po nové.
Nic ale nebrání tomu, aby si to každý dělal podle svého, jiného a lepšího přesvědčení. Tzn. nutné pravidelné dobíjení autobaterie stejně znamená výměnu za novou do půl roka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund