Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektrocentrala
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 02 2022, 11:08    Předmět: Citovat

Jo, to magneto je další věc, i když v dnešní době DC/DC měničů by neměl bejt problém použít malej DC motorek s permanentním magnetem jako generátorek (nebo i malej krokáč - jeho výstup by se ale musel usměrnit) a z něj napájet právě tu zapalovací elektroniku - anebo to celý napájet z "výstupní strany" = za připojeným generátorem. Baterie by pak musely bejt jenom pro start jako u klasickýho automobilovýho motoru/záložní jednotky. Jde o to, kolik energie takový zapalování sežere z výkonu motorku a kolik výkonu pak zbyde pro nějakou zátěž ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: pá prosinec 02 2022, 13:25    Předmět: Citovat

Na jeden podobný typ jsem se díval na nějakých stránkách a byl na 3 tužkové baterie. (generátor potřebnýho výkonu by musel moc vyčnívat a asi by motor dost zatěžoval) Podle mě to jsou jen nějaký demonstrátory - naliješ tam pár kapek benzínu, šťouchneš do toho prsty a motor naskočí a chvílu "prdí".
Baterie dodává plnou energii i do motorku, který nakopáváš, takže jej nemusíš roztáčet do okamžiku, kdy magneto vyrobí dost energie pro první jiskru. Jasně, můžeš na výstupní hřídel pověsit nějaký pohon elektromorku, který se dostane do režimu dynama a vyrobí nějaký ten voltík pro rozsvícení žárovky. Oči přihlížejících jsou udiveny, místnost zasmraděná a motorek se vypínačem vypne. Tato věc svůj účel splnila, může se naleštit a šupnout opět do regálu a zase za čas stejný rituál se může opakovat. Motorek je tak zjednodušený, aby vůbec při své konstrukci fungoval, takže vyprodukované energie zase není nazbyt - něco požerou ventilové rozvody, něco ten motorek v roli dynama. Z konstrukcí pístů, válců a zásobení palivem to taky nebude tak horký (za ty prachy). Kdo někdy modelařil, tak určitě ví, jak vypadá letecký motorek, kde se nesází na vzhled, ale na funkci. Většinou to ale bývá dvojtakt a před startem se tomu stejně musí nažhavit svíčka, protože motorek funguje hodně zjednodušeně řečeno na samozápal.
Tyto motorky (modely na dřevěných podstavcích) zkrátka potřebují pro zapalovací systém baterie. A to jsem nic nepsal o potřebném chlazení - které tam není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PitrR



Založen: Jan 05, 2012
Příspěvky: 58
Bydliště: Praha Jihlava

PříspěvekZaslal: pá prosinec 02 2022, 14:11    Předmět: Citovat

???????????????
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 02 2022, 17:27    Předmět: Citovat

Jsou i motorky s chlazením - stačí se podívat na videa tohohle maníka. Není plnej výrobce, i když některý věci sám zdokonaluje a "tuní". Ale prakticky všude, kde má jiskřivý svíčky, používá i on bateriovej blok pro napájení zapalování. Generátor pohánět "modelovým" motorem za desítky tisíc asi nebude moc rentabilní "záloha" ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2462
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: pá prosinec 02 2022, 19:10    Předmět: Citovat

PitrR napsal(a):
???????????????

Omlouvám se, ale já s těmi modýlky nezačal. Neutral
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2646

PříspěvekZaslal: po prosinec 05 2022, 14:57    Předmět: Citovat

Já jsem si vyhlédl Scheppach SG2500i. Je to taková kopie Hondy 20i (ale za rozumné peníze). Jenže ten typ SG prostě nelze (za normální peníze - tj. kolem 14.500Kč) koupit. Nejsou. Psal jsem i výrobci - ten mě odkázal na českého prodejce, který mi zatím neodepsal. Je to boj.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 05 2022, 18:03    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):
... Kdo někdy modelařil, tak určitě ví, jak vypadá letecký motorek, kde se nesází na vzhled, ale na funkci. Většinou to ale bývá dvojtakt a před startem se tomu stejně musí nažhavit svíčka, protože motorek funguje hodně zjednodušeně řečeno na samozápal.
....
Ještě něco mě tady "praštilo" do očí - ty modelářský motory. Už dávno neplatí, že aby měly výkon, nutně to musí bejt samozapalovací (žhavicí) dvojtakt, pro kterej je nutný jedovatá metylo-ricinová směs. Naopak, z důvodů menší hlučnosti, používání málo jedovatejch paliv = snadnější dostupnost pohonný látky a spolehlivosti se kromě elektroletů zhusta používají spalovací 4-takty, který samozřejmě potřebujou ventilovej rozvod, ale používají jako palivo běžnej bezolovnatej benzín pro auta a jako zapalování jim slouží polovodičový zapalovací jednotky napájený buď z baterií, nebo (v případě těch větších kubatur - 25cm³ a víc - už lze použít k napájení zapalovací jednotky právě nějaký to "dynamko" přímo poháněný motorem - starý dobrý magneto je pro tyhle motory pořád ještě moc velký rozměrově a váhově.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PitrR



Založen: Jan 05, 2012
Příspěvky: 58
Bydliště: Praha Jihlava

PříspěvekZaslal: po prosinec 05 2022, 22:00    Předmět: Citovat

Ach jo.....což se trošku držet tématu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2646

PříspěvekZaslal: st prosinec 07 2022, 8:42    Předmět: Citovat

Tak jsem se dovolal do firmy Garland, českého zastoupení firmy Scheppach. Elektrocentrála SG 2500i do února nebude, veškerá výroba je prý směřována na východ (asi Ukrajinu). A kdo nějaké centrály má, tak je prodává dost draho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st prosinec 07 2022, 16:46    Předmět: Citovat

PitrR napsal(a):
Zdravím všechny místní. Obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Na chatě sem léta používal maličkou a stařičkou centrálu 12v Honda EM500 která ale dosloužila....


Jestli Ti nebude vadit větší rámus od vojenské centrály, tak 42V už by mohl zvládnout nějaký průmyslový regulátor - 48V DC je používaný v některých oborech a 42V by mohly pobrat, 48V se používá v některých aplikacích i na drážních vozidlech. Pokud by šlo napětí na regulátoru centrály naladit na 48V - což ale není podmínkou - tak třeba ELEN Brno dělá různý měniče na nabíjení baterií z těchto hladin,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ramici



Založen: Jan 13, 2010
Příspěvky: 153

PříspěvekZaslal: so březen 25 2023, 10:51    Předmět: Citovat

Zdravím. Doposud jsem neměl příležitost ani potřebu se zajímat, ale situace se změnila a zajímá mě, jak je-jsou řešeny regulace při změně výkonu připojené zátěže.
Buzení, otáčky ? Kde by bylo možné nastudovat? Zkušenosti ... ?
Díky za poznatky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne březen 26 2023, 16:16    Předmět: Citovat

otáčky stabilizuje většinou mechanický stabilizátor. Otáčky bere buď z odstředivé regulace, nebo průtokem vzduchu z ventilátoru (je tvořen lopatkama ,co jsou jako nálitky na setrvačníku )
Co jsem opravoval centrálu, tak ta měla budící vinutí na statoru, každý rotorový vinutí bylo zkratováno diodou (dvoje vinutí, dvoje diody) a na stejným statoru bylo výstupní vinutí. Na budící vinutí byl připojen pouze kondenzátor.
Motor měl špagátový startér a zapalování elektronický magneto (běžný v sekačkách, křovinořezech, nebo motorových pilách).
Stator měl tedy Budící vinutí, výstupní vinutí a nějaký 12V vinutí s diodovým usměrňovačem na nabíjení autobaterie. Měl jsem tam probitou diodu na rotoru. každá dioda se musela před změřením jednodrátově odpojit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hejnicek



Založen: Jun 16, 2004
Příspěvky: 2094

PříspěvekZaslal: út prosinec 26 2023, 20:29    Předmět: Citovat

Ceho jsem se obaval, stalo se.
Vanoce v haji, nesel proud 2 dny.
Nebudu komentovat vse co se delo.
Pokus s plynovym kotlem - nefungoval.
Pravdepodobne proud ionizacni elektrody netekl kam mel.
Propojeni centraly na zlutozeleny vodic v budove nepomohl.
Resil nekdo? Nekde jsem cetl propojit fazovy vodic kotle v tom pripade zarovkou na ochranny vodic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
elnovy



Založen: Jul 04, 2010
Příspěvky: 796

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2023, 2:51    Předmět: Citovat

Já takové větry dlouhodobě foukající ještě nezažil vše nasvědčuje že konec světa se blíží teda respektive konec civilizace této slavné
naše republika zase bude na 1 místě evropské unii kde se to vše posere jako 1.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2023, 4:26    Předmět: Citovat

Hejnicek napsal(a):
Ceho jsem se obaval, stalo se.
Vanoce v haji, nesel proud 2 dny.
Nebudu komentovat vse co se delo.
Pokus s plynovym kotlem - nefungoval.
Pravdepodobne proud ionizacni elektrody netekl kam mel.
Propojeni centraly na zlutozeleny vodic v budove nepomohl.
Resil nekdo? Nekde jsem cetl propojit fazovy vodic kotle v tom pripade zarovkou na ochranny vodic.

A prohození fází fungovalo? - elektronika kotle pouští fázi přes odpor na ionizační elektrodu a plamen ji vybíjí - napětí se snímá. Pokud máš prohozenou fázi z nulou, nula proti kostře nevyvíjí žádný potenciál. U elektrocentrály je navíc, pokud se nemýlím AC výstup nezemněný. V případě nutnosti uzemnění následuj přiložený manuál.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund