Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zase jsem nenastartoval :-(
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 11:53    Předmět: Citovat

No, Michale22, vzhledem k tomu, že v noci na dnešek (konečně) začalo v Českocourkovsku mrznout a taky skoro všude napadlo něco málo bílýho svinstva (což jako obvykle v minulejch letech v jistejch oblastech vyústilo málem v aktivaci krizovejch scénářů pro přežití), nečekal bych na nějaký měření klidovýho odběru a tu novou baterku šel rovnou koupit. Jinak ti hrozí, že skutečně neodjedeš. Dehťák prostě potřebuje dobrou baterku, u něj nic nevokecáš. Benál přinejhorším opatrně roztáhneš nebo spustíš z kopečka, ale u turbodehtu bych to neriskoval. A na nějaký kecy o tom že turbodehet nežhaví (jak se tady pokoušel plácat Behemot):
Behemot napsal(a):
...
Hill: turba žhaví až někde pod -10, v tomdle počasí určitě ne; většina lidí u turba v životě kontrolku žhavení neuvidí v akci
...
prosím tě hodně rychle zapomeň - právě že oturbenec musí žhavit o to víc, protože má nižší základní kompresní poměr, než dehťák bez turba (oturbenec obvykle 14-16:1, atmosférickej dehťák minimálně 20:1 - samozřejmě u turba je výslednej kompresní poměr vyšší, ale ten naroste právě až s otáčkama, kdy turbo dostane dostatek plynů pro svoji práci) a tudíž má během startu menší kompresní ohřev, takže žhaví nejen před samotným startem, ale pro rychlejší ustálení chodu ještě "dožhavuje" několik desítek sekund po naskočení, když už by teoreticky žhavit nemusel. Urychluje se tím ale přechod do stabilního chodu bez klepání, protože horký žhaviče "změkčujou" náběhovou špičku tlaku při vznícení vstříknutý dávky. Žhavení se už léta zapíná automaticky v první poloze klíčku víceméně bez ohledu na venkovní teplotu a vypíná ho časovač, navíc u moderních dehťáků ani elektronika nedovolí roztočit startér dokud není dokončená základní sekvence žhavení ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5133
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 18:36    Předmět: Citovat

Zajímavé, mám TDi a žhavit jsem to viděl asi 3x v životě tak vteřinu.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 477
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 20:35    Předmět: Citovat

Mám zkušenost s celkem čtyřma autama s naftovým turbomotorem s rozmezím výroby 1993 - 2012 a v létě žhavili všechny. Samozřejmě to trvalo kratší dobu, než v zimě. Nejkratší dobu žhaví Dacia Logan (2012) 1,5 dCi 55kW, kterou mám v současnosti. Když je teplo, tak to trvá kolikrát jenom o krátký okamžik dýl, než test kontrolek, tak si toho člověk ani nemusí všimnout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 20:40    Předmět: Citovat

No a to dožhavování po startu ti ani kontrolka neukazuje . Rozumím tomu , kdyby někdo viděl svítit dál kontrolku tak by se v tom vrtal , nebo jel do servisu .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1667

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 23:14    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):

doporučuju se zeptat nějakejch motorářů, to cos popsal je naprostá pravda…akorát kokso přesně vo atmosférickejch dehtech Very Happy konkrétně třeba VW AEF žhaví přesně esli 3 nebo 5 minut (nikdy sem to štopkama neměřil) po nastartování, vždycky

turba prakticky nikdy, mám s tím bohatý zkušenosti třeba s Iveco motorama, co prostě nežhavily, taky to chytalo blbě, ale nežhavily, páč tak velkej mráz nebyl
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 23:28    Předmět: Citovat

AEF žhaví leto-zima furt preto, lebo je komôrkáč. On by inak zbrechol len veľmi ťažko. Nemá to nič s turbom.
Dnešné bežné priamovstreky začínajú žhaviť od 5°C nadol.
Že uvidíš prebliknúť kontrolku špirály aj pri plus 30 po zapnutí kľúčika neznamená, že motor žhaví.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5166
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 10:15    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):
Tak odběr je mezi 59-64 mA, občas špička na 72 mA.
Těch cca 10 minut jsem to měřil, nezmenšil se.

To je málo. Měř to tak po 30 minutách aby byla jistota, že jednotky jsou uspaný.

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 15:35    Předmět: Citovat

S tím žhavením to bude podle roku a výrobce. Fiati JTD mi reálně žhaví až kolem 0℃ i když kontrolka se rozsvítí vždy. Jde to hezky poznat podle startu kdy třeba v mrazu startuje rychleji než při +5℃.
Jinak docela problém jsou startéry. Nevím co se jim stane, ale už jsem je měnil v obou Fiatech co jsou doma (jeden měněn v 250tis km a druhy v 210). Vypadalo to právě jako chcíplá baterka. S novou se situace mírně zlepšila, ale nevyřešila. Vytažené startéry vypadaly na první pohled dobře - nějak jsem to neřešil a letěly do šrotu. Myslím že jeden měl 1,6kW a jeden 1,8kW... přes dva kW to určitě nemělo. Takové malé bobky namontovány totálně v prdeli...
Co si vzpomínám stejný problém měl kolega u Forda a další u Oct I.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 15:36    Předmět: Citovat

Při měření je třeba mít i zavřenou kapotu....
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15519
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 19:31    Předmět: Citovat

Sakra, vy mě ale strašíte. To se v autě musí měnit i baterka? Já ji tam budu mít dvanáctý rok a nikdo mi nic takového neřekl. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7573
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 19:34    Předmět: Citovat

Ona si řekne sama, neboj Razz často v situaci, kdy se ti to bude nejmíň hodit. Ale takovej už je co? Takovej už je život Twisted Evil
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15519
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 21:16    Předmět: Citovat

Když tak sednu do druhého auta. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 22:50    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
Sakra, vy mě ale strašíte. To se v autě musí měnit i baterka? Já ji tam budu mít dvanáctý rok a nikdo mi nic takového neřekl. Wink
U těch, co NEMAJÍ namontovaný takový ty de bi lo viny jako stop-start nebo ychtylygentní NEdobíjení během jízdy nařízený z Brusele, stačí vyměnit baterku 2x za životnost auta, bohužel u těch, který už podléhají těm bezmozkama vytvořeným nařízením, vydrží baterka tak maximálně 2 roky a pak se rozsype ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne listopad 20 2022, 23:10    Předmět: Citovat

Na stopstart stačí jedno tlačítko (jendnoduchý návyk), na dobíjení stačí trochu si pohrát s kabeláží, pak dá pokoj. A byl jsem překvapen, i nové auto s těmito "vymoženostmi" má klasickou tekutou baterku se špunty.
K původnímu dotazu - podle příznaků bych vyměnil baterku už preventivně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 21 2022, 8:20    Předmět: Citovat

Jenomže s tím vyřazením NEdobíjení ti to hodí chybu do těch kódů, který se prověřujou na emisích před STK - a s tou chybou ti nikdo emise měřit nebude...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund