Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zase jsem nenastartoval :-(
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19529
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 17:55    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):
...aku nějaký noname, 74Ah, 650A, stáří neznámé...

Tím bych začal - přece jen odběr žhavičů při studeném motoru a odběr startéru tahajícího zatuhlý olej, nota bene, jde-li o startér původní s po letech mizernou účinností, otestují jak dostupnou kapacitu baterky, tak její vnitřní odpor.
Krátkodobý test proudem 200 A může slibovat ještě vyhovující baterku, ale při skutečné zátěži jdou ty sliby do háje.
Protože z náboje v dobré baterce 74 Ah může odběr 74 mA odebrat 1 % za 10 hodin stání, samovybíjení baterky způsobuje ztrátu přinejmenším stejnou, týden bez dobíjení ještě nemůže být příčinou neschopnosti nastartovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ondraN



Založen: Aug 16, 2022
Příspěvky: 407
Bydliště: Roztoky

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 17:57    Předmět: Citovat

Pokud to začne blbnout při chladu, je to na 99% baterkou. A ten odběr teda taky není nejmenší, ale třeba se sníží za delší dobu. A taky se opravdu blbě měří, protože ampermetr má na citlivém rozsahu dost velký vnitřní odpor a to nemusí některý systém rozdýchat.
Měřil jsem to tak, že jsem použil stabilizovaný zdroj s propustně orientovanou diodou na kladném pólu a zapojený paralelně k baterce. Nastavil jsem na něm napětí jako má baterka a pomalu zvyšoval, než začal ukazovat odběr. Pak jsem sejmul objímku z baterky, že to jelo jen ze zdroje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2651

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 18:01    Předmět: Citovat

Tak jsem chtěl udělat dobrý skutek, ale měření jsem nedokončil, bo začalo chumelit. Na Roomsteru jsem naměřil toto:
17:00 odemčené auto, zavřené dveře, začátek měření, I = 146mA
17:21 I=146mA
17:21 Auto jsem na dálku zamkl (při proklemovaných svorkách měřáku na rozsahu 200mA)
17:30 I=22mA

a jelikož nemám auto v garáži a fakt mi do motoru (i na měřák) chumelilo, tak jsem to zabalil. Měřák jsem připojoval, jak popisoval Zaky.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7939
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 18:35    Předmět: Citovat

Autorádio může být viníkem. Ale pak má nějakou závadu. Drtivá většina rádií má odběr ve STBY v řádů uA, max. nižší jednotky mA. V zapnutém stavu bez vybuzení 0,6-0,8A. Zkontroloval bych napájení antény. Už jsem odhalil odborníka, co to zapojoval "na tvrdo". A i když je napájení antény zapojené správně, může být na vině právě rádio, kde je proražený spínací trand pro pin napájení antény. Jinak moje zkušenosti klidových odběrů aut kolem 10-30mA.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1667

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 19:30    Předmět: Citovat

mělo by to být pod 20 mA, pokud je to nad 50 mA, není to dobře a od 100 mA nahoru máš problém

jinak po pár dnech stání je i v principu startování v zimě těžší, všechny maziva a další kapaliny stečou a jsou tužší, hůř čerpatelný, trvá několik sekund než se to vůbec trochu namaže atd., to všecko musí hnát startér a je to na něj větší zátěž, akuna samozřejmě při nižších teplotách dá taky menší proudy i napětí, ty chemický reakce probíhají pomalejš

parádní věc pro starty i vymrzání, zvlášť pro dehty, co jim motor moc nehřeje a eště mají dlouhej malej okruh, sou ty přídavný topení vod tuším Webasta apod., můžeš to připojit na šňůru z baráku, nastavit čas kdy to začne hřát a vono to prohřeje vodu v okruhu, tím to prohřeje blok i radiátor a topíš od puštění větráku

Hill: turba žhaví až někde pod -10, v tomdle počasí určitě ne; většina lidí u turba v životě kontrolku žhavení neuvidí v akci

jináč teda mám ESR metr na olovo, tak když se připomeneš, můžu to při nějaké příští cestě na Brno vzít a můžem akundu změřit, ať je jasno

setkal sem se ale i s případama, kdy se aku chovala divně, podle měření tam žádnej podezřelej odběr nebyl, plně nabitá vnitřní odpor do 5 miliohmů, ale pak stačilo že byla v autě nechaná navigace ve stand-by (klidověj odběr tak 15 mA) a byla kosa a najednou po dvou dnech stání vůbec nedávala, napětí naprázdno kdesi v řiti, stačilo ale dát na nabíječku třeba jenom na hodinu a najednou plně nabitá (což by podle úrovně vybití mělo trvat X hodin) a tahala jak kolomotíva - a není to fakt tím, že by měla čtvrtinovou kapacitu proti nominální; mám podezření na vlasovou trhlinu v mezičlánkovejch spojích, co se náhodně dle počasí atd. projeví, a jindy zase né
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 20:28    Předmět: Citovat

Připojit to můžeš jen ty - Kdyby se dalo nabíjet před barákem, natáhl bych jen prodlužku a nabíjel v autě, ale tady to prostě nejde .
Topení do chlazení je supr . Měl jsem také na Š120 . Ale když to nejde ....
Připomíná mi to naposledy mého souseda . Nejdřív starter do servisu , pak jsem pájel oka na nový kabel a nakonec koupil nový starter ..... Laughing Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7826
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 23:55    Předmět: Citovat

Kluci,
kdyby se ten aku choval nějak nějak podle příručky...
Ale on si dělá vše jen podle užití.
Ekkar říká, že je 200A málo - nemám silnější zátěž k dispozici. Ale 200A na plný déres, to není málo.

Kdyby se vše stávalo jen v závislosti na teplotě, tak bych si řekl - OK, aku jde do kytek.
Ale nejviditelnější závislost je mezi dobou odstavení a startovacím proudem...

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1667

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 0:02    Předmět: Citovat

hodláš tady napřed nadřístat dalších 7,5 tisíce příspěvků, nebo zvedneš prdel a pudeš ten proud změřit, co? dvě stránky a von furt neudělal tu první věc, co mu řikají skoro všichni Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 0:02    Předmět: Citovat

Však ti to popsal behemot . Každou další hodinou co motor stojí je třeba více energie na to ho zase rozběhnout -stále více amper je na to potřeba .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7826
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 0:08    Předmět: Citovat

Jste obrazek_cenzura oba?
Závislost není úměrná startovacímu proudu.
Závislost je úměrná době nečinnosti vozidla.
Koupil jsem to na jaře 2019, od té doby se to chová furt stejně.
V létě pohoda. v zimě problém. Ale když aku nabiji, tak se problém odkládá kamsi dále...

Sorry, ale mít vaše dedukce u nás ve firmě, tak asi nemáte na slanou vodu : _)

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 1:07    Předmět: Citovat

Nabitím aku promícháš a ohřeješ, zvedne se hustota a tím i schopnost dodávat proud, klesne vnitřní odpor. V chladu se vše postupně zhoršuje, extra projev to má u staršího aku. Kup novej, nejlepší výsledky mám se značkou Banner, a klidně vyšší kapacitu než tam byla - doslova co se rozměrově vejde do kastlíku. Každá Ah navíc při parkování na ulici dobrá ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1667

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 2:24    Předmět: Citovat

Yuasu Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 9:13    Předmět: Citovat

Nápodobně do dubu . Čím delší doba stání , tím větší potřeba proudu . Ani na slanou vodu bys neměl .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 9:26    Předmět: Citovat

1. Začal bych měřením klidového odběru, jak píšou kolegové.
2. Odpojij baterku a nechat ji odpojenou déle, jestli pak auto nastartuje. Samozřejmě zamkni auto ať ti ho někdo nevybere.
3. Zátěž 200A je nic moc to chce aspoň 350 - 400A.
4. Není už za ty roky utahaný startér?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so listopad 19 2022, 11:45    Předmět: Citovat

Behemot napsal(a):

setkal sem se ale i s případama, kdy se aku chovala divně,
...
mám podezření na vlasovou trhlinu v mezičlánkovejch spojích, co se náhodně dle počasí atd. projeví, a jindy zase né

podobně se chovající aku jsem potkal, popisuju v jiným vlákně.
Problém je, že k jednoznačné diagnostice je třeba tu baterii otevřít (flexou a p.) a tím ji pro původní použití zničit.
Může se i stát, že z desek aku se uvolňuje sajrajt a způsobuje samovybíjení některého článku, opět u bezúdržbové-plánovaně krátkoživotnostní baterie bez přístupných svorek nezměřitelné.
O jaký pokrok dál jsme oproti údržbovým a navíc demontovatelným akumulátorům, kde se regulérně dal vyměnit jednotlivý článek zalitý asfaltem v nádobě aku, navíc to celé, ekonomické a ekologické, v době kdy si ani aktivisti ani šiřitelé směrnic nehráli na ekologii.
Ztrátu kapacity v závislosti na teplotě samotného aku ovšem zjistíš jen vyjmutím z vozu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund