Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

OPEL MOKKA 1,7 APPS senzor

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1358
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 11:32    Předmět: OPEL MOKKA 1,7 APPS senzor Citovat

Zdravím
chcel by som vás poprosiť o schému zapojenia pinov APPS senzoru.
(Accelerator pedal position sensor ) pre OPEL MOKKA 1,7 96kW nafta r.v.2017.
tento diel
Potrebujem ho premerať a neviem či sa jedná o rezistorový alebo hallový snímač.
Je tam 6pin konektor. Myslím si, že tam bude hallov snímač a teda ref. napätie 5V potrebné.
Vopred ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 10

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 11:57    Předmět: Citovat

Předně, rezistorový snímač pedálu akcelerace dost pravděpodobně ani neexistuje, nikdy jsem to neviděl, vždycky hall.

Konkrétní zapojení nemám, ale zcela jistě to bude nějak takto, viz příloha. To je pedál Bosch, což asi bude i v tom Oplu. Má dva hally, čili dva výstupy. Pouze ve schématu je to zjednodušeně zakreslené jako obyčejný potenciometr. Jeden signál se při přidávání pedálu akcelerace zvyšuje, druhý signál se snižuje. Lineární průběh to není. ŘJ motoru si hlídá vzájemnost těchto signálů.

ŘJ píše nějakou chybu korelace pedálu akcelerace? Protože vadný pedál jsem snad nikdy nepotkal, je to součástka co přežije celé auto.

Přeměřit to asi nepůjde. Nejlépe se podívat přes diagnostiku, tam by měli být vidět obě "dráhy" těch hallů (napětí) a zároveň by u toho mohla být hodnota v %, co si ŘJ vypočítá právě z těch signálů.



Nový obrázek.png
 Komentář:
 Velikost:  4.95 kB
 Zobrazeno:  6 krát

Nový obrázek.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1358
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 12:58    Předmět: Citovat

Ďakujem za odpoveď.
Áno diagnostika píše nejakú chybu korelace. Žiaľ momentálne neviem DTC.
Ale zistím. Motor po pridaní len troška plynu stúpne ihneď na 3000 otáčok.
Potom nereaguje na plyn vôbec. Po vypnutí motora a znovu naštartovanie sa to celé opakuje. To isté aj pri zmazaní chyby v diagnostike.

Ešte pozriem napätie APPS senzorov v diagnostike . Mne doniesli len pedál zo snímačom tak preto som ho chcel premerať ale žiaľ neviem zapojenie tak neskúšam.

Rezistorový snímač mali staršie autá meral som ho raz. Bol to nejaký VW Passsat ale tomu je už 10 rokov dozadu ak nie aj viac. Bol ako potenciometer s uhlíkovým zberačom . Vlastne dva potenciometre.
Teraz už všade dávajú Hall senzory .

takto nejak vypadal
čas od 2min18

alebo TU je to pekne opísané
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 518
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 14:57    Předmět: Citovat

mal som niečo podobné na Astre, na diagnostike vypisovalo chybu akc. pedálu, auto bolo lenivé, v servise Opla ho už chceli meniť pedál za vyše 200 E a nakoniec to bol problém v poistkovej skrini (čo som sa dočítal na jednom poľskom fóre), stačilo odšroubovať dva torxy, vytiahnúť celú dosku s poistkami a relátkami von a vyčistiť kontakty. Odvtedy auto ide normálne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1358
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 16:22    Předmět: Citovat

Ďakujem za tip .Tiež som sa dočítal na nejakom fóre že problém býva centrálnej elektronike fuse box.
Začnem meraním dvoch snímačov APPS a pohybom vodičov v CE.
Dúfam, že bude problém len v tom .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1178
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 0:26    Předmět: Citovat

B16 - senzor pedálu akcelerace
C21 - Konektor u levého sloupku A
C03 - Konektor v motorovém prostoru vlevo



Opel Mokka 1_7CDTI 96kW 2017 APS.PNG
 Komentář:
El.schéma pedálu akcelerace
 Velikost:  25.1 kB
 Zobrazeno:  12 krát

Opel Mokka 1_7CDTI 96kW 2017 APS.PNG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1358
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2022, 8:57    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):

C03 - Konektor v motorovém prostoru vlevo


Veľká vďaka za pomoc. Problém bol v zaoxidovanom pine 9.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 600

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2022, 9:17    Předmět: Citovat

Po 5 letech nic moc, mám Astru 2016, tak si tohle budu muset zapamatovat, kdyby náhodou ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1178
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2022, 9:18    Předmět: Citovat

Není zač.
Děkuji za zpětnou vazbu - info kde byla příčina a že je to vyřešeno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund