Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4213 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po říjen 10 2022, 20:44 Předmět:
EKKAR napsal(a):
moskalovi se nikdy neřeklo jinak, než "nejrychlejší traktor na světě"..
Tak tady u nás jenom a pouze Ragulin.. Měl jsem ho taky, teda tu starou MZMA 403. Původem konstrukce Opel. Bytelnej a taky pěkně nenažranej stroj, se kterým jsem prožil svoje začátky s autem..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 10 2022, 21:12 Předmět:
Jo, to taky - ale jen ten starší, 408 (se svislýma zadníma skupinovkama), ten novější, co měl hlavní skupinu vodorovně a jen zadní blinkr ve tvaru trojúhelníčku špičkou nahoru neboli 412, tomu už se říkalo jen trakač nebo traktor ... Ale prostě byla to patnáctistovka, podstatně výkonnější než všecky tehdejší škodule, ale s jízdníma vlastnostma děs běs bída a utrpení, bez pytle s pískem v kufru se s tím prakticky nedalo jezdit jak to po cestě lítalo, koza na ledě hadr ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st říjen 12 2022, 8:15 Předmět:
Švagr ho kupoval nový a po 7mi letech mi ho prodal . 408mu se svislými světly vzadu , ale již asymetrikou vpředu . Kromě větší spotřeby to bylo o moc lepší vozidlo než tehdejší škodovky . Nesmrtelný motor , již tehdá s tvrdokovem vložky sedel ventilů . Startovat při minus 25 no problem . Nejdříve se sytičem pětkrát protočit klikou , ještě mi zůstala doma , potom zapnout zapalko a šel . Proti škodovce topil hned . Optimální rychlost bez kraválu i po hrbolech byla 100-110 . Velký vnitřní prostor . Trochu nezvyk řazení pod volantem . Ale celou dobu bez problémů . Švagr bydlí v krkonoších a to jezdil jako zootechnik po kotárech a žádný problém . Moskvič skončil na realitu antikorozní neochrany . Prostě shnil . Nějakou knížku jsem snad měl , tedy švagr , již nevím , zda jsem ji od něj dostal a ponechal si ji .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 12 2022, 12:35 Předmět:
My jsme to jednou s kámošem měřili a počítali. Všecky ruSSácký auta nám podle otryskování a průměru difuzorů v karbcích ve srovnání se škodulema vycházely, že jedou na bohatší směs. Nebylo to o moc, zhruba 13,8-14:1 proti 14,5-14,8:1, ale stačilo to na lehčí starty v chladu i rychlejší ohřev. Oni s tím prostě počítali, jezdili na 70 oktanovej benzín za 40 kopějek litr, takže je spotřeba 10-12 litrů absolutně nerozházela ... jim daleko víc záleželo na spolehlivým startu i v hlubokejch mrazech a schopnosti motoru vyhřát introš i na volnoběh. Litr dva navíc byly cajk, to nikdo neřešil ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.