Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5008 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st listopad 09 2022, 16:19 Předmět:
A hlavne sa sám neodparuje. Petrolej mi vždy záhadne za pár mesiacov z lampy zmizol, zatiaľ čo lampový olej tam vydržal roky. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7627 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt listopad 10 2022, 16:09 Předmět:
Včera na rychlíku ze Železné Rudy do Prahy. Vůz první třídy od soudruhů z NDR přeznačený na dvojku. No, neřekl bych, že se tím ještě kdy svezu; ČD ovšem umějí překvapit
jednicka.jpg
Komentář:
Velikost:
64.88 kB
Zobrazeno:
39 krát
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4051 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt listopad 10 2022, 16:31 Předmět:
Proti některým současným vozům, kde si není jak opřít hlavu, takže se v nich nedá spát, nejde v nich ztlumit zbytečně silné osvětlení, nejde v nich vypnout řvoucí rozhlas, není si kam dát nohy, protože přímo proti kolenu je noha od stolku, nejde v nich pořádně zavřít dveře od kupé, protože se při každém brzdění otevřou atd. atd., jsou tyhle vozy naprosto komfortní a nevadilo by mi v nich cestovat třeba do Vladivostoku. Jediná nevýhoda těchto vozů 1. třídy je ta, že je v nich při standardní celkové délce o jedno kupé míň, takže protější sedačka je tak daleko, že na ni nelze položit nohy.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7627 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt listopad 10 2022, 16:46 Předmět:
Na těchto vlacích (rychlíky z Prahy do Klatov/Žel. Rudy) se nejčastěji nasazují vozy Bmz nakoupené od ÖBB a ty jsou naprosto v pohodě. Místa tak akorát, světlo jde krásně ztlumit, rozhlas taky, na WC se dá jít i jindy, než když je vlk v tanci. A mají klimatizaci, což je rozhodně plus. Existuje to i ve variantě ABmz, kdy je půl na půl jednička a dvojka, avšak oddílů je pořád deset.
Ty "koženky", do nichž patří i to přeznačené áčko (nyní řada B209) zas mají výhodu v tom, že se dá otevřít okno; v době hiců je to ale vevnitř peklo. Když ještě jezdívalo více "koženek", tak jsem nejraději jezdil půlenou jedničkou/dvojkou, právě kvůli většímu prostoru na nohy - má to devět oddílů, běžné béčko má deset.
Občas jedu novým RegioPanterem, tam se teda skládám docela naprd, naštěstí to není na dlouhé cestování. Jezdí to na osobákách z Berouna na Plzeň a určitě to je lepší (a asi i úspornější), než když tam jezdilo eso s třema Honneckerama.
V létě jsem dokonce potkal starou koženku (rychlík do Prahy přes Vysočinu), kdy to nebylo inovované plyšovým potahem a natřením interiéru na bílo. To asi vystrkali z kopřiv co měli Hned jsem se vrátil do mladých let.
kozenka.jpg
Komentář:
Velikost:
50.24 kB
Zobrazeno:
29 krát
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt listopad 10 2022, 17:07 Předmět:
Kde jsou ty časy, kdy si mohl člověk v rychlíku na chodbě stáhnout okýnko a čučet ven...
Sice při dnešních rychlostech jsou místy úrovně infrazvuku v uzavřeném terénu už dost za hranou, ale to jsme vždycky poznali a okno zavřeli. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7627 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt listopad 10 2022, 17:15 Předmět:
Jojo, čumět ven z okýnka je prima, to mám taky rád. Ale ono když se jede rychleji (klidně "jen" 120 km/h), tak už se to moc nedá. A faktem je, že na většině hlavních tratí už se takhle jezdí.
Zas na druhou stranu - jel jsem kdysi z Černé Hory přímým lehátkovým vozem, v létě. Ještě tím z NDR, tedy "koženkou". Ten vůz stál někde celý den na slunci a vevnitř bylo snad 50° C i po hodině jízdy s komplet zotvíranými okny. Ta klimatizace se zkrátka hodí. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá listopad 11 2022, 13:02 Předmět:
Tak jsem si koupil náhradní ledkový světlo do "dřevníku", než opravím to původní (přece jen mu věřím víc než tomuhle), ale když se dívám na ten energetickej štítek, tak původní halogen je asi úspornější...
Že by původní A+ bylo dnešní G?
uspora.jpg
Komentář:
Velikost:
131.72 kB
Zobrazeno:
19 krát
_________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá listopad 11 2022, 15:34 Předmět:
Aha. Takže podle současného výpočtu je halogen i ledka v kategorii G. To to opravdu vylepšili...
Předtím to bylo A+ a C. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17849 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá listopad 11 2022, 16:58 Předmět:
ZdenekHQ napsal(a):
No, stojí tak stovku, není to žádná legrace. Ale zase nesmrdí.
Je i varianta kdy stojí provoz petrolejky o půlku míň. Na zahradní svícení používá příbuznej bionaftu. V uzavřený místnosti to ale nezkoušel.
Ve Francii jsem viděl v kempu kamínka na lampovej olej. Bylo to na interní vytápění a nemělo to žádnej komínek. Výkon kolem 3 kW. Moc jsme tomu nevěřili a na noc radši vypínali. Obava že se ráno neprobudíme byla značná. V Japonsku to prý používají zcela běžně. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31980 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 11 2022, 19:13 Předmět:
Ty tepelný zdroje bez odtahu spalin mají omezení v kubatuře prostoru, ve který se můžou dlouhodobě bezpečně používat - počítá se s tím, že během denní doby lidi otevírají dveře při procházení dovnitř a ven, takže dochází k výměně vzduchu v prostoru, zatímco třeba v noci, když se spí, k procházení prakticky nedochází. Počítá se spotřeba kyslíku za hodinu funkce - a z toho se vychází při určování doby nejdelší bezpečný funkce, aby se nesnížil % obsah kyslíku pod bezpečnou mez pro přežití. Takhle v ruSSácku každoročně umřou desítky lidí, když jedou v době mrazů jako prodejci na trhy a aby stihli obsadit dobrý místa na tržišti, přespávají v autech - a aby ušetřili benzín, nenechávají běžet motor, kterej by jim relativně bezpečně vytápěl kabinu, ale přitápějí si uvnitř propanbutanovým vařičem nebo kamínkama. A když si to neuhlídají, prostě vinou snížení obsahu O₂ a zvýšení obsahu nejdřív CO₂ a pak i CO vinou nedokonalýho spalování plynu usnou tak hluboce, že se už neprobudí ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.