Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18667 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne srpen 07 2022, 8:49 Předmět:
Pro karburátor je to prostě nesmysl . Každé poloze šoupěte při různém zatížení odpovídá jiné reálné složení směsi .
Jen pro info , které spousta znalých zná :
např. haťapka při vyšších výkonech stříká víc benzínu , než je třeba , aby vycházely spaliny nižších teplot . Takže kde je potom ekologie a lambda . Zrovnatak motorkář nakrmí karburátor tak , aby motor dal nejvyšší výkon . Neznám motorkáře - je to vlivem jejich psychického uhnutí - který by zohledňoval ekologii .
Kdž nevěříš mému mechaniku , já si ho chválím , protože našel dost zapeklité závady a jednoduše u jednolamdového auta dej vedle nazašroubovanou lambdu a přehoď konektory a projeď se . Nepoznáš to .
Ja nehovorim,ze neverim tvojmu mechosovi,ale je to hlupost ze si trochu technicky zalozeny clovek nevsimne zvysenu potrebu auta,pripadne anomalie v sravani v spektre otacok motora vs vykonu. Jednoducho niekde v spektre pracovnych otacok je ten vykon motra iny-je hluche alebo ma dieru vo vykone oproti normalu.
Viac benzinu v zmesi spomaluje horenie a zmes hori vo vyfuku pri vyplachovani motora,co ma za nasledok vysoke teplotne zatazenie vyfukovych ventilov,kdzto chudobna zmes hori prilis rychlo dosahuje vysoke teploty a zhori predcasne,pripadne detonacne poskodzuje piest motora, a ostatne komponenty....
Obohacovanie zmesi pri akceleracii je celkom bezny jav uz pri nasich starych autach,kde sa prudkym zmenam pri prudkom pridani plynu,nestihlo prisposobit mnozstvo paliva, a vznikali javy ako "zakaslanie" motora,trhnutie, nahla strata vykonu(neprijemna), a nasledna akceleracia. Preto uz v TAZ 1203 a mnohych inych existovala tzv.akceleracna pumpa,ktora pri prudkom pridani plynu doslova vystala cez trubicku davku benzunu priamo do sania.... A to existuje dodnes.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18667 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne srpen 07 2022, 9:29 Předmět:
Prostě mimo zkušebního jezdce to nepoznáš . Ano , říkal , že se zvedne tak o půllitr spotřeba , toť vsjo . No jezdím na plyn , tak jsem lambdu vypustil z přemýšlení . Když si vezmeš , ža celý proces zkapalněného zemního plynu sežere právětakovou energetickou hodnotu převezeného plynu , tak si jako technik musíš hlavu utrhnout . Právě jsem otevřel nové zálohy na elektriku a zjistil , že sleva na sazbu ohřívám zmizela , takže denní o 100% a noční o 250% . Vláda národní zkázy se překonává .
V prvním příspěvku je zmínka o škubání a celá první strana je založena na mylném předpokladu, že při ideálním poměru vzduchu a benzínu to škubat nebude, a že v celém rozsahu cestovních rychlostí lze toho poměru dosáhnout.
Ano,prejavy bohatej,alebo chudobnej zmesi pri 2valcovom motore do V je takyto.
Pri rozstelovanej bohatosti zmesi sa motor sprava bud tak,ze budv nizsich alebo vyssich otackach strasne vibruje,alebo (moja osobna skusenost)na volnobehu pri stani niekde na semaforoch cukne s motorom,otacky padnu na polovicu a zas sa motor postupne dostava do normalnych vonobeznych otacok. A ak stojis na semaforoch cca minutu a motor to takto sprav 2-3krat, tak na klude to veru vela neprida.
Po nastaveni zmesi sa motor ukludnil a aj v celom spektre otacok ide lepsie. A to mi ten mechanik ukazal,ze nebol motor velmi rozstelovany na bohatost. Staci pritom tak malo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.