Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32695 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 19 2022, 11:53 Předmět:
No, Michale22, vzhledem k tomu, že v noci na dnešek (konečně) začalo v Českocourkovsku mrznout a taky skoro všude napadlo něco málo bílýho svinstva (což jako obvykle v minulejch letech v jistejch oblastech vyústilo málem v aktivaci krizovejch scénářů pro přežití), nečekal bych na nějaký měření klidovýho odběru a tu novou baterku šel rovnou koupit. Jinak ti hrozí, že skutečně neodjedeš. Dehťák prostě potřebuje dobrou baterku, u něj nic nevokecáš. Benál přinejhorším opatrně roztáhneš nebo spustíš z kopečka, ale u turbodehtu bych to neriskoval. A na nějaký kecy o tom že turbodehet nežhaví (jak se tady pokoušel plácat Behemot):
Behemot napsal(a):
...
Hill: turba žhaví až někde pod -10, v tomdle počasí určitě ne; většina lidí u turba v životě kontrolku žhavení neuvidí v akci
...
prosím tě hodně rychle zapomeň - právě že oturbenec musí žhavit o to víc, protože má nižší základní kompresní poměr, než dehťák bez turba (oturbenec obvykle 14-16:1, atmosférickej dehťák minimálně 20:1 - samozřejmě u turba je výslednej kompresní poměr vyšší, ale ten naroste právě až s otáčkama, kdy turbo dostane dostatek plynů pro svoji práci) a tudíž má během startu menší kompresní ohřev, takže žhaví nejen před samotným startem, ale pro rychlejší ustálení chodu ještě "dožhavuje" několik desítek sekund po naskočení, když už by teoreticky žhavit nemusel. Urychluje se tím ale přechod do stabilního chodu bez klepání, protože horký žhaviče "změkčujou" náběhovou špičku tlaku při vznícení vstříknutý dávky. Žhavení se už léta zapíná automaticky v první poloze klíčku víceméně bez ohledu na venkovní teplotu a vypíná ho časovač, navíc u moderních dehťáků ani elektronika nedovolí roztočit startér dokud není dokončená základní sekvence žhavení ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 551 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: so listopad 19 2022, 20:35 Předmět:
Mám zkušenost s celkem čtyřma autama s naftovým turbomotorem s rozmezím výroby 1993 - 2012 a v létě žhavili všechny. Samozřejmě to trvalo kratší dobu, než v zimě. Nejkratší dobu žhaví Dacia Logan (2012) 1,5 dCi 55kW, kterou mám v současnosti. Když je teplo, tak to trvá kolikrát jenom o krátký okamžik dýl, než test kontrolek, tak si toho člověk ani nemusí všimnout.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18826 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so listopad 19 2022, 20:40 Předmět:
No a to dožhavování po startu ti ani kontrolka neukazuje . Rozumím tomu , kdyby někdo viděl svítit dál kontrolku tak by se v tom vrtal , nebo jel do servisu .
doporučuju se zeptat nějakejch motorářů, to cos popsal je naprostá pravda…akorát kokso přesně vo atmosférickejch dehtech konkrétně třeba VW AEF žhaví přesně esli 3 nebo 5 minut (nikdy sem to štopkama neměřil) po nastartování, vždycky
turba prakticky nikdy, mám s tím bohatý zkušenosti třeba s Iveco motorama, co prostě nežhavily, taky to chytalo blbě, ale nežhavily, páč tak velkej mráz nebyl
AEF žhaví leto-zima furt preto, lebo je komôrkáč. On by inak zbrechol len veľmi ťažko. Nemá to nič s turbom.
Dnešné bežné priamovstreky začínajú žhaviť od 5°C nadol.
Že uvidíš prebliknúť kontrolku špirály aj pri plus 30 po zapnutí kľúčika neznamená, že motor žhaví.
S tím žhavením to bude podle roku a výrobce. Fiati JTD mi reálně žhaví až kolem 0℃ i když kontrolka se rozsvítí vždy. Jde to hezky poznat podle startu kdy třeba v mrazu startuje rychleji než při +5℃.
Jinak docela problém jsou startéry. Nevím co se jim stane, ale už jsem je měnil v obou Fiatech co jsou doma (jeden měněn v 250tis km a druhy v 210). Vypadalo to právě jako chcíplá baterka. S novou se situace mírně zlepšila, ale nevyřešila. Vytažené startéry vypadaly na první pohled dobře - nějak jsem to neřešil a letěly do šrotu. Myslím že jeden měl 1,6kW a jeden 1,8kW... přes dva kW to určitě nemělo. Takové malé bobky namontovány totálně v prdeli...
Co si vzpomínám stejný problém měl kolega u Forda a další u Oct I. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7818 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne listopad 20 2022, 19:34 Předmět:
Ona si řekne sama, neboj často v situaci, kdy se ti to bude nejmíň hodit. Ale takovej už je co? Takovej už je život _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32695 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 20 2022, 22:50 Předmět:
p32 napsal(a):
Sakra, vy mě ale strašíte. To se v autě musí měnit i baterka? Já ji tam budu mít dvanáctý rok a nikdo mi nic takového neřekl.
U těch, co NEMAJÍ namontovaný takový ty de bi lo viny jako stop-start nebo ychtylygentní NEdobíjení během jízdy nařízený z Brusele, stačí vyměnit baterku 2x za životnost auta, bohužel u těch, který už podléhají těm bezmozkama vytvořeným nařízením, vydrží baterka tak maximálně 2 roky a pak se rozsype ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 356 Bydliště: Český ráj
Zaslal: ne listopad 20 2022, 23:10 Předmět:
Na stopstart stačí jedno tlačítko (jendnoduchý návyk), na dobíjení stačí trochu si pohrát s kabeláží, pak dá pokoj. A byl jsem překvapen, i nové auto s těmito "vymoženostmi" má klasickou tekutou baterku se špunty.
K původnímu dotazu - podle příznaků bych vyměnil baterku už preventivně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32695 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 21 2022, 8:20 Předmět:
Jenomže s tím vyřazením NEdobíjení ti to hodí chybu do těch kódů, který se prověřujou na emisích před STK - a s tou chybou ti nikdo emise měřit nebude... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.