Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5162 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: po listopad 21 2022, 8:51 Předmět:
davemh napsal(a):
Na stopstart stačí jedno tlačítko (jendnoduchý návyk), na dobíjení stačí trochu si pohrát s kabeláží, pak dá pokoj. A byl jsem překvapen, i nové auto s těmito "vymoženostmi" má klasickou tekutou baterku se špunty.
K původnímu dotazu - podle příznaků bych vyměnil baterku už preventivně.
Tím myslíš odpojení toho konektoru na mínusovém pólu baterky? Dost mě to zajímá. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6064 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po listopad 21 2022, 12:31 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Jenomže s tím vyřazením NEdobíjení ti to hodí chybu do těch kódů, který se prověřujou na emisích před STK - a s tou chybou ti nikdo emise měřit nebude...
No tak to je snad základ, před STK vymazat chyby, ne?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31835 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 21 2022, 13:25 Předmět:
Problém je v tom, že tahle uměle navozená chyba se okamžitě obnoví s každým nastartováním. Kdyby stačilo jenom uškubnout káblík, bylo by hej, jenomže to se musí zapojit zpátky a pak teprve vymazat - aby se to nevobjevilo znovu. A když to zapomeneš znovu odpojit, okamžitě to znovu začne nenabíjet, mrdka jedna bruselská ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 348 Bydliště: Český ráj
Zaslal: po listopad 21 2022, 17:53 Předmět:
Osobní zkušenost je taková, že jsem snímač odpojil - závada se neobjevila hned, ale až po pár km, zhruba týden jedzil bez něj, a vrátil zpátky. Chyba zhasla, napětí nepadá, readiness kódy v pořádku. Na emise mám ještě 3 roky čas, kdoví co se do té doby vysype. Pozn.: Kontrolkou chyby zde není myšlen oranžový "vrtulník", ale "obecná závada",trojúhelník s vykřičníkem.
Mám za to, že na emisích kontrolují pouze chyby v jednotce motoru, ne? Tam by se systém dobíjení neměl projevit.
A není ten "problémový" Start - Stop spíše v hlavách majitelů? Jedno z mých přibližovadel ho má a nějak nevidím problém ani se 6-ti letou baterkou. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18667 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po listopad 21 2022, 18:51 Předmět:
Ono nejde o čistý start-stop , to bylo používáno dříve , ale bez akkumanagementu . To ještě šlo , ale nyní opravdu furt po městě startuješ a dobíjení se vypíná .
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 348 Bydliště: Český ráj
Zaslal: po listopad 21 2022, 19:07 Předmět:
rezis > sjedeš z dálnice, turbo rozpálený do červena, zastavíš na křižovatce a motor zdechne - děkuji, nechci. Jistě, v případě atmo benzínu není co řešit.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19522 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po listopad 21 2022, 19:15 Předmět:
Ale kdepak, za studena startuje normálním startérem, start-stop začne fungovat až po dosažení teploty chladicí kapaliny kolem 65° až 70°C. Současně se měří teplota kontaktu baterky, pod +5°C pouze dobíjí obě baterie, rekuperuje při brždění motorem vždy, dobíjení zrychlí, když se rozsvítí brzdová světla. Když je motor ohřátý, startuje ho ISG, a při rozjezdu a do kopce malá baterka pomáhá tím, že přidává až 44 % krouticího momentu spalovacímu motoru. Velká baterka se udržuje normálně nabitá na 14 - 14,2 V, aby bylo dost k dispozici, když se v tahu odpojí malá baterka, v níž zbylo pod 40 % náboje (velkou baterku mám normální 50 Ah, malou LiFePoIV 10 Ah).
Už jsem si na start-stop zvykl a nevypínám ho, není s ním problém, motor je atmo VVT, protože se mi stává poměrně zřídka, že by motor zhasl, a to častěji v Hradci, než v Praze (doufám, že už zase ten systém semaforů sesynchronizovali, po letošní jarní změně jsem skrz Hradec pravidelně poskakoval v kolonách na červené vlně).
U Oktávek s tím může problém být, tam pomocný elektromotor ani akumulátor není, takže startér tahá pokaždé z jediné baterky. Ale i tam se aktivuje start-stop až při dosažení určité teploty motoru, a to i u dieselu.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15515 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po listopad 21 2022, 20:42 Předmět:
U Oktávky, co jsem s ní nedávno jezdil, tak se to na křižovatce motor vypínal a docela rychle nastartoval. Potom jsem zjistil, že když nechám hnátu na spojce, tak se to nevypíná.
rezis > sjedeš z dálnice, turbo rozpálený do červena, zastavíš na křižovatce a motor zdechne - děkuji, nechci. Jistě, v případě atmo benzínu není co řešit.
Pokud jedu po dálnici 130km/h tak na to nepotřebuji ani 30kW výkonu. Při 150km/h cca okolo 50kW to pořád není ani polovina výkonu motoru takže o něčem rozpáleném nemůže být řeč. Navíc hodně i dieselů má dnes vodu chlazený střed turba. Pokud tedy nežhavíš oturbené 3 hrnky. Studené mi to nechcípá. A výhoda je, že je tam spousty dílů zesílených. Jinak krom nezvyku nějak o tom nevím. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15515 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po listopad 21 2022, 22:20 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Za nohu na spojce bych tě vyhodil z autoškoly .
A proč? Já jen napsal, co jsem zjistil.
Protože to byla Oktávka v manuálu, tak bylo třeba tu spojku občas sešlápnout. Pokud jezdím Volvem XC60 v automatu, tak tam pedál není.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.