Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7815 Bydliště: Brno
Zaslal: pá listopad 18 2022, 11:36 Předmět: Zase jsem nenastartoval :-(
Mám Oktávku Tour 2007, 1,9 TDi, 74 kW.
Jakmile se trochu ochladí, mívám problém se startováním.
Ale dá se říct, že hlavně ve chvíli, kdy auto pár dní nejede. Jakmile jezdím denně, většinou se nic špatného nestane.
Věc se má tak - jakmile auto delší dobu stojí a venku je chladno, tak má startér problém otočit motorem. Někdy se stane, že to z posledních sil chytne, potom je do druhého dne klid. Odpoledne normálně nastartuju.
Když to nechytne, tak vytáhnu aku a dám jej na nabíječku, bývá vyždímaný někde kolem 11 V. Nechám jej nabít doplna, pak mám zase třeba týden, dva pokoj.
Kdyby se dalo nabíjet před barákem, natáhl bych jen prodlužku a nabíjel v autě, ale tady to prostě nejde
Loni jsem byl u kamaráda, zkusil akumulátor zatížit nějakým starším zátěžákem, solidně držel napětí i při 200 A (aku nějaký noname, 74Ah, 650A, stáří neznámé).
Zároveň jsme multimetrem změřili dobíjení, zdá se být dobré (při zvýšených otáčkách je na aku kolem 14V).
Svorky, kabely, vše vypadá OK.
Začínám mít podezření, že auto v klidu něco žere - co by takové vozidlo mělo chlastat v klidu? Po jaké době?
Díky za podněty. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Samozřejmě že tam je klidová spotřeba - palubní elektronika (hlavní a další řídící jednotky atd.). To není jako u Š120 apod. (bohužel).
Normální jsou řádově desítky mA. Obvykle to je tak, že hned po vypnutí všeho je odběr vyšší, následně klesá, jak jednotlivé obvody "usínají".
Dá se to řešit třeba tak, že se na přístrojovou desku umístí solární panel ("nabíječka", třeba něco takového nebo větší) a parkuje se pokud možno předním oknem na jih. Z panelu vhodné velikosti průměrně teče srovnatelný proud s tím, co spotřebovává ona elektronika.
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1713 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: pá listopad 18 2022, 12:09 Předmět:
Já jse zaznamenal problém se swiftěm, nevypínala se žárovka při zavření víka kufru...Solární nabíječka je dobrý nápad ale kam ji jednoduše připojit, díra pro zapalovač se při vypnutí klíčku odpojí.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7815 Bydliště: Brno
Zaslal: pá listopad 18 2022, 12:12 Předmět:
JirkoZ, ale kuš.
Samozřejmě vím, jak vypadá elektrika v takovém autě z roku 2007, nikde ji nesrovnávám se Š120 (u té bych snad ještě dal schéma elektroinstalace z hlavy).
Mě jde o to, jestli někdo neví, kolik by taková Oktávka tohohle modelového roku měla žrát ve vztahu k době od vypnutí zapalování a vyjmutí klíčku ze spínací skříňky.
Že bych jako měl nějaká relevantní data, ty bych pak s ampérmetrem v ruce mohl porovnat. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 06, 2005 Příspěvky: 787 Bydliště: Havířov
Zaslal: pá listopad 18 2022, 12:37 Předmět:
Co jsem tak orientačně naměřil u mojeho "sněžného muže" (YETI r.2011)
Odběr proudu po zamknutí 20 mA (zvednutá kapota).
Se zapnutým ELM 327 60 mA.
Možná ta otevřená kapota taky bude znamenat nějaký odběr.
Pokud jsem nechal ten ELM 327 trvale v servisní zásuvce tak jsem po 5 dnech stání nenastartoval.
Musel sem si vyrobit mezikus a napájím to jenom při zapnutém zapalování.
Baterka byla jakási 45Ah. Koupil jsem novou 65Ah.
U mne se zásuvka zapalovače neodpojuje. _________________ http://tesinsko.cz/webcams/rondel
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá listopad 18 2022, 13:43 Předmět:
Už párkrát se stalo, že bylo největším žroutem autoradio. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5202 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: pá listopad 18 2022, 13:59 Předmět:
Ta baterka je stara jak? Jestli je starsi tak bohuzel se za chladu muze takhle projevovat. Zkusit ji vymenit a zmerit odber, do 45 min musi spadnout na par mA
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 18 2022, 14:20 Předmět:
Michal22 napsal(a):
Mám Oktávku Tour 2007, 1,9 TDi, 74 kW.
Jakmile se trochu ochladí, mívám problém se startováním.
...
Loni jsem byl u kamaráda, zkusil akumulátor zatížit nějakým starším zátěžákem, solidně držel napětí i při 200 A (aku nějaký noname, 74Ah, 650A, stáří neznámé).
Zároveň jsme multimetrem změřili dobíjení, zdá se být dobré (při zvýšených otáčkách je na aku kolem 14V).
Svorky, kabely, vše vypadá OK.
Začínám mít podezření, že auto v klidu něco žere - co by takové vozidlo mělo chlastat v klidu? Po jaké době?
Díky za podněty.
200A zátěž pro dehťákovej akumulátor je na zkoušku startovací schopnosti málo, 200A bere benzínovej startér (1,5kW při 12V má záběrovou špičku i vyšší). U dehťáku musíš počítat se startérem s výkonem minimálně 2-2,5kW, kterej bere za běhu těch 200A a při rozběhu minimálně 300, spíš 350A. Otestování vlastníma silama je jednoduchý - nech někoho nastartovat studenej motor a měř při tom napětí na baterce. V klidu před startem by měla mít aspoň 12,5V, když má pod 12,3V, je minimálně způlky vybitá. Během startování nemá napětí padnout pod 10,5V, jakmile padne pod 10V, má to baterie za sebou. Situace který popisuješ vysloveně napovídají, že máš zestárlou zasulfátovanou baterku se zvýšeným vnitřním odporem, která prostě při prochladnutí není schopná dodat dostatek proudu pro startér. Na vině může bejt i snížená hladina elektrolytu, to dělá rádo u "bezúdržbovejch" baterek, který nemají klasický špunty a výrobce i prodejce se dušujou, že na baterku se nemusí po celou dobu života sáhnout. Ano, nemusí - zhruba 5 let provozu, pak se odpaří tolik vody z náplně, že to baterka přestane stíhat. Kdyby se dala otevřít a dolejt, vydržela by samozřejmě dýl, takhle je ale na vyhození ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1372 Bydliště: na vejminku
Zaslal: pá listopad 18 2022, 14:41 Předmět:
Jakmile se baterka začne při startu dusit, chce vyměnit. Nabíjení mimo auto ji nezachrání a kliku auta už taky nemají. Třeba i gelovky v nových autech to mají po pěti letech za sebou. Svého času jsem měl u polského Fiata bulharskou baterku šestnáct let… _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6587 Bydliště: Praha
Zaslal: pá listopad 18 2022, 14:43 Předmět:
Změřit, jaký má auto odběr v klidu je samozřejmě zcela na místě. Musíš to udělat tak, že necháš na baterce nasazenou, ale povolenou mínus svorku a zamkneš auto. Po chvíli si připojíš ampérmetr na kolík baterky a svorku a svorku sundáš. Tím měříš bez rozpojení obvodu. Odběr by měl být do 30 mA, nad 100 mA je to už určitě špatně. Kdyby se ti to rozpojilo, tak nepřipojuj ampérmetr, ale zase zpět svorku a zopakovat odemnkutí/zamknutí. Jinak si špicí spálíš pojistku v měřáku. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7815 Bydliště: Brno
Zaslal: pá listopad 18 2022, 16:22 Předmět:
Tak odběr je mezi 59-64 mA, občas špička na 72 mA.
Těch cca 10 minut jsem to měřil, nezmenšil se. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18664 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá listopad 18 2022, 17:29 Předmět:
K 350 přidej 70 na žhavení . Pokud tam máš origo svíčky tak vyměnit . Časem žhaví méně . Motor má minimální otáčky , kdy ještě chytne . Pokud tam máš i origostarter , to je taky problém . Ani nové uhlíky to nazachrání . Vydírá se komutátor a starter má zase menší výkon . Další věc je nafta . Stačí minimální žpětná netěsnost a je problém . I podávací pumpa musí dát tlak .... Aku bych začal .
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7815 Bydliště: Brno
Zaslal: pá listopad 18 2022, 17:43 Předmět:
Rádio zkusím.
Je tam starý dobrý Sony, ještě s kazeťákem, 30/15 je zapojeno dobře (po vytažení klíčku se vypne, paměti drží).
A ještě je tam Parrot HF, tu nepoužívám, taky by to mohla dělat.
Ale s tím počasím - království za dílnu nebo garáž _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.