Úředníci jen zadali zpracování projektu nějakému pošahanému/progresivnímu projektantovi, nedejbože spřízněnému s dovozcem nějakého předraženého materiálu.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4057 Bydliště: Zlín
Zaslal: út září 19 2023, 11:50 Předmět:
V Olomouci udělali na jaře novou cyklostezku z červeného asfaltu. Ten vydržel přesně tři měsíce, než se začal rozpadat. Na nové tramvajové zastávce zase natřeli volně ležící štěrk v kolejišti na modro. Ten teda zatím drží.
Z červeného zdrsněného asfaltu jsou už několik let pruhy před zatáčkami na klesání do Karlových Varů. A takových míst je na silnicích mnohem víc.
Nemám pocit, že by to nějak extra rychle degradovalo, holt záleží na kvalitě materiálu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 19 2023, 12:14 Předmět:
U nás začali tak odhadem rok zpátky aplikovat "krvavej asfalt" - na kritický místa před některýma křižovatkama a některýma přechodama se učuní asi půl centimetru silnej nátěr asfaltovou hmotou obarvenou na červeno s přimíchanou ostrou drtí, která by měla zlepšit adhezi asfaltu při brzdění. Ovšem nejlepší z toho je, že ty červený štráfy nanesli na průtahu I/14 skrz město, kam ještě o rok dřív při totální rekonstrukci povrchu (frézovalo a znovu pokládalo se po etapách skrz naskrz celou Třebovou) státem placený firmy položily tzv. "silent asfalt" neboli hladkej víc udusanej druh povrchu, kterej vyvolává při jízdě menší hluk, všecko podle požadavků z Brusele na snížení hlukový zátěže obyvatel žijících podél hlavních silnic ve městech. A ten "krvavej" asfalt to zase na těch místech zdrsnil, takže průjezdy znějí v autě asi následovně : "... ŠŠŠŠŠŠHUUUUUUUUUUUUUUUŠŠŠŠŠŠ ..." a z pohledu zvenku jako hlasitý " VRRRRUUUUMMMM" způsobeným každým jednotlivě projíždějícím vozidlem ... Lidi co bydlí u takovejch přechodů si to výslovně "vychutnávají", protože předtím ani ten normální asfalt určitě takhle nedrnčel. A to nemluvím o tom, že ten červenej potěr na cesty natahovali buď pitomci, nebo za deště, možná obojí - protože ten "krvavej asfalt" se během krátký doby začal výrazně odlupovat v kusech velkejch jako mince až lidská dlaň, protože se s podkladem vůbec nespojil - a ty odloupaný místa způsobujou při průjezdu ještě větší hluk ... Prostě zase někdo vymyslel úžasnou věc, která se musí zaplatit i kdyby to mělo zachránit jenom jednoho zavšivenýho vožralýho houmlessáka, ale odsírají to všichni ostatní, kdo kolem dotyčnýho "zachraňujícícho" místa musejí bydlet, protože jednoduše nemají na to odstěhovat se někam do rezidenční čtvrti do okamerovaný a sekuriťákama hlídaný soukromý vily 3+10 se služkou, tajemníkem, komorníkem a zahradníkem ...
A je zajímavý, že ty červený pruhy jsou i v serpentinách u Suchýho Vrchu na červenovodský straně (I/11), na nich to ale tolik nehučí - asi je opravdu rozdíl v tom, jestli je kolem nich normální, nebo "silent" asfalt. Na těch serpentinách mají zas jinou chybu - v obou směrech jsou nanesený tak, že končí moc brzo, jejich výrazně zlepšená adheze by se hodila ještě tak o 3-5m dál, než jsou TEĎ ukončený - prostě aby končily až za koncem zakřivení silnice, ne jako teď, že z nich vozidlo při výjezdu ze zatáčky sjíždí na normální asfalt ještě s kolama v rejdu - a když je "nasmrkáno", jak to na Sucháku umí bejt opravdu často, při vyjíždění z těch oblouků to právě na konci těch červenejch pruhů prokluzuje neskutečně moc - a je jedno jestli se jede doprava nebo doleva, do kopce nebo z kopce. Prostě šetřilo se na naprosto nesprávným místě. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út září 19 2023, 12:22, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4057 Bydliště: Zlín
Zaslal: út září 19 2023, 13:51 Předmět:
xsc napsal(a):
Z červeného zdrsněného asfaltu jsou už několik let pruhy před zatáčkami na klesání do Karlových Varů. A takových míst je na silnicích mnohem víc.
Takových míst je spousta, ale jen v Olomouci se povedlo to udělat tak, že při zatížení projíždějícími bicykly se to za pár měsíců rozpadlo. Firma to v záruce vyměnila, nový asfalt jistě vydrží nejméně desítky let.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 28 2023, 14:48 Předmět:
A není to náhodou na vodu, topnej kabel jako ochrana před zamrznutím, kdyby to leželo v menší než nezámrzný hloubce? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Victaulic montovali aj u nás v bani na hlavnom prekope na odpadovú vodu z podzemných hlavných čerpačiek, ako ďaľšie potrubie. Vždy sme mali obavu z tých vyčnievajúcich objímok. Stačilo do nej "cvrnknúť" pri nejakej nehode (pri koľajovej či závesnej doprave) a bola potopa... Predtým boli hlavné potrubia zvárané - aby nebolo o čo zachytiť a aj tak sa stalo, že pri vykoľajení vozidla došlo k poškodeniu - väčšinou však iba k prerazeniu "diery".... ale rozpojenie potrubia malo vždy veľké následky.... kým sa odstavili čerpadlá, presmerovalo čerpanie, pozatvárali sa ventily na trase... vytopené bolo aj 5 km prekopu...
Zo skúseností... bral by som to ako dočasné riešenie... rýchla montáž, rýchlejšia demontáž, gumené tesnenie zovreté objímkou ... pri poškodení sa vymení len časť... ale ako trvalé potrubie zasypané či ináč "správne" uložené asi NIE! A na iné médium, ako na vodu bez výrazného tlaku určite nie! To by bola časovaná nálož!
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po říjen 16 2023, 17:53 Předmět:
Jen malá ukázka toho, jak jsem bastlil před 30-ti lety.
Nedávno jsem u matky odmontovával primitivní zabezpečovačku, co jsem dělal v 16-ti letech. Tišťáky byla moje noční můra, měl jsem jen ten í cuprexkart a leptal v HCL s peroxidem. Pokaždé mi to sežralo i půlku spojů. Bastlil jsem naprosto ze všeho, co jsem z čeho vytáhl. Kapesný na nový součástky zdaleka nestačilo, tak to jistil tehdy Recom, kdo si pamatuje. 10 hodin dřiny za celých 100,- Kč, ale zase jsem si donesl spoustu pokladů.
Prepáč, ale ak si nemal cit pre rozostup plôšok pre rezistory, ani pre kreslenie rovných čiar, tak tam niekde bude aj príčina tých podleptaných spojov. Ja som vždy leptal v HCl a s "podleptaním" som mal problém len raz, keď som namiešal čerstvý roztok s príliš veľa H2O2. To boli fofry... Vyleptané do pár sekúnd. Len sa plošak tak nahrial, že sa roztopila farba. Ale ešte než som sa opovážil hrať s kyselinou, tak som spájkoval "plošaky" na kartón. Z kovových pásikov zo zakladačov som vyrábal pomocné kontakty. Neviem, či z tých čias ešte niečo nájdem. Asi som to už všetko zrecykloval. Každopádne aj tie boli úhľadnejšie. Dnes však už rešpektujem aj halabala dizajn voľnou rukou z presvedčenia, že presné meranie je pre stroje a prečo by som sa ja mal podobať stroju? Funkčnosť však musí zostať zachovaná. Ešte ku kresleniu, najviac sa mi osvedčilo vyťahovacie pero. S lievikovými, redisovými, centrografom, ani a fixami sa mi nepodarili lepšie výsledky.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po říjen 16 2023, 20:22 Předmět:
No cit pro rozložení součástek jsem tehdy evidentně ještě neměl. To přišlo až později, až jsem toho měl za sebou navrženýho víc. Ale některý tišťáky jsem dělal i podle pravítka, anebo metodou dělicích čar. Bílá barva na kůži a vyřezávání lámacím nožíkem. Ty dopadly dobře.
Jinak jsem pak zkoušel navrhovat i ve Formice, to vypadalo líp. Jenže tiskárna nebyla k dispozici, tak jsem to stejně pak obkresloval rukou na DPS. Kreslil jsem dlouho takovýma perama, kam se lila červená barva. Fixka přišla taky až později.
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.