Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zase jsem nenastartoval :-(
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5162
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 8:49    Předmět: Citovat

To máš ověřeno na 100%?
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5162
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 8:51    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
Na stopstart stačí jedno tlačítko (jendnoduchý návyk), na dobíjení stačí trochu si pohrát s kabeláží, pak dá pokoj. A byl jsem překvapen, i nové auto s těmito "vymoženostmi" má klasickou tekutou baterku se špunty.
K původnímu dotazu - podle příznaků bych vyměnil baterku už preventivně.

Tím myslíš odpojení toho konektoru na mínusovém pólu baterky? Dost mě to zajímá.

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6064
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 12:31    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Jenomže s tím vyřazením NEdobíjení ti to hodí chybu do těch kódů, který se prověřujou na emisích před STK - a s tou chybou ti nikdo emise měřit nebude...
No tak to je snad základ, před STK vymazat chyby, ne? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 13:25    Předmět: Citovat

Problém je v tom, že tahle uměle navozená chyba se okamžitě obnoví s každým nastartováním. Kdyby stačilo jenom uškubnout káblík, bylo by hej, jenomže to se musí zapojit zpátky a pak teprve vymazat - aby se to nevobjevilo znovu. A když to zapomeneš znovu odpojit, okamžitě to znovu začne nenabíjet, mrdka jedna bruselská ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 17:53    Předmět: Citovat

Osobní zkušenost je taková, že jsem snímač odpojil - závada se neobjevila hned, ale až po pár km, zhruba týden jedzil bez něj, a vrátil zpátky. Chyba zhasla, napětí nepadá, readiness kódy v pořádku. Na emise mám ještě 3 roky čas, kdoví co se do té doby vysype. Pozn.: Kontrolkou chyby zde není myšlen oranžový "vrtulník", ale "obecná závada",trojúhelník s vykřičníkem.

Mám za to, že na emisích kontrolují pouze chyby v jednotce motoru, ne? Tam by se systém dobíjení neměl projevit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 17:56    Předmět: Citovat

To si jako myslíš že ABS chyba je nezajímá ? Ono toho bude víc . Zítra jedu na technickou , tak se zeptám .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 18:33    Předmět: Citovat

A není ten "problémový" Start - Stop spíše v hlavách majitelů? Jedno z mých přibližovadel ho má a nějak nevidím problém ani se 6-ti letou baterkou.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2647

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 18:50    Předmět: Citovat

Readiness kódy se ještě kontrolují? Mám info, že už ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 18:51    Předmět: Citovat

Ono nejde o čistý start-stop , to bylo používáno dříve , ale bez akkumanagementu . To ještě šlo , ale nyní opravdu furt po městě startuješ a dobíjení se vypíná .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 19:07    Předmět: Citovat

rezis > sjedeš z dálnice, turbo rozpálený do červena, zastavíš na křižovatce a motor zdechne - děkuji, nechci. Jistě, v případě atmo benzínu není co řešit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 19:15    Předmět: Citovat

Ale kdepak, za studena startuje normálním startérem, start-stop začne fungovat až po dosažení teploty chladicí kapaliny kolem 65° až 70°C. Současně se měří teplota kontaktu baterky, pod +5°C pouze dobíjí obě baterie, rekuperuje při brždění motorem vždy, dobíjení zrychlí, když se rozsvítí brzdová světla. Když je motor ohřátý, startuje ho ISG, a při rozjezdu a do kopce malá baterka pomáhá tím, že přidává až 44 % krouticího momentu spalovacímu motoru. Velká baterka se udržuje normálně nabitá na 14 - 14,2 V, aby bylo dost k dispozici, když se v tahu odpojí malá baterka, v níž zbylo pod 40 % náboje (velkou baterku mám normální 50 Ah, malou LiFePoIV 10 Ah).
Už jsem si na start-stop zvykl a nevypínám ho, není s ním problém, motor je atmo VVT, protože se mi stává poměrně zřídka, že by motor zhasl, a to častěji v Hradci, než v Praze (doufám, že už zase ten systém semaforů sesynchronizovali, po letošní jarní změně jsem skrz Hradec pravidelně poskakoval v kolonách na červené vlně).
U Oktávek s tím může problém být, tam pomocný elektromotor ani akumulátor není, takže startér tahá pokaždé z jediné baterky. Ale i tam se aktivuje start-stop až při dosažení určité teploty motoru, a to i u dieselu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 20:42    Předmět: Citovat

U Oktávky, co jsem s ní nedávno jezdil, tak se to na křižovatce motor vypínal a docela rychle nastartoval. Potom jsem zjistil, že když nechám hnátu na spojce, tak se to nevypíná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 20:44    Předmět: Citovat

Za nohu na spojce bych tě vyhodil z autoškoly .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 21:14    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
rezis > sjedeš z dálnice, turbo rozpálený do červena, zastavíš na křižovatce a motor zdechne - děkuji, nechci. Jistě, v případě atmo benzínu není co řešit.

Pokud jedu po dálnici 130km/h tak na to nepotřebuji ani 30kW výkonu. Při 150km/h cca okolo 50kW to pořád není ani polovina výkonu motoru takže o něčem rozpáleném nemůže být řeč. Navíc hodně i dieselů má dnes vodu chlazený střed turba. Pokud tedy nežhavíš oturbené 3 hrnky.Laughing Studené mi to nechcípá. A výhoda je, že je tam spousty dílů zesílených. Jinak krom nezvyku nějak o tom nevím.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 22:20    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Za nohu na spojce bych tě vyhodil z autoškoly .
A proč? Já jen napsal, co jsem zjistil. Rolling Eyes
Protože to byla Oktávka v manuálu, tak bylo třeba tu spojku občas sešlápnout. Pokud jezdím Volvem XC60 v automatu, tak tam pedál není. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund