Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

C4 Picasso, blbne startér
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2634

PříspěvekZaslal: pá srpen 05 2022, 5:10    Předmět: Citovat

Dneska jsou ty startéry malé, takové kapesní. To si ani nevšimneš, že tam je. A se smirkovým papírem bych na něj taky nešel. Nikdy. Brusná zrníčka z papíru se zachytí do komutátoru a pak budou obrušovat uhlíky. Hezky stočit ostrým nožem na soustruhu.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavel71



Založen: Feb 08, 2011
Příspěvky: 99
Bydliště: Karlovarsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 05 2022, 5:56    Předmět: Citovat

Ano liznout komutator na soustruhu je idealní
K tomu smirku ma letita praxe praví že stim smirkem není žadnej problem
Number one
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá srpen 05 2022, 8:45    Předmět: Citovat

Taky se přikláním k názoru, že se brusná zrníčka do komutátoru nezamačkají, u "moderních" obtížně rozebiratelných až nerozebiratelných motorů jsem polepšoval komutátor tak, že jsem motorem točil přes ořech z goly za matici turbíny akušroubovákem a přes díru po vyjmutém uhláku jsem smirkoval papírem na kousku dřeva bez rozborky motoru. Pak jsem motor vzal vysavačem, aby v něm žádný pžípadný opadaný smirek nezůstal, složil a ty motory běhají v pohodě. Přetočení dobře nabroušeným nožem na soustruhu je samozřejmě mnohem lepší, ale také mnohem náročnější a ne pro každého k dispozici. Točil jsem zatím komutátor u jedné vrtačky, kde to úsilí za to stálo.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so srpen 06 2022, 8:13    Předmět: Citovat

Soustružit kolektor, aby to k něčemu vypadalo, není zase taková sranda. Často dochází k namazávání, anebo trhání mědi. Chce to správný otáčky, a hlavně soustružit pozitivním, a ostrým nožem. Taky je potřeba ohlídat házivost, aby potom uhlíky při provozu neskákaly po kolektoru.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so srpen 06 2022, 10:28    Předmět: Citovat

Ještě jsem se nesetkal s motorem, kde by bylo po běžném opotřebení na komutátoru potřeba něco soustružit. Tak je tam trochu vyjetá drážka... No a? Vždy je to vyjeté tak, že to ničemu nevadí. Případný vyměněný uhlík pak chvíli jede jen po nejvyšší části vyběhané dráhy, ovšem brzo se přizpůsobí. Každým zbytečným ubíráním materiálu na komutátoru se jen neúčelně krátí jeho život. Navíc je pak dále od držáků uhlíkú, i ty je pak proto potřeba měnit dřív. Proč to, zbytečně.
Rozebíral jsem např. startér, měl obrovský odběr proudu. Komutátor nedávno stočený jako kráva, krom patiny (spíš sajrajtu) na lamelách nebylo vidět žádné opotřebení. Přitom mezi lamelami tolik uhlíkového prachu, že prakticky všechen proud tekl jen tudy. Příliš horlivosti se zkrátka nevyplácí. Po pouhém vyčištění šlapal pěkně dál až do konce životnosti vozu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so srpen 06 2022, 11:15    Předmět: Citovat

Já tedy taky nechápu, proč soustružit komutátor když je v pořádku. Kdyby se dávaly nové lamely nebo byl ten komutátor ohoblovaný do jiného než obvyklého tvaru, tak asi ano, ale jinak stačí smirek. U toho stačí jen rozlišovat na dřevo nebo na kov a potom jeho zrnitost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so srpen 06 2022, 11:17    Předmět: Citovat

Komutátor se má strouhat jedině v případě, že má vypálený jámy = krátery v lamelách. Jinak stačí jen vydrážkovat = vyškrábat izolaci mezi lamelama a lamely samotný přeleštit šmirglplátnem s vysokým číslem gritu, ale jen tak aby se neřeklo, ta fialová patina na mědi je pro elmotor lepší než kovovej lesk ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
schrost



Založen: May 20, 2005
Příspěvky: 257
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so srpen 06 2022, 16:15    Předmět: Citovat

A náhodou neslyšíš cvakání hlavního relé, co odpina zbytečnosti při startu motoru?
R.. asi již s křížkem po funuse.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so srpen 06 2022, 17:07    Předmět: Citovat

Kluci, bavíme se o startérech. Kdybyste viděli třeba takový zetorácký startéry PAL, jak vypadá kolektor, mluvili byste jinak. Komutátor sjetý do kužele, vypálený krátery díky váznoucím uhlíkům... to přece nemůžeš nechat, když dáš nový uhlíky. Všechno má svoji životnost. V práci, když dělám startér, tak mi vedoucí nedovolí půl dne měnit komutátor na kotvě(dělám to místo elektrikáře, kterej odešel do důchodu, a já mám na starosti i jiný opravy, a ne jenom elektro. Nikdo jinej v podniku není). Prostě přiveze novou kotvu a hotovo. To víte, že se mi to šprajcuje, protože tomu zbytku kotvy nic není, ale letí do šrotu. Taková je doba.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17507
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po srpen 08 2022, 8:58    Předmět: Citovat

schrost napsal(a):
A náhodou neslyšíš cvakání hlavního relé, co odpina zbytečnosti při startu motoru?
R.

Je to klidně možný. Už je mi líp a tak se na to půjdu odpoledne kouknout.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17507
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út srpen 16 2022, 23:19    Předmět: Citovat

Dnes bylo auto v servisu u autoelektrikáře. Startér byl venku, rozebranej co šlo. Viděl jsem ho rozebranej, na to jak byl dlouho v autě se i servisák divil, jak je v dost dobrým stavu. Vevnitř bylo cca kávová lžička mouru, komutátor zcela čistý, uhlíky ještě víc než polovina, kontakty spínače celkem v pohodě. Faktem je, že HDI-čko chytá na první překulení, tak toho zase moc nenatočil.
Startér vyfoukán stlačeným vzduchem, vyměněný uhlíky, něco umytý, něco máznutý jinak nic. Dostal jsem doporučení ať si dám do auta stranovej nebo očkovej klíč, se kterým by šlo hnout matkou řemenice s klikou kdyby to zase cvakalo a to cvakání bylo narážení pastorku do věnce setrváku.
Tak uvidíme jak to bude dál.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st srpen 17 2022, 0:21    Předmět: Citovat

U škodáren včetně fáčka na tohle pomáhalo poklepání na startér v místě upevnění cívky - na vině byl mezizávitovej zkrat na cívce vysouvání pastorku, kdy cívka neměla dostatečnou sílu zarazit zuby na pastorku do ozubení věnce, přestože na pastorkovejch zubech je nabroušenej lehkej náběh na hranách. Prostě to nezajelao a stačilo poklepat, pastorek se o chlup pootočil a při dalším pokusu už to zajelo, nebo se poprosil další člověk, aby během pokusu o start poklepal klíčem nebo nějakým tvrdým předmětem podobný váhy a tvrdosti na startér. Dnešní problém z tohohle plynoucí je ten, že startéry jsou často zapikolovaný na nedosažitelný pozici ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17507
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st srpen 17 2022, 0:36    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Dnešní problém z tohohle plynoucí je ten, že startéry jsou často zapikolovaný na nedosažitelný pozici ...

No, když je mezi nohama řidiče a špajzkou a kvůli vymontování se musí sundat dekl pod motorem a nejlíp i levou přední poloosu, tak je to klepání celkem mimo. Jedině velkej 5 kg perlík a praštit na autě kamkoliv. Rolling Eyes

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3292
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá srpen 19 2022, 6:31    Předmět: Citovat

Zkontrolovat spinačku, kabeláž ke startéru a startér. Uhnilej drát u startéru se taky stává, vyhřáty a vypálený kontakty spinačky to stejný. Po kontrole kabelů u startéru vzít žárovkovou zkoušečku a píchnout na startér a někdo druhý ať zkusí nastartovat. Idealně když to bude zlobit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17507
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so srpen 20 2022, 15:49    Předmět: Citovat

Dělá to vesele dál. Zvláštní ale je, že to udělá tak při jednom startu z deseti až patnácti. A nevím, jestli to je náhoda, nebo systém, na potřetí se zatím vždy startér chytnul.
Asi opravdu vyvedu CYA1,5 z přívodu na elektromagnet, nechám ho smotanej v motorovým prostoru a tak dlouhej aby pokud to udělá dal do kabiny a tam ho můžu sám multimetrem změřit, zda je to před, nebo za.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund