Jo, to je ono. Jen trochu jiný barvy. I zásuvečka se zástrčkou tam byly a trojpolohovej přepínač, ten byl na ten semafor. A zvonek a vrtulka s ohebnou hřídelkou. Kádinka je mezi tou základnou zvonku a morse klíče. Bzučáky byly dva, to jsou ty modrý základny, k nim dvě cívečky a dva ty kulatý kryty vlevo nahoře, ty jsem měla z růžovýho plastu. A drátky s vidličkama byly bílý. Ta plechová "Omega" + pertinaxová destička a svorky byl držák na plochou baterku.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4961 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: pá červenec 08 2022, 22:22 Předmět:
Ten motor na obrázku má iba z jednej strany magnet? Ja som mal takéto motory, ale mali tie výčnelky pre magnet z obidvoch strán. Hrkotali teda poriadne, a matne si spomínam na nejaký tank z ktorých asi boli. Pamätám si že som ich ako malý skúšal aj s inými motorčekmi predať na burze v Petržalke, ale ako som ich tam plochou batériou skúšal, tak sa rozpadli. Síce som ich tam nejako zložil, ale už nešli a samozrejme nedržali. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33912 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá červenec 08 2022, 22:31 Předmět:
Farby sa asi menili nahodne, ake prave boli. Moj valec bol z dvoch roznych farieb, zakladove dosky boli tusim sede. Ale cele som to asi nikdy v rukach nemal, niektore veci si nepamatam.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17747 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá červenec 08 2022, 22:46 Předmět:
Kremik napsal(a):
Taky jsem se kdysi pozastavoval nad tím, proč ty ruské motorky tak rachtaly. Myslím, že to byla kombinace nevyvážené kotvy a ložiskových pouzder s velkým vnitřním průměrem.
Ruský elektromotory byly hrůza a to nejen tyhle hračkoidy.
Při instalaci sálovýho počítadla EC1033 jsme museli skoro všecky elektromotory, co točily svazky magnetických disků a motory turbín vývěvy v magnetopáskovejch jednotkách dovýst do ČKD Plotiště vyvážit.
V těch diskách byla podle velikosti vibrací, vysoká chybovost čtení, čím větší vibrace, tím větší chybovost. Aa v páskovkách vylejzaly vibracema plošákový desky z hranových konektorů pokud nebyly zajištěný závorou proti vysunutí. _________________ Jirka
Rachtaly proto, že měly trojcípou kotvu a to, čemu se má říkat ložiska, mělo vůlu jako prase. Trojcípá kotva má tendenci kroužit okolo osy, protože je tahaná magnetickým polem za jeden cíp navíc.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červenec 09 2022, 7:00 Předmět:
Jenomže motorky IGLA nebo Mabuchi měly a mají trojpólovej rotor taky - a nerachtaly a nerachtají, aspoň ne od nova. Rachtalo vždycky jen to ruSSácký svinstvo, kterým nám zasírali trh ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Taky rachtaly, ale ne tolik. Vemte si, kolik motorků má trojcípou kotvu a kovový kartáčky, a nerachtají, protože mají preciznější uložení kotvy. Kazeťákový motorky musí mít už z principu kovový kartáčky, protože jejich stabilizátor otáček využívá napětí na kotvě, a taky mají 3 cívkový rotor. IGLA měla aspoň silonový uložení, ale ty ruský měly snad jen prostou díru v plastu. A naštěstí se daly najít v jakýmsi tanku, kde motorky byly dva a každej poháněl jednu stranu. Ovládalo se to po kabelu ovladačem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červenec 09 2022, 15:21 Předmět:
Těch ruSSáckejch modelů tanků bylo u nás dostupnejch víc, minimálně šlo o těžkej tank IS-3, další těžkej tank KV-2 a střední tank T-34/85. Jestli byly dostupný i stavebnice tanků KV-1 nebo KV-85 si už tak přesně nevzpomenu, ale fakt je, že jsem měl v rukách určitě toho "stalince" a "čtyřiatřicítku" a pohon měly úplně stejnej, jak píše Artaban - dva tyhlety hnusný řachtavý motorky uložený v zádi korby osama podélně vedle sebe, ke každýmu jedna redukční převodovka s červenýma polyetylénovýma kolama, osičky z "hřebíkovýho drátu" bez jakýkoliv povrchový úpravy, na koncích i uštípnutý do kosočtverčný špičky jako hřebík, uložení osiček jen do děr ve stejným plastu (zeleně probarvenej plnomasovej polystyrol), z jakýho byl zbytek stavebnice. Výstup na pásy řešenej pastorkem, kterej byl integrovanou součástí posledního kola reduktoru, prostrčenýho skrz bočnici tankový vany a zabírajícím do hnacího kola pásu na příslušný straně. Nikde žádný pořádný pouzdro, pásy z neslepitelný silikonový gumy, když už se mi tenkrát s tátovou pomocí povedlo udělat do reduktoru mosazný futra - a konečně se to nějak dalo do pohybu, tak se smekaly nebo roztrhávaly ty neslepitelný pásový gumy, prostě to bylo za trest dostat takovouhle stavebnici jako dárek ... Přitom nebyly zrovna laciný, jejich cena se koncem 80. let pohybovala kolem 300-400Kčs (při průměrným měsíčním vejdělku nádražáka kolem 2000-2500Kčs) jestli se dobře pamatuju - v místní "modelárně pod podloubím" je měla vedoucí paní Hájková ve výloze furt ... To ovládání taky byl porod - ve stavebnici byla škatulka, do který se měly vejít 4 "malý buřty" zapojený do série, k tomu byly do vylisovanejch drážek zastrčený kontaktní plechy - jenomže ty plechy neměly žádnou pružnost, stačilo do škatulky nacpat články a zahrkat s ní - a plíšky se ohnuly a ztratily kontakt. K zapojení kabelu tam taky nebylo nic, "návod" byla jen mizerně vytištěná "explozívní" kresba ukazující polohu jednotlivejch dílů s tenkýma lajnama, do kterejch míst patří co přilepit. Navrchu na bateriový škatuli pak byly "skládací" posuvný přepínače, jejichž zapojení si ale každej zájemce musel vygómat sám a taky si musel propájením učunit zapojení kontaktních plošek k baterkám i k ovládacímu kabelu. Regulace veškerá žádná, jediný co se dalo polohou těch šoupacích "přepínačů" nastavit, byl směr pohybu každýho motorku nezávisle na druhým - buď "STOP" ve středu, nebo "VPŘED" případně "VZAD" - a obojí jen plnou rychlostí, prostě doslova jako v ruSSáckým tanku ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.