Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jaký obor na SPŠE
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
milosak



Založen: Nov 27, 2018
Příspěvky: 485
Bydliště: Praha zapad

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 20:26    Předmět: Citovat

ano to je dobrej postřeh, ale jako vysokoškolák se může za rok vyučit elektrikářem, jako
středoškolák za 2 roky, potom i 50 ka je možná Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4115

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 20:34    Předmět: Citovat

Nám na strednej tlačili do hláv Turbo Pascal, MS-DOS, T602 a D-Base III+. Na výške potom v úvode tvorbu webstránok cez frame a klikacie mapy. Čo myslíte, kde to teraz použijem? S tým internetom veci to bude za 10 rokov úplne rovnako. Zmení sa koncept, protokoly, pravidlá, módne trendy... Internet vecí bude zastaralý jak gramofónová platňa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7888
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 20:41    Předmět: Citovat

rudolf02 napsal(a):

První je matematika, komplexní čísla, goniometrické funkce, vektorový počet. Bez toho bude mít problém s elektrotechnikou (pochopení souvislostí, snímačů, měření a regulace). Diferenciální rovnice (snad také diferenční, determinanty, pokud tam dojdou). Dále pochopení zlomků včetně jejich vlivu v grafech, logaritmy. Fázory a jejich skládání.

Může se toto probírat na střední škole?? Před 20-30 lety snad ano, ale dnes?

_________________
01 02 03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5226

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2022, 21:37    Předmět: Citovat

rudolf02: Až tak bych to neviděl. A dokonce bych to viděl opačně. Programátoři které znám a jsou dobří nejsou univerzální. Umí si svůj systém a ten jedou. Co potřebují to si dohledají. Ale ti lidé jsou v jiném levelu co se přemýšlení týče a jsou to všechno VŠ.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 9:50    Předmět: Citovat

Vzhledem k úrovni SPŠE bych raději šel cestou gymplu... Wink
Pracovat v těch Pardubických radarových firmách fakt nechce... Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2641

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 11:56    Předmět: Citovat

No vidíš, syn právě z osmiletého gymnázia odchází. V jeho 5. třídě jsme zvolili G z důvodu nízké úrovně výuky na ZŠ. Třeba každý diktát z ČJ byl předem oznámen, a to včetně textu. Samozřejmě, že měl samé jedničky. Ale tohle jsme fakt nechtěli. To samé po dvou letech s dcerou. Měla ve třídě 3 asistenty, takže tam prostě při výuce nikdy nebyl klid.
Teď jsme sice s kvalitou výuky na G maximálně spokojeni, ale nechci kluka zatěžovat výukou biologie, chemie, dějepisu a ostatních předmětů, jejichž znalosti v profesním životě asi nevyužije. A kdyby mu po SPŠE nevyšlo studium na VŠ, tak ze SPŠE bude mít základ, s kterým ho snad někde v místní (radarové) firmě vezmou.
Co je špatného na těch radarových pardubických firmách? Já myslel, že to jsou špičkové světové firmy. Ono udělat radar, co snímá osoby za cihlovou zdi, každý blbec nevymyslí.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 12:55    Předmět: Citovat

Kluka podceňuješ. Nastav mu tu laťku výš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 13:09    Předmět: Citovat

Hlavně je evidentní , že se spousta výroby do absolvování školy postupně zavře . Pokud půjde politika zdrojů dnešním směrem , nebude zdejší průmysl konkurenceschopným . Pokud by došlo zítra k uzavření plynu , tak se průmysl do dvou měsíců zhroutí a celá odvětví druhé a třetí sféry jakbysmet . Je hlavně třeba aby studoval kvalitně jazyky a vystudoval VŠ . S tím , jak bude průmysl ubývat , bude ještě rychleji ubývat pracovních pozic , do kterých se dostanou jen známí známých . No a venku ho jako technika rádi vezmou a o nějaké 50ce nemají ni potuchy .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
voitano



Založen: Dec 02, 2009
Příspěvky: 480

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 14:17    Předmět: Citovat

Moje zkušenost- spše automatizace, z celého jsem si jako pozitivní odnesl jen praxi asembleru 8080, ale spíše jako koníček. Jinak teorie bez praxe je k ničemu, vše potřebné jsem pochytil až v zaměstnání na MaR udržbě. Ale důležité je, že jsem měl elektro vzdělání, pro vyhlášku 50 důležité, což bych na gymplu neměl, zúžuje to možnosti. Je otázka jestli bude kluka bavit více manuální práce, nebo sw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 14:45    Předmět: Citovat

petrfilipi napsal(a):
No vidíš, syn právě z osmiletého gymnázia odchází. V jeho 5. třídě jsme zvolili G z důvodu nízké úrovně výuky na ZŠ. Třeba každý diktát z ČJ byl předem oznámen, a to včetně textu. Samozřejmě, že měl samé jedničky. Ale tohle jsme fakt nechtěli. To samé po dvou letech s dcerou. Měla ve třídě 3 asistenty, takže tam prostě při výuce nikdy nebyl klid.
Teď jsme sice s kvalitou výuky na G maximálně spokojeni, ale nechci kluka zatěžovat výukou biologie, chemie, dějepisu a ostatních předmětů, jejichž znalosti v profesním životě asi nevyužije. A kdyby mu po SPŠE nevyšlo studium na VŠ, tak ze SPŠE bude mít základ, s kterým ho snad někde v místní (radarové) firmě vezmou.
Co je špatného na těch radarových pardubických firmách? Já myslel, že to jsou špičkové světové firmy. Ono udělat radar, co snímá osoby za cihlovou zdi, každý blbec nevymyslí.
PF



Je na tobě jako optikou na to chceš koukat, ale v dnešním kontextu je tvůj pohled podle mě naivní.
VŠ typu ČVUT/VUT je prakticky dnes nutnost, ještě lepší je, kdyby si vzal třeba půlroční/roční pomaturitní jazykovou školu a pak teprve VŠ...ale to je samozřejmě na Vašich možnostech. Už před 10 lety na průmyslovky chodil majoritně póvl a dneska situace není jiná, protože ty školy vezmou každého dementa. Tvůj kluk může mít momentálně fajnový kolektiv na gymplu, zatímco na té střední bude jednookým králem mezi slepými. Zapomeň na to, že tam většina budou nerdové zažraní do oboru!

Zásadní je si uvědomit, že pokud má zájem, tak stejně nejvíce věcí se naučí sám. Což snad tady každý ví ze své vlastní zkušenosti.Ty teoretické základy se stejně budou znovu do detailů probírat na VŠ. Během gymplu může pořád bastlit a učit se programovat. Já všechny nejlepší spolužáky z VŠ, co rozjeli brutální kariéru, tak všichni do jednoho byli totiž z gymplu. Wink

Gympl dá tvému klukovi hodně, ale pochopí to zpětně až za několik let. Bude obklopen převážně inteligentními spolužáky (bude tam mít i pěkné holky Wink ) a bude mít širší obecný rozhled. Je absolutně zásadní, aby co největší úsilí vložil do cizích jazyků - minimálně tu angličtinu
Dobrá angličtina má dnes mnohem větší value jako vstupenka na nějakou stáž nebo do zahraniční firmy, protože ty oborové věci se stejně bude doučovat.

Pokud vehementně chceš kluka na střední (a on taky!), tak to raději bych koukal po nějaké výběrovější škole třeba kyberna v Hradci. Na státní průmyslovku bych znovu nešel a ani svého syna bych tam neposílal.


Naposledy upravil Wolfik dne ne květen 22 2022, 16:14, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 6289
Bydliště: Husinec-Řež

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 15:52    Předmět: Citovat

Já na státní prumce byl. Byla hodnocena jako druhá nejlepší v ČR. Mimo dvou lidí z ní šli všichni na VŠ. Nepřijde mi doteď, že jsem udělal špatně. Matematika byla srovnatelná s průměrným gymplem. Fyziku se doučí každý jouda. 😉
K oborům, automatizace je dle mě univerzálnější. Je tam stejný mat aparát jako u filtrů, či jakéhokoliv zpracování signálů. Pokud chce dělat telekomunikací a nemá na VŠ, tak ok, ať dělá ten druhý obor. Jinak bych bral automatizaci. Když bude dělat pak na VŠ telekomunikací, vše ho tam naučí a ty praktické věci z prumky už budou stejně trošku v té době za zenitem. Ale určitě ani ten druhý obor není neužitečný. Základy elektroniky a programování a přenosu signálu se hodí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 509
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 19:49    Předmět: Citovat

Omlouvám se, ale je zde opět několik nepříjemných dotazů.
Co chce sám syn? Požádal sám o radu? Není veden na špagátku? Nevzbouří se v nejméně vhodnou dobu? Nerealizujete přes něj své sny?
Jde mu skutečně o vědomosti? Otravoval učitele s problémy mimo vyučovací dobu? Zůstával ve škole i po vyučování z vlastní iniciativy?
Kolik hodin denně stráví na netu? Je schopen mluvit se spolužáky?
V prvním ročníku všichni přímo milují obor. Přesto si během hodin odskakují na web. Nemají zájem o doučování nabízené zdarma.
No a statistiky školy. Absolventi školy, kteří složili státnice v oboru. Vybavení učeben, přístup k technice.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2641

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 21:05    Předmět: Citovat

No to máš, rudolfe02, těžké.
Samozřejmě, že jsem mu SPŠE doporučil já. Copak on ví, "jak to po škole v praxi chodí?" Vždyť nemá žádné životní zkušenosti. Ale baví ho programování hýbajících se věcí - v Minecraftu, ve Scratchi i v Mindstorms. A pořád se ptá - jak by se udělalo tohle? Co kdybych tam poslal tato a tato čísla, zasekne se to? Jak pracuje ultrazvukové čidlo? Mohl bych si vyrobit boční stolek, který by mi měnil desky podle toho, co bych tam chtěl mít? Co když byl velký třesk, ale nedostaly se do něho včas všechny planety? Nedávno jsem mu říkal že si myslím, že program v PLC pro řízení výtahu (se sběrným řízením) musí být hodně těžká úloha. Do 20 minut už ve Scratchi výtah jezdil. Atd. atd.
Samozřejmě ho nechci nijak "znásilňovat". S tou školou nemá problém a těší se tam. Teď mi v Minecraftu ukazoval svůj převodník 1/10 na grafický displej. Má to několik tisíc hradel a říká, že tomu rozumí a že to vytvořil sám (samozřejmě, že prvotní info získal na webu). Nemám čas ani chuť to ověřovat. Ale když stiskne 7. tlačítko, tak se po chvíli na displeji (nejdříve 7segmentovém, nyní grafickém) objeví znak 7.
U jazyka C s p. Heroutem padlo při první lekci i pár slziček - že je to nesrozumitelné, že tomu nerozumí atd. Já tedy v C nedělám (já jsem vyrostl i zamrzl na Pascalu/Delphi), ale syn se mi už směje, když píši nějaký kód v C, abych mu ukázal, jak bych to řešil já. Ale Pascal ho učit nechci - podle mě je to trochu slepá větev, která se dnes moc nerozvíjí (i když RAD od Embarcadero znám).
Prostě se ho snažím učit vše, co považuji za nutné, včetně řízení auta, vysvětlování techniky, elektrotechniky, programování, historie, dojíždění na ČVUT na akce Witches, na MakerFaire, na strojírenský veletrh atd. Podle toho, co jsem slyšel od učitelů, mají zvídaví žáci na SPŠE možnost se opravu vzdělávat.
Já mu jen chci ukázat cestu, kterou si myslím, že by mohl jít. Avšak kráčet po ní musí sám. Já jsem tu od toho, abych ho nasměroval. A akceptoval bych i kdyby řekl, že ho to na SPŠE nebaví/nic mu to neříká/nedává a že se chce vrátit do kvinty. Ale bez toho aby to zkusil, nezjistí, jaké to je. Já to taky nevím - mám 4leté G, ale dělám to co si myslím, že je pro jeho vzdělání/budoucnost lepší. A nevadilo by mi žrát trávu, jen aby moje děti měly dobré vzdělání (které je bude samozřejmě taky bavit).
Co se týče oboru, tak asi zvítězí Internet věcí, bo je to modernější obor. On to asi nebude tak velký rozdíl od automatizace. Budou tam čidla? Budou tam motory? Budou. Atd. Jakýkoli embedded systém je velmi podobný PLC - ale samozřejmě s vlastnostmi, které jsou pro ten či onen systém typické. Stejně si bude muset informace pro konkrétní systém najít. Když se naučí programovat např. Raspberry (resp. když ho pochopí), tak pochopí i PLC.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 21:57    Předmět: Citovat

Na tom oboru ve výsledku fakt nezáleží. Jde o naučit se efektivně učit i věci, které ho nebaví. Tu profilaci v pohodě zjistí během roků na VŠ.
Ty ani on neví, že třeba se shlédne v problematice biomedicíny apod, kde se mu dobré základy chemie a biologie budou hodit...
Je prostě lepší, když si tímto obdobím projde ve věku, kdy jeho mozek je jak houba.

Jestli je s programováním tam, kde je teď, tak se na střední bude nudit. Wink

Ať už se rozhodne jakkoliv, tak v každém případě bych si pohlídal angličtinu. Věř, že je to investice, která se 100% vyplatí a vrátí se.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4115

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2022, 23:30    Předmět: Citovat

Internety sú po anglicky, videá sú po anglicky, hry sú po anglicky, diskusie sú po anglicky, čety sú po anglicky,... Jak by dnešný mladý človek so smartfonom prirasteným k ruke mohol mať problém s angličtinou?

Naposledy upravil samec dne po květen 23 2022, 9:08, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Další
Strana 2 z 20

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund