Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak dlouho vydrží auto jet "na baterku"?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 08 2022, 16:45    Předmět: Citovat

Přesně. Ty si koupíš novou a oni shrábnou tu zánovní. A pokud budou jo svině z jeskyně, tak ti jen manuální nabíječkou dobijou tu tvoji, utřenou hadrem od prachu aby vypadala nově ti ji namontujou zpátky do auta a prachy za novou strčí do kapes, případně pokud mají lepší evidenci a ta baterka by jim přebejvala ve skladu, tak získají novou baterku pro sebe nebo nějakýho svýho kamarádíčka.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so září 10 2022, 10:26    Předmět: Citovat

forbidden napsal(a):
Všiml jsem si ale dnes podivnýho zvuku, takový svištění, jakoby od turba. Výška "tónu" závisela jen na otáčkách motoru, ne rychlosti auta. Při rychlostech nad 50 to přeřval motor a slyšet to už nebylo. Z motoru pak možná bylo cítit po spálené gumě, ale to je jen můj dohad!
Dík

S timhle mám zkušenost u Mercedesu. Začal pištět alternátor a bylo to poruchou regulátoru. Pral proud do baterie bez regulace, až zničil baterii. Dal jsem jinou baterii, protože jsem nic neměřil, ani netušil, že je KO regulátor, tak jsem zničil druhou baterii. No tak jsem opravil alternátor, koupil novou baterii, a jako "pikošku" mi druhej den auto naboural jakýsi nepozorný dědula a auto šlo do šrotu Rolling Eyes Prostě pech.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: út září 20 2022, 18:20    Předmět: Citovat

Tak auto a baterka je zpět. Baterku jsem nabil a momentálně čekám na pořádný svorky, ať ji můžu otestovat v zátěži. Nabít šla, ale na začátku se chovala opravdu podivně. Nejdřív moc proudu nebrala, ale za pár minut se to spravilo, napětí vyskočilo někam ke 13 V a co je zajímavý, během tak dvou hodin klesalo, až asi k 11,5. Pak už se ale chytla a ládoval jsem do ní 5 A asi 20 hodin. Napětí od té doby drží. Jako nedivím se, jestli nějaká přechytralá moderní nabíječka ukončila nabíjení s tím, že je vadná. Ale, že to servis asi špatně diagnostikoval a já zbytečně uvalil 4000,- za novou je fakt. Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 20 2022, 18:34    Předmět: Citovat

Typicky prejav zasulfatovanej baterie. Ten pokles napatia je dobry znak - bateria zacala tahat prud. Asi bude este dobra.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rendy



Založen: Jul 23, 2021
Příspěvky: 16
Bydliště: Brno /UH

PříspěvekZaslal: út září 20 2022, 20:34    Předmět: Citovat

Tak to byla baterka asi opravdu KO a tím nabitím "přes prvotní odpor" se ji možná podařilo zachránit.

Ted to chce změřit v zátěži - ideálně zátěž cca 1/2 startovacího proudu na 10s a nesmí klenout pod cca 9,5V.

Ale i když projde, ještě není vyhráno - nedávno jsem třeba musel z auta vyndat baterku, co byla na zátěži perfektní, ale neměla žádnou kapacitu.

Takže bych ji ještě podrobil testu s několikahodinovým připojením 12V žárovky a sledoval v průběhu času napětí v zátěži/naprázdno. Z toho lze velmi orientačně vyvodit kolik % kapacity zůstalo, jen to nenechat vybít moc hluboko, to by ji mohlo odrovnat definitivně.

Až pak bych vyvozoval závěry, v jakém je stavu a jestli se dá ještě rozumně použít Smile

Je to obyč baterka nebo EFB/AGM?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9757
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út září 20 2022, 21:21    Předmět: Citovat

forbidden napsal(a):
...Nabít šla, ale na začátku se chovala opravdu podivně. Nejdřív moc proudu nebrala, ale za pár minut se to spravilo, napětí vyskočilo někam ke 13 V a co je zajímavý, během tak dvou hodin klesalo, až asi k 11,5....?

Tohleto znám moc dobře, když se snažíme nabít podvybité baterie. Napřed je musíme nabíjet vidláckou nabíječkou. Normálně má mít kolem 27V, vybitá byla třeba až na 10V. Připojená nabíječka/startovací zdroj na ni posílá 30V a třeba hodinu se baterie tváří, jako kdyby nebyla připojena. Pak se zvyšuje odběr. Až dosáhne několika A, tak připojíme moderní smart nabíječku a ta se pak "chytí" a nabíjí dál. Schválně by mě zajímal kapacitní test, když tohle baterie prodělá několikrát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 20 2022, 21:33    Předmět: Citovat

Kazde taketo vybitie skrati baterii zivot. Ked je uz starsia, tak to nerozchodi. Potom napatie nezacne klesat vobec alebo poklesne len o kusok (napr. o 0,5V) a dost rychlo zase narastie - je akoze nabita. Ale nepouzitelna, vhodna akurat do zberu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 21 2022, 3:39    Předmět: Citovat

Nejdůležitější u olova je, aby v tom vyšťaveným (podvybitým) stavu baterie zůstala co možná nejkratší dobu. Každej den hraje roli, kdyby se to měřilo na % ztracený kapacity, tak doslova každá hodina ponechání ve stavu bez náboje znamená ztrátu využitelný kapacity v dalším používání. Jestli tak forbiddenova baterka ležela tejden, je velká naděje ji ještě k něčemu využít (třeba k UPSce), pokud 14 dní, je to už sázka do lotýnky (50:50 nebo ještě horší), po měsíci odložení bez dobití to už je potenciální mrtvola.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rendy



Založen: Jul 23, 2021
Příspěvky: 16
Bydliště: Brno /UH

PříspěvekZaslal: st září 21 2022, 6:56    Předmět: Citovat

To je sice pravda, nicméně jaké to na baterce zanechá následky je kus od kusu, mám několik klasických olověných baterek, které majitelům po x letech přestaly startoval a šly do sklepa, několik let ve stavu 5V ; 9V ; atp.

Po oživení jsou na zátěžáku OK a kapacitu odhadem 50%, tedy v klidu můžou do auta a tu extrémní dobu strávenou v podvybití přežily...

Druhá věc je, jak moc je na takovou baterku spoleh, že prostě jednoho dne bez varování neklekne...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st září 21 2022, 7:31    Předmět: Citovat

AGM baterie v novych UPS, ktore ale lezali 4 roky nerozbalene - po pomalom vybiti a naslednom nabiti bola vacsina OK. Niektore vyzadovali 2-3 cykly. Vacsina bola CSB, dve LONG (jedna to neprezila - skratovany clanok).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st září 21 2022, 7:43    Předmět: Citovat

Rendy napsal(a):

Druhá věc je, jak moc je na takovou baterku spoleh, že prostě jednoho dne bez varování neklekne...

To záleží na konstrukčním uspořádání spíš než na kondici aktivní hmoty v deskách článků.
Náhlé zdechnutí je obvykle následkem odpadnutí spojovacích můstků, utržením desky od vývodu ke svorce, nedávno jsem řešil baterii s lomovým přerušením spojky mezi články, v pravoúhlé části, to by se u kvalitního výrobku vůbec stát nemělo.



foto 417.jpg
 Komentář:
 Velikost:  56.98 kB
 Zobrazeno:  86 krát

foto 417.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt září 22 2022, 19:30    Předmět: Citovat

Tak jsem zatím udělal něco jako test kapacity a moc se mi nelíbí. Zatížil jsem konstantním proudem 20 A a měřil napětí. Asi hodinu a půl klesalo tak nějak lineárně, ale pak se to zlomilo. Ukončil jsem to při 11 V. Místo 80 Ah má tak 30 Ah. Startovací proud jsem ještě neměřil, zatím se mi do auta drátovat nechce. Zkusím ji ještě jednou nabít a otestovat znovu.


IMG_8457.JPG
 Komentář:
 Velikost:  231.55 kB
 Zobrazeno:  55 krát

IMG_8457.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Rendy



Založen: Jul 23, 2021
Příspěvky: 16
Bydliště: Brno /UH

PříspěvekZaslal: čt září 22 2022, 19:41    Předmět: Citovat

Zkusil bych druhý pokus s menším vybíjecím proudem, jestli to hodí podobné Ah.
30Ah není moc, ale auto s tím fungovat bude, start motoru vezme tak 0,5Ah.

Jinak mám zátěžák (https://www.bateriecepek.cz/zatezovy-tester-dhc-500-a2), kdybych to měl po cestě z práce (Řečkovice, Krpole, Žabiny, Komín, Bystrc) lidně ho vezmu do kufru a můžeme během minuty otestovat...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt září 22 2022, 19:52    Předmět: Citovat

Zkusím to třeba s 10 A. Bydlím v Jundrově, to je skoro po cestě, kdyby jsi jel třeba příští týden okolo, klidně to můžem zkusit, budu rád.
Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt září 22 2022, 20:05    Předmět: Citovat

Niektory clanok je zjavne slabsi. Vybi bateriu malym prudom a potom pomaly nabi, moze sa to zlepsit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund