Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení dvou regulátorů na jeden ovladač elektrokoloběžky
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Mila198



Založen: Dec 28, 2022
Příspěvky: 14
Bydliště: LIBEREC 15

PříspěvekZaslal: čt prosinec 29 2022, 15:51    Předmět: Zapojení dvou regulátorů na jeden ovladač elektrokoloběžky Citovat

Na stará kolena jsem si pořídil el. koloběžku pro starší a pokročilé, jak já ji nazývám. Nemohl jsem si koupit něco takového, abych na tom vypadal jako vosák na bonbonu!
[img]https://img39.rajce.idnes.cz/d3903/17/17207/17207411_1ce651ec1675fcdd6797f6845e5df460/images/000_1273.jpg?ver=0[/img]
Jak tak pozoruji, tak tu nefunguje vkládání obrázků... no přiložím je nakonec, jestli se to povede...
Ale k věci, moje kolobrnda má jeden motor s výkonem 1500W, a teď se uvádějí do provozu se dvěma motorama. Já jsem se poradil s prodejcem, který byl v telefonu ten nejchytřejší ze všech..., ale teď zjišťuji, že ví asi kulový. Pořídil jsem si nový motor 2000W, k němu regulátor 2000W, už se mi podařilo vyzkoušet funkci motoru i regulátoru, ale neodvážil jsem se oba regulátory připojit na jeden ovladač, abych něco nezničil... Pokud by se tu našel někdo ochotný mi poradit, tak bych se potom rozepsal více. A také bych uvítal radu, jak vložit do textu fotografii. Předem děkuji za každou pomoc.



000_1273.jpg
 Komentář:
 Velikost:  164.53 kB
 Zobrazeno:  57 krát

000_1273.jpg



000_1274.jpg
 Komentář:
 Velikost:  158.98 kB
 Zobrazeno:  55 krát

000_1274.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 29 2022, 16:04    Předmět: Citovat

Ono by to vkládání fungovalo, ale musel bys z odkazu odmáznout ten konec tak, aby to končilo .jpg


_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Mila198



Založen: Dec 28, 2022
Příspěvky: 14
Bydliště: LIBEREC 15

PříspěvekZaslal: čt prosinec 29 2022, 16:15    Předmět: Citovat

Děkuji za radu, na ostatních fórech jsem se s tím nesetkal... Tak jeden problém vyřešený, doufám, že se mi tu dostane rady i na ten horší problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 29 2022, 18:34    Předmět: Citovat

Záleží, co je vlastně v tom ovladači (asi potenciometr, možná taky hall), hlavně, jestli je to pro oba regulátory stejné. Vedou k ovladači 3 dráty? V takovém případě ověř, že u každého z nich je jeden připojen k - pólu baterky. Pokud ano, změř napětí mezi tím zemním a těmi dalšími. Pokud na obou regulátorech najdeš vodič s pravděpodobně 5V, máš asi vyhráno. Potom bych to udělal tak, že bych původní regulátor nechal připojený a přes řekněme 10Ω připojil na ovladač zem druhého regulátoru, přes dalších 10Ω bych připojil ten třetí signálový vodič k signálovému původního regulátoru a 5V bych nechal připojeno jen z původního regulátoru, nebo by se dalo realizovat sloučení napájení přes dvě schottky diody. Natvrdo bych 5V nespojoval. A každopádně vyzkoušet s nejvyšší opatrností a jen jestli to jde za jízdy vypnout třeba klíčkem, kdyby to chtělo dělat něco, co nemá, abys dokázal zastavit.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mila198



Založen: Dec 28, 2022
Příspěvky: 14
Bydliště: LIBEREC 15

PříspěvekZaslal: čt prosinec 29 2022, 23:30    Předmět: Citovat

Já mám zatím plno práce co se týče mechaniky, protože do předních vidlí musím vyfrézovat drážky, do kterých přijde zasunout hřídel se čtyřhrany na koncích, pak tam nepasuje brzdový kotouč...







Takže to mám zatím celé v rozkladu, ale už jsem udělal z elektriky toto, z původního regulátoru jsem odpojoval všechny konektory, abych zjistil, co minimálně ten regulátor potřebuje, aby fungoval. Nakonec tam zůstalo silnoproudé napájení, Hallovy senzory motoru, vývod na spínací klíček a zpět, a ovládací rukojeť plynu s Hallovým senzorem. Na to samé funguje i ten nový regulátor, který jsem už odzkoušel, i když na starém motoru.





Regulátor jsem pořídil na AliExpressu, a prodejce mi dodal jiný regulátor, než byl na vyobrazení, tak jsem ho požádal o více informací od výrobce, tak mi poslal soubor, který přikládám v příloze, originál i přeložený Googlem. Teď jsem zjistil, že to soubory .xls nebere, tak jedině potom mailem na shlédnutí. Přiložím tedy alespoň obrázek z nabídky na AE. Je tam nějaká učební linka, a to vůbec nechápu, co by mělo být... Zatím děkuji za odpověď, ale musím to nejdříve dát mechanicky do kupy.



Regl.jpg
 Komentář:
 Velikost:  140.35 kB
 Zobrazeno:  95 krát

Regl.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8964
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt prosinec 29 2022, 23:50    Předmět: Citovat

A jseš si jistej, že baterky zvládnou zásobovat dva motory s celkem 3,5 kW, když byly původně určený jen pro jeden s 1,5 kW?
Jinak toto nemá s koloběžkou společnýho už vůbec nic, je to regulérní elektroscooter. Jsem na to trochu alergickej, protože na starým bydlišti se s tím jeden uživatel proháněl po chodníku. Do hospody a pak domů. Evil or Very Mad Na cyklostezkách to taky nemá co dělat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Mila198



Založen: Dec 28, 2022
Příspěvky: 14
Bydliště: LIBEREC 15

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 7:57    Předmět: Citovat

Tak ta koloběžka má dostatečnou zásobu elektrické energie 60V/40Ah, a dokáže utáhnout i 2x 2000W.
https://www.rcskladem.cz/elektrokolobezka-eco-highway-4000w-2-motory-40ah-silver-line-dojezd-120km-se-zpateckou-bila/?gclid=CjwKCAiAqaWdBhAvEiwAGAQltnLPOM-b2onXBrtBBM9s4RDq3W-HxNXtAcc-w-r6YEVN4gAaS8NrbRoCxQoQAvD_BwE
A pokud jsi na to alergický, tak si to s ním vyřiď - já to nebyl... Já to používám zásadně na veřejných komunikacích, a jsem alergický na ostatní řidiče, kteří mě musí za každou cenu předjet, i když je tam plná čára a jedu přes 50km/hod v uzavřené osadě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 9:33    Předmět: Citovat

A to má SPZ? Jinak to nemá na cestách co dělat.
Si nemyslím, že to bude fungovat tak jak je zde myšleno. Ty motory se musí točit naprosto stejně. Jinak bude jeden rekuperovat a druhý to tlačit. Takže pouhé spojení ovládacích signálů sice nějak fungovat bude, ale bude velmi kontraproduktivní.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8964
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 9:36    Předmět: Citovat

Tak pokud to má stejnou baterku, jak ten novější model, problém asi nebude. Pro slabší motor mohly být dimenzovaný na menší špičkový proudy, aby nevypnula ochrana třeba.
Jsem rád, že má alespoň někdo rozum a neprohání to po chodníku, ale říkat tomu koloběžka fakt zavání alibismem (s koloběžkou přece můžu na chodník ne?...)
Neber to jako osobní útok, nebylo to tak myšlený. Už to řešit nehodlám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Mila198



Založen: Dec 28, 2022
Příspěvky: 14
Bydliště: LIBEREC 15

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 10:08    Předmět: Citovat

Žiješ trochu v omylu, elektroscooeter je vlastně elektrokoloběžka, proto to mám napsáno na zadku, a s elektrokoloběžkou v žádném případě nesmíš jezdit po chodníku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mila198



Založen: Dec 28, 2022
Příspěvky: 14
Bydliště: LIBEREC 15

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 10:17    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
A to má SPZ? Jinak to nemá na cestách co dělat.
Si nemyslím, že to bude fungovat tak jak je zde myšleno. Ty motory se musí točit naprosto stejně. Jinak bude jeden rekuperovat a druhý to tlačit. Takže pouhé spojení ovládacích signálů sice nějak fungovat bude, ale bude velmi kontraproduktivní.

Kluci nebude to rekuperovat, protože to by to muselo rekuperovat s kopce, ale to bohužel nedělá, ač bych byl rád. A za druhé ten předek bude zapnutý jen v případě jízdy do kopce, protože s mými 90 kg to tak dobře do kopců nejede, a po rovině je zbytečné mít zapnuté oba motory, když to sviští na jeden, tak nemusím krmit oba. A od prodejce mi bylo doporučeno, abych nekupoval 1,5kW, ale hned si koupil 2kW, že to také montují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8964
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 10:44    Předmět: Citovat

No tak potom zapoj druhej regulátor jak psal Zaky a vyzkoušej. Možná bude muset sdílet s tím původním i jiný vstupy, možná ne. To se bude řešit pak. Ideálně když to pak hodíš na stojan a při zapnutých obou motorech zkontroluješ, jestli alespoň trochu sedí otáčky obou kol.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Mila198



Založen: Dec 28, 2022
Příspěvky: 14
Bydliště: LIBEREC 15

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 11:07    Předmět: Citovat

Samozřejmě že poslechnu Zakyho, ale nejdříve musím udělat tu mechaniku, abych dostal do přední vidlice motor, a aby fungovala brzda. Pak zadní motor, potom musím zkrátit chladič nového regulátoru, aby se vešel do kolobrndy. Následně teprve můžu pokračovat s elektrikou, abych mohl i měřit..., než něco propojím... V této fázi jsem zatím nikdy ještě nebyl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18642
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 11:16    Předmět: Citovat

Pokud máš jednu baterku a společnou kostru tak jasně . Je tam hall . Na YT to máš popsané Xkrát . Měla by tam být čn, čv , z . Když si tam dáš voltmetr a pootáčíš heftem , tak ti na zeleném roste napětí od nuly do 4V . Napájí se to ze zdrojů 5V z regleru .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18642
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2022, 11:18    Předmět: Citovat

Barvy na fotce na obrázku pro kon F jsou popsány dobře , ale jinak vypadají . Laughing Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund